Brandstof indicatie fout R1100RS 1999

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Ton Grosjean

Brandstof indicatie fout R1100RS 1999

Ongelezen bericht door Ton Grosjean »

Al enige tijd gaat mijn brandstofindicatie lampje plotseling branden en gaan ook de blokjes voor brandstofniveau op display allemaal uit, terwijl de tank nog geheel of deels vol is. Dit kan kort duren maar soms ook meer als een dag om daarna weer de juiste indicatie aan te geven. Dat duurt vervolgens ook weer enige tijd soms kort (enkele minuten) maar soms ook meer als een dag en dat herhaald zich steeds. De hele tankvlotter etc. er al een keer uitgehaald en de brandstoffilter gelijk vervangen, maar kon niets abnormaals ontdekken en situatie is nog steeds ongewijzigd. Iemand een idee waar ik de oplossing kan zoeken om dit te verhelpen?
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond

Re: Brandstof indicatie fout R1100RS 1999

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Connector(en) goed schoonmaken.
Het kan ook een (beginnende) kabelbreuk zijn, b.v. bij het display.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Isaac
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Ongelezen bericht door Isaac »

Als zowel de indicatie weg valt en het lampje reserve gaat branden dan moet het in een aansluiting zitten die beide gemeen hebben.
Die is er dan ook wel alleen staat op die gemeenschappelijke ook de brandstofpomp aangesloten. En die werkt. (neem ik aan)
Het is niet onmogelijk dat de massa verbinding (de bruine draad) een slechte verbinding heeft wat net genoeg is om de pomp nog te laten werken maar door de spanningsval het stuursignaal beïnvloed. Dat deze klacht nabij het display zit verwacht ik niet omdat het stuursignaal van het lampje via een relais loopt en dan pas naar het display loopt.
Ton Grosjean

Ongelezen bericht door Ton Grosjean »

Ja de brandstof pomp doet het, alhoewel de alleereerste keer dat dit gebeurde stond ik zonder brandstof! Ik heb daarna de pomp, vlotter etc uit de tank gehaald en beoordeeld en gelijk brandstoffilter vervangen. Vanaf dat moment werkt de brandstoftoevoer prima en dus ook de pomp, maar valt alleen regelmatig de indicatie uit en brandt het brandstoflampje. Dat laatste gebeurd altijd gelijktijdig (eerst gaat lampje branden en vervolgens zie je langzaam de indicatieblokjes een voor een verdwijnen op de display. Ik ga hem weer uit elkaar halen en alle kabels en connectoren nalopen, reinigen etc. in de hoop dat dit een oplossing geeft, zal de massakabel nog nalopen ( waar zit die bevestigd aan de massa??)
Isaac
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Ongelezen bericht door Isaac »

Het schema laat alleen zien wat er bij elkaar geknoopt zit. Vaak lopen de (bruine) massa draden gewoon mee in de bekabeling en worden ze ergens op een knooppunt van meerdere draden aan massa geschroefd. Maar als de pomp goed draait zou die draad goed moeten zijn.
Wat ik zo vreemd vind is dat 2 fouten tegelijk optreden. Het signaal lampje werkt met een schakel contact en de indicatie is een variabele weerstand. Ze hebben wel beide dezelfde vlotter als sturing. Het zal toch niet zo zijn dat daar iets mee is gebeurd tijdens de-montage of montage?
Ik denk dat het zinvol is om nogmaals het spul uit te bouwen en inwendig te kijken wat/waar de gemeenschappelijke massa draad vast zit. Mogelijk zit daar het probleem. Het is tenslotte ook daarna ontstaan. We wachten weer af.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”