Panne

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Paul

Panne

Ongelezen bericht door Paul »

Gisteravond toen ik mijn BMW even lekker doortrok knalde ik bijna met mijn kin op de ruit. :shock:
Ineens viel alle vermogen weg en gelijk daarna kwam het weer terug.
Om de paar seconde deed hij dat.

Toen ik opschakelde en in zijn 5 120 bleef rijden had ik geen enkel probleem meer.
Maar weer even terug naar zijn drie het gas erop en rond de 5500 toren weer ineens alles weg.
Ook de toerenteller gaat direct naar de nul. Het is net alsof je het contact even uitzet en gelijk weer aan.

Toen maar wat rustiger doorgereden en weer geen enkel probleem.
Later op de avond was ik het eigenlijk alweer vergeten en wilde naar huis.

Niet dus. :shock:
Hij wilde niet meer starten. De start motor draaide wel gewoon goed rond maar hij wilde niet aanslaan.
Na heel veel pogingen werd de accu zwakker en ik besefte dat ik niet thuis zou komen.
Gelukkig waren er nog wat vrienden van in de buurt en ik vroeg een duwtje.
Zodra ik de koppeling opliet komen sloeg hij gelijk aan.

Hij rijd verder prima maar alleen voor de stoplichten liep hij slecht. Hij dreeg af te slaan iedere keer en ik moest met het gas blijven spelen.

Iemand enig idee? _001 Of iemand een keer dezelfde ervaring gehad?
Stoffel

Re: Panne

Ongelezen bericht door Stoffel »

Het kan goed zijn dat je Hallgever de geest aan het geven is.

Om het een en ander uit te sluiten zou ik adviseren om te kijken of je bougies vonken als je wilt starten. (bougie plug eruit trekken, oude bougie erop en contact laten maken met het frame) Als je dan start en de bougie geeft geen vonken weet je dat het probleem daar zit. Hallgever is een zeer bekende, er staat veel over geschreven op dit forum. (FreekC heeft voor iets van 75,- a 80,- een gereviseerde voor je, wel je oude inleveren!)

Sterkte!
Stoffel
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Paul,
Ik heb wel eens extreem vervuilde injectoren gehad met vergelijkbare verschijnselen. (bijna afslaan bij stoplichten, plotseling inhouden en weer verder lopen) Toen was injectorcleaner de oplossing...
Succes!
Hans
Roadrunner

Ongelezen bericht door Roadrunner »

Ik zou mijn geld ook op de Halleffectsensoren zetten, zeker ook gezien het gedrag van de toerenteller.

Tom.
Paul

Ik heb nog enige hoop dat ik een los/slecht contact op mijn accu heb.
Dit zou ook het niet starten kunnen verklaren en het feit dat hij wel aan te duwen was.
Roadrunner

Ongelezen bericht door Roadrunner »

Paul schreef:Ik heb nog enige hoop dat ik een los/slecht contact op mijn accu heb.
Dit zou ook het niet starten kunnen verklaren en het feit dat hij wel aan te duwen was.
Dat zou me verbazen. Als er iets veel stroom vraagt is het wel de startmotor. Als die de motor ronddraait zit het met de accuaansluitingen wel snor denk ik.

Dat het aanduwen wél lukte vind ik ook merkwaardig. Zat er veel tijd tussen? Ik heb begrepen dat de halleffectsensoren met name bij warme motor opspelen als ze defect raken.

Tom.
Paul

Toen ik weer naar huis wilde gaan was de motor goed afgekoeld.
Gelijk na de mislukte startpogingen hebben we hem aangeduwd dus veel tijd zat er niet tussen.
Paul

Nog steeds niets gedaan aan mijn Beemer. Hij staat nog steeds voor "straf" in de tuin. :D

Nee hoor maar dat is een nadeel dat je twee moteren hebt. Je pakt gewoon de andere en verzint steeds smoesjes om hem niet te maken.
Maar het moet er toch weer van komen want met de winter voor de duer gaat de Kawa zijn winterslaapje houden straks.

Ik heb alleen even een vraag voor de kenners. Want ik heb net zo veel verstand van electronica als van chinees praten.
Kan ik een accu booster of starthulp straffeloos op mijn accu aansluiten of heb ik dan kans dat ik de electronica om zeep breng?
Ik wil eerst weten of hij met voldoende "power" wel start.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”