Mogelijk zal dat komen omdat er niet voldoende vrije ruimte is op én de Garmin zelf én op het geheugenkaartje.
Mogelijk in combinatie met de anti-copy bit die aan staat op de OnRoute geheugenkaartje, waarbij Garmin Express niet in staat is bestanden te wissen om zo wel ruimte te maken voor de nieuwe kaart.
Het is afhankelijk exact welke fout-melding aangegeven werd door Garmin Express.
Ik neem aan dat je de laatste versie GE gebruikt, maar desondanks zitten er soms fouten in de fout-afhandeling van dat programma.
Dat is al vaker voor gekomen.
Dat de OnRoute motorkaart soms ook GE's procedures in de weg kan zitten, is in het verleden ook wel eens voor gekomen.
Waarbij het advies (& oplossing) was de OnRoute micro-SD tijdelijk te verwijderen vóór het gebruik van GE.
Op het Waypoint forum kan je daar de nodige ervaringen en tips over lezen, verwacht ik.
De opmerking toekomstbestendig is apart, maar kan weinig verder over gezegd worden zonder de gehele correspondentie te zien.
Algemeen gesproken is toekomstbestendig maar relatief, zeker als het om navigatie gaat;
De routekaarten zullen, verwacht ik, in de komende jaren explosief verder gaan groeien qua dekking én details, en dus qua omvang.
O.a. door de zelfrijdende auto's, bijvoorbeeld.
Daarnaast gaat de techniek voort, een micro-SD van 200Gb is al algemeen verkrijgbaar en dat is nog maar het begin.
Of dat (veel) invloed heeft op de routekaarten van onze Garmin's is afwachten, maar de huidige NTU routekaart is 4,2Gb.
Terwijl deze begin 2014 "slechts" 3,5Gb was.
Waarbij routekaart-fabrikanten (zoals Garmin) lang niet alle details in hun kaarten plaatsen versus de data die zij hebben.
Omdat het navigatie-apparaat niet alle gegevens gebruiken kan en/of de routekaart nog enigszins redelijk qua opslagcapaciteit te houden.
Zo heb ik een routekaart (met uitgebreide verkeers- en topografische gegevens, object-details etc) die bijna 3x groter is als hetgeen wat Garmin publiekelijk publiceert.