naked bike

Zelf sleutelende leden vertellen over hun project en/of laten de voortgang daarvan zien.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Henk

naked bike

Ongelezen bericht door Henk »

je bent er even mee bezig, maar dan heb je ook wat

Afbeelding

:lol: :lol: :lol:
groet, Henk
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Re: naked bike

Ongelezen bericht door Berrybeer »

En dat komt ook weer goed? Zou 't wel razend knap vinden.. _004
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Is dat die groene 1100 Henk? En rijd je nog steeds op die zwarte rond?
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Berrybeer schreef:En dat komt ook weer goed? Zou 't wel razend knap vinden.. _004
Ach, wat er over is gooi je gewoon in de koffer. Het schiet je misschien onderweg nog een keer te binnen waar het ook alweer gemonteerd moest worden... :roll:
Henk

Dave schreef:Is dat die groene 1100 Henk? En rijd je nog steeds op die zwarte rond?
Hoi Dave,

Ja, dat is die groene 1100 waar ik in mei een vastloper mee heb gehad.
Tijdens de zomer een ander blok op de kop getikt en nu heb ik pas tijd om dat blok in de groene te hijsen.
Ik zag dat Jos een nieuw forum heeft geopend, nl. sleutelprojecten van leden.
Daar zal ik mijn vorderingen verder verslaan. ;)

groet, Henk
Henk

Mike Philippens schreef:
Berrybeer schreef:En dat komt ook weer goed? Zou 't wel razend knap vinden.. _004
Ach, wat er over is gooi je gewoon in de koffer. Het schiet je misschien onderweg nog een keer te binnen waar het ook alweer gemonteerd moest worden... :roll:
Uiteindelijk hou ik een "heel" blok over (minus 1 cilinder), nou die past niet in mijn koffer Mike.
Ach het inbouwen is niet zo moeilijk, het uitbouwen wel.
Immers Haynes besteedt meerdere hoofdstukken aan het uitbouwen van de motor, met vele foto's.
De eerste zin begint met:
"Due to the design of the models in this range, the engine is not removed from the bike, rather the rest of the bike is removed from around the engine"
en dan weet je dat je met een leuke klus begint.

Het inbouwen van het blok besteedt Haynes welgeteld één zin aan: "Installation is the reverse of removal"
Dus dat kan niet zo moeilijk zijn. _004

wat ik over heb zet ik wel op het forumwinkeltje te koop. :lol: :lol: :lol:
wat is goed? Als de brommer weer 200 rijdt, vind je dat zelf misschien goed. De overheid echter niet.
Dus dat blijft lastig.

groet, Henk
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Dit onderwerp is verplaatst naar Sleutelprojecten van leden
Je houdt ons toch wel op de hoogte van de voortgang Henk :?:

grt
Jos !JOS!
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

DIE ZWARTE ? Anthraciet grijs zul je bedoelen en dat is toevallig wel een HELE MOOIE :lol:

!JOS!
Dave schreef:Is dat die groene 1100 Henk? En rijd je nog steeds op die zwarte rond?
Jos WRSM
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Henk,
Leuk om weer wat van je te horen en te zien. Ik weet dat je sleutelervaring hebt, maar dit project gaat toch wel behoorlijk ver.
Petje af hoor! Veel succes en ik ben benieuwd naar je volgende update...
Hans
Henk

Hoi allemaal,

Eindelijk weer wat kunnen doen aan de RT.

Afbeelding

Zoals je kunt zien heb ik het achterframe uit de motor geplukt en helemaal gestript.
Deze was wat roestig, hoogst waarschijnlijk veroorzaakt door de pekel. Maar goed, ik ga het frame spuiten zodat dat er weer netjes uitziet en beter tegen de pekel bestand is.

De bovenkant van de motor hangt alweer een tijdje los van het blok in de schuur.

Afbeelding

maar als je goed kijkt zie je dat het nieuwe motorblok reeds aan de versnellingsbak gekoppeld zit.
Zodra het frame gespoten is ga ik verder met het in elkaar zetten van de RT. 8)_

groet, Henk
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Kun je het frame niet beter laten poedercoaten :?: dan is hij echt pekel bestendig _004
Henk

vioma schreef:Kun je het frame niet beter laten poedercoaten :?: dan is hij echt pekel bestendig _004
Hoi Peter,

Dat klinkt inderdaad goed, maar dan wel in een volgend project. Ik heb er ook wel over nagedacht, maar besloten het niet te doen. :neutral:
Ik zou dan behalve het frame nog wel andere onderdelen ook willen poedercoaten, zodat de kwaliteit van de beschermlaag overal van dezelfde hoge kwaliteit is.
Heb jij enig idee van de kosten?
Ondertussen heb het frame al gespoten en ga ik weer verder met het in elkaar zetten. ;)

groet, Henk
Henk

achterframe gespoten, daar is het lekker van opgeknapt: 8)_

Afbeelding

verf nog even laten uitharden, dan kan het frame weer ingebouwd.

groet, Henk
Henk

Gisteren de laatste werkzaamheden aan de RT uitgevoerd.
Gasklephuizen gesynchroniseerd met de twinmax, stukje proefgereden en vervolgens het plastic er weer op.
Vandaag met de groene naar mijn werk geweest en tsjonge wat reed dat ding weer lekker! :D :D

groet, Henk
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Henk,

Proficiat en well done !
Ook bedankt voor jouw repportage.
En veel velige kilometers _004

Gr,
Kenny
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Was een mooi project Henk, zien we em straks bij de koop/verkoopadvertenties?

[groet]
Jos
Jos WRSM
Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

Ik blijf het knap vinden een motor helemaal in elkaar schroeven. top gedaan. Ik mis alleen wat foto's. de laatste is van een gespoten frame en daarna post je over een proefrit. Daar zit volgens mij nog wel een aantal uurtjes werk tussen toch??
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Jos WRSM schreef:Was een mooi project Henk, zien we em straks bij de koop/verkoopadvertenties?

[groet]
Jos
Fantastisch Henk. Mooi dat hij het weer doet. Die ga je toch niet meer weg doen ?!
Hans
Henk

Stingray schreef:Ik blijf het knap vinden een motor helemaal in elkaar schroeven. top gedaan. Ik mis alleen wat foto's. de laatste is van een gespoten frame en daarna post je over een proefrit. Daar zit volgens mij nog wel een aantal uurtjes werk tussen toch??
Ja dat is helemaal waar. Maar helaas heb ik niet zoveel foto's meer genomen op het einde,
1. omdat ik de RT voor het pekelgebeuren klaar wilde hebben
2. ik mijn handen iedere keer moest wassen voordat ik een foto kon maken.

groet, Henk
Henk

HansD schreef:
Jos WRSM schreef:Was een mooi project Henk, zien we em straks bij de koop/verkoopadvertenties?

[groet]
Jos
Fantastisch Henk. Mooi dat hij het weer doet. Die ga je toch niet meer weg doen ?!
Hans
Nee, ik denk het niet. Zo'n project schept een speciale band met je RT. Ik denk dat ik eerst die hele mooie anthraciet grijze in de verkoop ga zetten.
Maar dan moet ik eerst nog even poetsen, anders krijg ik van Jos op m'n flikker. :lol: :lol:

groet, Henk
Henk

ksimon schreef:Henk,

Proficiat en well done !
Ook bedankt voor jouw repportage.
En veel velige kilometers _004

Gr,
Kenny
Dank voor het compliment Kenny!

groet, Henk
HVEI

Ongelezen bericht door HVEI »

Ik ben onder de indruk van je lef Henk. Laatst zag ik bij de dealer een R1150RT zonder achterkant. De koppelingsplaten werden geloof ik vervangen en dan moet ie kennelijk helemaal uit elkaar. Dat aanblik vergeet ik nooit. Voor mijn gevoel kan dat nooit meer goed komen.
Huub
wimmers
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door wimmers »

Beste Henk,

Helaas zie ik geen fotoos op het forum, alleen maar vierkantjes met rode kruizen.
Wellicht heb je de fotoos verwijderd.
Jammer want juist dit soort berichten vind ik geweldig om te zien en te lezen.
Alleen maar respect voor deze vaklui.
Wim Immers
Henk

wimmers schreef:Beste Henk,

Helaas zie ik geen fotoos op het forum, alleen maar vierkantjes met rode kruizen.
Wellicht heb je de fotoos verwijderd.
Jammer want juist dit soort berichten vind ik geweldig om te zien en te lezen.
Alleen maar respect voor deze vaklui.
Je hebt gelijk, ik zal het verhelpen. Ze stonden namelijk op mijn webserver die onderuit is gegaan. _002 _002
Mijn server die al jaren netjes onder mijn bureau draait had begin dit voorjaar de geest gegeven.
Mijn mailserver, webserver en andere zaken waren netjes gebackupt, wat data betreft. Wat betreft de statische meuk heb ik een ontwikkelmachine van waaruit ik de bestanden naar de servers wegschrijf. De fotootjes voor het forum had ik echter rechtstreeks op mijn webserver gezet, vandaar dat ze tijdelijk weg zijn. :oops:

groet, Henk

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Sleutelprojecten van leden”