restauratie R1150RT

Zelf sleutelende leden vertellen over hun project en/of laten de voortgang daarvan zien.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
peerpas

restauratie R1150RT

Ongelezen bericht door peerpas »

hoi mensen,
ik was eigenlijk op zoek naar een 11OORT maar kwam ik nu toch een R1150RT tegen met een kapotte motor en de ABS pomp. waarbij ik het risico toch bij genomen heb van hem te kopen. de prijs is natuurlijk ook een intressant gegeven :roll: dus van de week even gaan ophalen en kan het restauratie project beginnen en zullen de vragen hier wel volgen en de antwoorden ook hoop ik :?:
ltjl

Re: restauratie R1150RT

Ongelezen bericht door ltjl »

ABS Pomp of ABS "Modulator"? ...........superrrrr duurrrrrr _002
Stoffel

Ongelezen bericht door Stoffel »

http://www.bmwsloop.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (onderdelen)
http://www.deknalpot.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (onderdelen)
http://www.oscarmotorservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (bijvoorbeeld bak/motor revisie)

Mooi project, hou ons op de hoogte!!
Stoffel
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Heb je hier iets aan ?
http://link.marktplaats.nl/291089552" onclick="window.open(this.href);return false;
peerpas

vioma schreef:Heb je hier iets aan ?
http://link.marktplaats.nl/291089552" onclick="window.open(this.href);return false;
hoi,
hartelijk bedankt hier heb ik direct contact mee op genomen.
peerpas

hoi,

Itjl je kan gelijk hebben maar de aankoop prijs is wel zo dat ik het risico kon nemen. en heb het voordeel dat ik het zelf kan doen daarmee wil ik zeggen dat het sleutelen geen probleem is maar het eventueel storingen zoeken en afstellingen doen daar zal ik zeker hulp bij nodig hebben en ik zal proberen van het zoveel mogelijk met jullie te delen zodat we er allemaal wat slimmer van worden.

alvast bedankt
grtz,
Peter
ltjl

Ongelezen bericht door ltjl »

peerpas schreef:hoi,

Itjl je kan gelijk hebben maar de aankoop prijs is wel zo dat ik het risico kon nemen. en heb het voordeel dat ik het zelf kan doen daarmee wil ik zeggen dat het sleutelen geen probleem is maar het eventueel storingen zoeken en afstellingen doen daar zal ik zeker hulp bij nodig hebben en ik zal proberen van het zoveel mogelijk met jullie te delen zodat we er allemaal wat slimmer van worden.

alvast bedankt
grtz,
Peter
Peter, als je 't ingecalculeerd heb, dan heb je groot gelijk. Trouwens.......op het op marktplaats aangeboden blok, zit volgens mij de modulator nog op (althans hij is te zien op de foto). Dan sla je twee vliegen in een klap!!!!

Succes !!! _004
Stoffel

wellicht onbescheiden vraag maar wat doet een gelijkwaardige (qua leeftijd en km 8-) 1150 en wat heb jij ongeveer betaald. Ik overweeg het ook weleens omdat ik zo langzzam ook wel wat zelf kan maar een 1150 nog wel buiten mijn budget ligt..

Thanks,
Stoffel
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Voorbeeld :?: , maar deze is te duur volgens mij
http://link.marktplaats.nl/273238167" onclick="window.open(this.href);return false;
peerpas

hoi,
voor het uitbouwen van het motorblok praten ze in het WPB over 2 steunen 1 voor onder het blok en het ander op het frame.
zou het kunnen zonder die steunen?
zo niet heeft er iemand een tekening met wat maten dan kan ik ze eventueel wel maken.

alvast bedankt,
Peter
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Toen ik een 'probleempje' had met de mijne en het blok geheel uit elkaar moest hebben we het als volgt aan gepakt:
( die beroemde kwaliteit van BMW is niet meer dan een zorgvuldig opgebouwd imago! _003 )

Het geheel letterlijk in de takels gehangen, van steiger materiaal een soort cocon gemaakt:
Afbeelding

toen die hing eerst de bak en aandrijving verwijderd..........
Afbeelding

terwijl alles hing het blok er onderuit gehaald is en gerepareerd.

Sinds die tijd weer 40.000 km gereden met deze berg losse onderdelen........
Afbeelding

hoop dat dit een beetje helpt en je niet moed doet verliezen.

Nog een tip van een ex-helikoptermonteur: linksom los, rechtsom vast, veel foto's maken en op het eind niks overhouden, dan moet het gek lopen wil het ding het niet doen! _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Stoffel

Die steiger is geniaal!! Ik heb toch lopen #$%@5 toen mijn bak er onder uit moest! Ik heb een krik onder mijn carter geplaats en voorzichtig het in een hoek geschoven. Geen goede oplossing van nogal instabiel maar bij gebrek aan beter heeft het gewerkt.

Ik ga de volgende keer zeker langs de Bo-rent. Een simpele steiger kost een paar tientjes voor een week volgens mij en dat is het wel waard!

Stoffel
peerpas

hoi bedankt,
met de spanbandjes gaat het zeker lukken.
grtz,
Peter
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Leuk om een dergelijk sleutelproject te volgen. Ik heb daarom een nieuw forum aangemaakt:
Sleutelprojecten van leden
Dit onderwerp staat er alvast in.
Jos WRSM
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Jos WRSM schreef:Leuk om een dergelijk sleutelproject te volgen. Ik heb daarom een nieuw forum aangemaakt:
Mag het alleen over RT's gaan? Ik heb van mijn Yamaha destijds een kompleet fotoalbum genaakt.
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Beste Braird, alleen RT's op het RT forum graag. _001
Baird schreef:
Jos WRSM schreef:Leuk om een dergelijk sleutelproject te volgen. Ik heb daarom een nieuw forum aangemaakt:
Mag het alleen over RT's gaan? Ik heb van mijn Yamaha destijds een kompleet fotoalbum genaakt.
Jos WRSM
peerpas

hoi mensen,
van de afbraak heb ik een paar foto's gemaakt maar foto's van de montage heb jammer genoeg niet. op zich is het allemaal niet zo moeilijk als je de werkplaats boek goed volgt. het enige waar ik wat probleempjes mee heb gehad is dat er elektrisch verschil is bij de verlichting en dat de stekkers van de stuurschakelaars niet paste.
even voor alle duidelijkheid ik had een single spark met kapot motorblok en kapot abs en op het internet bij DT motors vond ik een twinspark met volledige kabelboom en volledig remsysteem inclusief abs. dus dat heb ik tot een geheel gebouwd.
sorry de link voor de foto's werkt niet dit is moeilijker dan een motor herstellen

grtz,
Peter

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Sleutelprojecten van leden”