Nieuw hier. Op vrijdag de 13e - sneeuw - ging ik met mijn trouwe K1100RS (335.000 km waarvan 245.000 km samen) onderuit op de snelweg. Ik had niks behalve een deuk in mijn ego maar de K heeft veel schade. In een hoekje neergezet en wellicht ga ik er een span aan knutselen. Of slopen, ik weet het nog niet. Het toeval wil dat ik 2 dagen er voor een RT1100RT 1998 had aangeschaft. Alsof de duvel er mee speelt... Ik was eigenlijk op zoek naar een K1200 RS met Schurgers kuip (politie uitvoering) maar kon geen geschikte vinden. Het goede nieuws is dat ik meteen weer kan rijden.
Op dit forum gaat het over de RT uiteraard

Van K naar R is nogal een overstap. Ik begin er aan te wennen.. Motor en koppelverloop totaal anders, rijgedrag ook. Over het schakelen zal ik niet uitweiden.. Ik dacht dat een K al niet zo fijnzinnig was, maar dit is een klasse apart

Ik heb repair manual gedownload en zal me hier s inlezen om zo de fiets beter te leren kennen. Onderhoud doe ik zelf dus mocht de zoekfunctie geen hulp bieden zal ik nog wel wat vragen stellen wellicht. Mijn "nieuwe" fiets heeft slechts 55.000 zomerkm'ss en keurig beurtjes gehad dus ik verwacht voorlopig geen problemen. Ziet er nog uit als nieuw maar dat zal wel snel veranderen gezien de winter en het feit dat ik zelden poets.
Groet,
Mark