Brandstof indicatie fout R1100RS 1999
Moderator: RT_Patrick
Brandstof indicatie fout R1100RS 1999
Al enige tijd gaat mijn brandstofindicatie lampje plotseling branden en gaan ook de blokjes voor brandstofniveau op display allemaal uit, terwijl de tank nog geheel of deels vol is. Dit kan kort duren maar soms ook meer als een dag om daarna weer de juiste indicatie aan te geven. Dat duurt vervolgens ook weer enige tijd soms kort (enkele minuten) maar soms ook meer als een dag en dat herhaald zich steeds. De hele tankvlotter etc. er al een keer uitgehaald en de brandstoffilter gelijk vervangen, maar kon niets abnormaals ontdekken en situatie is nog steeds ongewijzigd. Iemand een idee waar ik de oplossing kan zoeken om dit te verhelpen?
- PaPinkelman
- Berichten: 1016
- Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
- Locatie: Stiphout
Re: Brandstof indicatie fout R1100RS 1999
Connector(en) goed schoonmaken.
Het kan ook een (beginnende) kabelbreuk zijn, b.v. bij het display.
Het kan ook een (beginnende) kabelbreuk zijn, b.v. bij het display.
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Maassluis
Re: Brandstof indicatie fout R1100RS 1999
Als zowel de indicatie weg valt en het lampje reserve gaat branden dan moet het in een aansluiting zitten die beide gemeen hebben.
Die is er dan ook wel alleen staat op die gemeenschappelijke ook de brandstofpomp aangesloten. En die werkt. (neem ik aan)
Het is niet onmogelijk dat de massa verbinding (de bruine draad) een slechte verbinding heeft wat net genoeg is om de pomp nog te laten werken maar door de spanningsval het stuursignaal beïnvloed. Dat deze klacht nabij het display zit verwacht ik niet omdat het stuursignaal van het lampje via een relais loopt en dan pas naar het display loopt.
Die is er dan ook wel alleen staat op die gemeenschappelijke ook de brandstofpomp aangesloten. En die werkt. (neem ik aan)
Het is niet onmogelijk dat de massa verbinding (de bruine draad) een slechte verbinding heeft wat net genoeg is om de pomp nog te laten werken maar door de spanningsval het stuursignaal beïnvloed. Dat deze klacht nabij het display zit verwacht ik niet omdat het stuursignaal van het lampje via een relais loopt en dan pas naar het display loopt.
Re: Brandstof indicatie fout R1100RS 1999
Ja de brandstof pomp doet het, alhoewel de alleereerste keer dat dit gebeurde stond ik zonder brandstof! Ik heb daarna de pomp, vlotter etc uit de tank gehaald en beoordeeld en gelijk brandstoffilter vervangen. Vanaf dat moment werkt de brandstoftoevoer prima en dus ook de pomp, maar valt alleen regelmatig de indicatie uit en brandt het brandstoflampje. Dat laatste gebeurd altijd gelijktijdig (eerst gaat lampje branden en vervolgens zie je langzaam de indicatieblokjes een voor een verdwijnen op de display. Ik ga hem weer uit elkaar halen en alle kabels en connectoren nalopen, reinigen etc. in de hoop dat dit een oplossing geeft, zal de massakabel nog nalopen ( waar zit die bevestigd aan de massa??)
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Maassluis
Re: Brandstof indicatie fout R1100RS 1999
Het schema laat alleen zien wat er bij elkaar geknoopt zit. Vaak lopen de (bruine) massa draden gewoon mee in de bekabeling en worden ze ergens op een knooppunt van meerdere draden aan massa geschroefd. Maar als de pomp goed draait zou die draad goed moeten zijn.
Wat ik zo vreemd vind is dat 2 fouten tegelijk optreden. Het signaal lampje werkt met een schakel contact en de indicatie is een variabele weerstand. Ze hebben wel beide dezelfde vlotter als sturing. Het zal toch niet zo zijn dat daar iets mee is gebeurd tijdens de-montage of montage?
Ik denk dat het zinvol is om nogmaals het spul uit te bouwen en inwendig te kijken wat/waar de gemeenschappelijke massa draad vast zit. Mogelijk zit daar het probleem. Het is tenslotte ook daarna ontstaan. We wachten weer af.
Wat ik zo vreemd vind is dat 2 fouten tegelijk optreden. Het signaal lampje werkt met een schakel contact en de indicatie is een variabele weerstand. Ze hebben wel beide dezelfde vlotter als sturing. Het zal toch niet zo zijn dat daar iets mee is gebeurd tijdens de-montage of montage?
Ik denk dat het zinvol is om nogmaals het spul uit te bouwen en inwendig te kijken wat/waar de gemeenschappelijke massa draad vast zit. Mogelijk zit daar het probleem. Het is tenslotte ook daarna ontstaan. We wachten weer af.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1937 Weergaves
-
Laatste bericht door JOS WRSM
-
-
Nieuw bericht Kosten indicatie onderhoudsbeurt R1200RT (2005)
door MrRoughwood » » in Overige Techniek & Mechanica - 3 Reacties
- 2988 Weergaves
-
Laatste bericht door WernerB
-
-
-
Nieuw bericht Graag feedback over indicatie brandstofvoorraad R1200RT
door DVR1200RT » » in Elektrische Systemen - 13 Reacties
- 3900 Weergaves
-
Laatste bericht door DVR1200RT
-
-
- 10 Reacties
- 4990 Weergaves
-
Laatste bericht door Hans Vaessen