van K naar R

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

pc2049
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ravenstein

van K naar R

Ongelezen bericht door pc2049 »

Hallo allemaal,

Nieuw hier. Op vrijdag de 13e - sneeuw - ging ik met mijn trouwe K1100RS (335.000 km waarvan 245.000 km samen) onderuit op de snelweg. Ik had niks behalve een deuk in mijn ego maar de K heeft veel schade. In een hoekje neergezet en wellicht ga ik er een span aan knutselen. Of slopen, ik weet het nog niet. Het toeval wil dat ik 2 dagen er voor een RT1100RT 1998 had aangeschaft. Alsof de duvel er mee speelt... Ik was eigenlijk op zoek naar een K1200 RS met Schurgers kuip (politie uitvoering) maar kon geen geschikte vinden. Het goede nieuws is dat ik meteen weer kan rijden.
Op dit forum gaat het over de RT uiteraard Big RT Smile . Ik ben dus fanatiek motorrijder, rijd al jaren voornamelijk woon-werk kilometers ongeveer 15 tot 20 kkm per jaar, zomer en winter. In september proberen we altijd een weekje Alpen te doen maar helaas lukt dat niet elk jaar.
Van K naar R is nogal een overstap. Ik begin er aan te wennen.. Motor en koppelverloop totaal anders, rijgedrag ook. Over het schakelen zal ik niet uitweiden.. Ik dacht dat een K al niet zo fijnzinnig was, maar dit is een klasse apart :neutral: Maar het is een fijne fiets met veel comfort.
Ik heb repair manual gedownload en zal me hier s inlezen om zo de fiets beter te leren kennen. Onderhoud doe ik zelf dus mocht de zoekfunctie geen hulp bieden zal ik nog wel wat vragen stellen wellicht. Mijn "nieuwe" fiets heeft slechts 55.000 zomerkm'ss en keurig beurtjes gehad dus ik verwacht voorlopig geen problemen. Ziet er nog uit als nieuw maar dat zal wel snel veranderen gezien de winter en het feit dat ik zelden poets.
Groet,
Mark
Flying Dutchman
Type: R850RT
Bijz: Blauw

Re: van K naar R

Ongelezen bericht door Flying Dutchman »

Welkom op het forum.
Wat voor straight jet heb je in je avtar staan?

Groeten vanuit Zuid-Limburg,
Peter
keesbmw
Bijz: Z-technik ruit, Bagster zadel, xenon verlichting
Woonplaats of omgeving: Zuid Holland

Ongelezen bericht door keesbmw »

welkom!

Ik ben ook overgestapt van een K, vond het eerst niet echt wat.. Maar na montage van een Hyperpro achter en veel woon-werk km's ben ik helemaal weg van de R.

grt Kees
mkoskamp
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Doet wel zeer om te lezen. Ik heb de K1100RS altijd een prachtmotor gevonden. Heb zelf een K100RS gehad (was toen wat beter betaalbaar).
Veel plezier met je RT. Echt een ander blok dan de K. Maar ik heb nooit spijt van de overstap naar een boxer gehad.
pc2049

Flying Dutchman schreef:Wat voor straight jet heb je in je avtar staan?
Ik zit in marketing/sales van General Electric gas turbines, vandaar
keesbmw schreef:Ik ben ook overgestapt van een K, vond het eerst niet echt wat..
Dat gevoel ken ik... ik heb je ook op het K forum gezien denk, daar sta ik bekend als mak.

Dank voor het welkom
EileRT
Erelid
Erelid
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Mark,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en vele plezierige kilometers toegewenst op je -1100- . Ook veel genoegen op ons unieke forum! _004

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
CCvW
Type: Overig R-serie
Bijz: BMW R850R
Woonplaats of omgeving: Delft

Ongelezen bericht door CCvW »

Welkom en gefeliciteerd met je nieuwe motor. Is het niet leuk om de k1100rs om te bouwen naar naked? Dan kun je dat dikke blok goed zien!

http://s74.photobucket.com/user/lrome48 ... 2.jpg.html
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!
pc2049

CCvW schreef:Welkom en gefeliciteerd met je nieuwe motor. Is het niet leuk om de k1100rs om te bouwen naar naked? Dan kun je dat dikke blok goed zien!

http://s74.photobucket.com/user/lrome48 ... 2.jpg.html
Ja dat is zeker een optie. Bij mij staat het tweewieler parkje noodgedwongen buiten dus eerst moeten de temperaturen omhoog. Voorlopig tuf ik tevreden op de RT rond. Het went al aardig :)
Arjan W
2024
2024
Type: R1150RT
Bijz: De bestuurder
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Ongelezen bericht door Arjan W »

Welkom en veel plezier met je RT.
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”