Nieuw op het forum

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

maRTinP
Type: R1200RT
Bijz: 03-2010
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Delft

Nieuw op het forum

Ongelezen bericht door maRTinP »

Hallo allemaal,

Na geruime tijd zo af en toe meegelezen te hebben, heb ik me nu ook maar eens netjes aangemeld ;-)

Mijn naam is Martin Post. Getrouwd, 4(!) kinders tussen 2 en 9 jaar jong, inkoper van beroep en werkzaam bij een grote aannemer in de procesindustrie. Ik rij zo'n 12 jaar motor, heel veel woon-werk kilomters en af en toe een toerrit. Ben net begonnen aan mijn 4e motor. De eerste was een Diversion600, daarna een Diversion900, 1,5 jaar geleden een R1150RT (single spark) die ik 23 september jl. met een ongeval op de A2 total loss heb gereden. Gelijk op zoek gegaan naar een goede vervanging, en 2 weken geleden gevonden in een 'nieuwe' R1150RT van oktober 2003 met 48000 km op de teller.

Vanaf de 1e RT ben ik het onderhoud zelf gaan doen. Het is een beetje een uitdaging omdat de vrije tijd wat beperkt is met baan, gezin en neven-activiteiten, en de motor de eerstvolgende werkdag weer beschikbaar moet zijn, maar met een beetje plannen en met de hulp van alle beschikbare informatie die ik mede via dit forum gevonden heb op internet, is het goed te doen. En mijn ervaring is dat het de lol in het rijden verdiept!
Voor het synchroniseren gebruik ik de Harmonizer, gekocht Grok via het Adventure rider forum, werkt subliem.

Het ongeval waardoor ik mijn 1e RT heb moeten afschrijven was het eerste ongeval in mijn motor carrière (naast een paar 'omval-incidenten' :oops: ). Op volle snelheid op de linker baan van de A2 van mijn koers afgeweken (tijdens een korte check van de navigatie) en met 135kmh schuin-achterop een Up-je gereden die 100kmh reed op de middenbaan. Motor onderuit, en beiden over de linkerbaan tot stilstand geschoven. Wonder boven wonder niets geraakt en ook geen botsingen met&bij het achterop komend verkeer. Het pak heeft zijn functie prima vervuld: broek aan flarden gescheurd maar maRTinP ongedeerd... ik ben op zondag geboren en rij met een Engel op mn schouder...
Ben bevestigd in de wetenschap dat een ongeluk in een bizar klein hoekje kan liggen, en heb als leerpunt meegenomen me zo min mogelijk te laten afleiden door bijvoorbeeld navigatie, en heb de bevestiging daarvan op de nieuwe RT dan ook netjes recht in de zichtlijn.

Ik wens jullie veel veilige en plezierige motor kilometers toe, en leuke en nuttige conversaties op dit forum!

Groet,
maRTinP
maRTinP
Type: R1200RT
Bijz: 03-2010
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Delft

Re: Nieuw op het forum

Ongelezen bericht door maRTinP »

Plaatje erbij:
R1150RT.2.jpg
Jeroen1969
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Allememaggies, dat is inderdaad bizar veel geluk bij een ongeluk!

Een van mijn grootste angsten is dat ik onderuit gereden wordt door iemand die met zijn smartphone aan het rotzooien is en dat ik vervolgens overreden wordt door iemand die met zijn smartphone aan het rotzooien is. Afleiding door techniek gaat verder dan alleen onze navigatie apparaten (die een zegen maar soms ook een vloek zijn).

Gefeliciteerd met je "nieuwe" RT en veel veilige kilometers gewenst!

Jeroen.
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
keesbmw
Type: R1100RT
Bijz: Z-technik ruit, Bagster zadel, xenon verlichting
Woonplaats of omgeving: Zuid Holland

Ongelezen bericht door keesbmw »

Dat is inderdaad ongelofelijk, dat het goed gegaan is.
De tweede RT is in ieder geval ook een mooie motor!
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Martin,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum . Zojuist heb ik ook Hugo als forumlid welkom geheten en ook hij schetste een heftig ongeluk. Jouw ongeluk is niet minder heftig en het is inderdaad zoals Jeroen terecht al zei dat de afleidende digitale hulpmiddelen in het verkeer als een zegen kunnen zijn, maar ook als een vloek. Je bent er dus ongedeerd vanaf gekomen . . .

Ik hoop van harte dat jij vele plezierige en veilige kilometers gaat rijden op jouw mooie -1150- . Veel plezier ook toegewenst op ons unieke forum! _004

[groet] Eilert
Laatst gewijzigd door EileRT op 27 okt 2016, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Van harte welkom op ons mooie RT-forum! We wensen je veel plezierige en veilige kilometers toe. _004

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”