Winteropslag

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Ericj
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: GSA 1250
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Best

Winteropslag

Ongelezen bericht door Ericj »

Zijn er bijzondere maatregelen noodzakelijk of wenselijk als je een BMW een aantal maanden niet gebruikt? Natuurlijk heb ik wel een druppellader aangesloten.

Sommigen rijden het hele jaar door maar ik ben een mooi weer rijder Big RT Smile

EJ
Ton1959
Bijz: R80
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: Winteropslag

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Het belangrijkste lijkt mij een volle tank en het liefst olie en filter verversen voor je hem stilzet. Tenzij de olie en filter pas vernieuwd zijn. Oude olie is meer verdunt door brandstofdelen die niet volledig verbrand zijn en condens. Dan zou ik de motorbanden op spanning zetten. Liefst nog iets hoger dan normaal dat voorkomt dat je een plat vlak krijgt . En poets hem even voor je hem wegzet. Dat voorkomt roest en het vuil kleeft overal wat minder op. Je zou er nog een brandstofstabilisator in kunnen doen dan verslechterd de brandstof iets minder maar drie maanden stil staan is nou ook weer niet zo'n ramp voor de brandstof. Ik tank wel altijd V power dat heb ik liever in mijn tank dan de E 10 benzine. Zeker als hij een tijdje stil staat.
Isaac
Type: R1100RT
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Ongelezen bericht door Isaac »

Als je de motor op de bok weg zet is de druk (gewicht) op de banden minimaal.
Met een volle tank valt deze dan op het voorwiel. Door wat gewicht aan te brengen boven het achterwiel, totdat deze in balans is, dan hoef je geen extra lucht in de banden te pompen omdat het gewicht op de band dan nagenoeg nul is.
Voor de rest de adviezen van Ton aanhouden. Dan gaat alles goed.
Ton1959
Bijz: R80
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Isaac schreef:Als je de motor op de bok weg zet is de druk (gewicht) op de banden minimaal.
Met een volle tank valt deze dan op het voorwiel. Door wat gewicht aan te brengen boven het achterwiel, totdat deze in balans is, dan hoef je geen extra lucht in de banden te pompen omdat het gewicht op de band dan nagenoeg nul is.
Voor de rest de adviezen van Ton aanhouden. Dan gaat alles goed.
Die aanvulling wou ik er eerst nog bijzetten. Een plankje onder het voorwiel zou ook kunnen dan breng je hem ook in balans. Big RT Smile

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”