schokdemper reviseren
Moderator: RT_Patrick
schokdemper reviseren
Hallo ik heb een r1150rt km 65000 nu heb ik gemerkt na het rijden met 2 personen dat de demper achter compleet doorslaat over een drempel en zoekende kwam ik een stelschroef tegen en een draaiknop die niet werkt.
Dus eigen heb ik 2 vragen is het bekent dat de orginel demper wel erg weinig dempt ( ben gewent om een gsxr600 te rijden ) en of de demper voor een redelijk prijs te reviseren zijn.
Iemand met ervaring.
Gr Wijnald
Dus eigen heb ik 2 vragen is het bekent dat de orginel demper wel erg weinig dempt ( ben gewent om een gsxr600 te rijden ) en of de demper voor een redelijk prijs te reviseren zijn.
Iemand met ervaring.
Gr Wijnald
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: schokdemper reviseren
Wijnald,
ik denk dat het sneller is als je even op dit forum zoekt (rechtsboven), bijv. op 'demper' of op 'hyperpro'....
Succes!
Hans
ik denk dat het sneller is als je even op dit forum zoekt (rechtsboven), bijv. op 'demper' of op 'hyperpro'....
Succes!
Hans
Misschien heb je het in de tussentijd zelf al gevonden, maar in het kort even mijn ervaring: ik heb voor en achterveer laten reviseren bij HyperPro. Ze hebben dus de originele elementen voorzien van nieuwe (mooie paarse) veren. Het oliereservoir van de achterveer is bovendien bijgevuld. Het is nl een veel voorkomend euvel dat er in de loop van tijd wat olie uit weglekt. Je ziet dat niet, maar het reservoir is maar klein, dus als er een druppel per jaar weglekt is dat na een paar jaar (die van mij is 12) een boel. Ze hebben er dikkere olie bij gedaan. Werkt weer als een speer, ik ben net met volle bepakking naar Marokko heen en weer geweest en zelfs op de slechte wegen heeft ie het perfect gedaan.thooms schreef:de demper achter compleet doorslaat over een drempel en zoekende kwam ik een stelschroef tegen en een draaiknop die niet werkt.
Kostte bij mij slechts €285 maar dat is ex montage. Mijn motor stond toen bij de monteur al helemaal in zijn blootje, dus ik heb de veren zo aangeleverd. Als je het laat de- en monteren kun je er denk ik wel €100 bij optellen.
Ik heb mijn GS laten verlagen met Hyperpro veren. Een stuk strakker rijden. Let wel niet oncomfortabeler. Door het progressieve van de veer is ie in het begin net zo comfortabel maar kan beter grotere "klappen" opvangen als die dieper moet inveren. Is zeker het overwegen waard. Dan kunnen ze gelijk het veervoorspannings reservoir bijvullen en dan herken je denk ik je eigen motor niet meer. Mij koste het vervangen van de veren totaal 385,=.
Leuk om jullie reactie te lezen
ik ben inderdaad even wat verder wezen zoeken ,en heb gelezen over het bijvullen van de schokdemper aangezien ik technisch ben heb ik dit intussen zelf al gedaan en inderdaad ken de hele motor al niet meer weer.
Ik ga zelf nog even overwegen wat ik met de veren zelf ga doen aangezien in helemaal geen negatieve veerweg heb maar dan zal ik het voor en achter moeten doen , dit om de motor niet te veel op zijn achterwiel te laten rusten (stuuur gedrag)
zal wel een rondje bellen worden met hyperpro.
ik ben inderdaad even wat verder wezen zoeken ,en heb gelezen over het bijvullen van de schokdemper aangezien ik technisch ben heb ik dit intussen zelf al gedaan en inderdaad ken de hele motor al niet meer weer.
Ik ga zelf nog even overwegen wat ik met de veren zelf ga doen aangezien in helemaal geen negatieve veerweg heb maar dan zal ik het voor en achter moeten doen , dit om de motor niet te veel op zijn achterwiel te laten rusten (stuuur gedrag)
zal wel een rondje bellen worden met hyperpro.
Ik zou er gewoon een keer langs rijden. Die mannen geven eerlijk advies en proberen je niets door je strot te douwen. Mocht je huidige vering toch in orde zijn, zeggen ze dat ook gewoon en stellen ze nog voor je af ook. Maar mocht je gaan reviseren of vervangen, moet je wel voor en achter doen, anders is de motor uit balans.thooms schreef:zal wel een rondje bellen worden met hyperpro.
-
- Type: R1250RT
- Bijz: Geheel eigen ontwerp 1250 RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Randstad
Wil je de schokdemper reviseren dan naar firma Droog in Pijnakker. Is kort gezegd zeer goedkoop en een geweldige kwaliteit. De dealer brengt hem ook daar. Hyperpro veren erbij is gewoon geweldig.
Help!!
Er lag een klein plasje olie onder de motor. Bij nader onderzoek, bleek het geen motorolie te zijn. Het is dunner, kleurloos en lijkt op olie uit veren. En inderdaad, de achtervering lekt. Zo plotseling. Zal wel een of andere kering kapot zijn. Is dit te simpel te vervangen? Wat kost dat? En kan ik nu wel gewoon blijven rijden?
Is dit bij jullie wel eens voorgekomen?

Er lag een klein plasje olie onder de motor. Bij nader onderzoek, bleek het geen motorolie te zijn. Het is dunner, kleurloos en lijkt op olie uit veren. En inderdaad, de achtervering lekt. Zo plotseling. Zal wel een of andere kering kapot zijn. Is dit te simpel te vervangen? Wat kost dat? En kan ik nu wel gewoon blijven rijden?

Is dit bij jullie wel eens voorgekomen?
- Ralph Romein
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
Zou ook remolie kunnen zijn die wordt gebruikt voor de veervoorspanningsknop. Deze willen nog al een lekken. Kan mij moeilijk voorstellen dat er een plasje olie uit het veerelement zelf komt, dan moet er wel wat aan de hand zijn. Denk bijvoorbeeld aan de schroef van de uitgaande demping die eruit is gevallen. Deze zou links onder moeten zitten, maar nogmaals, moeilijk voor te stellen. Hoor het graagEr lag een klein plasje olie onder de motor. Bij nader onderzoek, bleek het geen motorolie te zijn. Het is dunner, kleurloos en lijkt op olie uit veren.

Gr, Ralph
Mvg, Ralph Romein

-
- Type: R1250RT
- Bijz: Geheel eigen ontwerp 1250 RT
- Woonplaats of omgeving: Randstad
Even de firma Droog in Pijnakker bellen. Zie mijn vorig bericht. Goed en een nette prijs.
Groetjes Hans.
Groetjes Hans.
Help
_002
Ben vandaag met de lekkende achtervering naar Jensen in Nijmegen geweest. Hun advies: andere schokdemper plaatsen _002 kompleet
Kosten? 679 dure euries zonder montage...........
Werd er stil van :roll:
Moet toch anders kunnen??? Revisie of iets dergelijks? Ik heb de firma Droog in Pijnakker nog niet gebeld, maar zou iemand nog een tweedehands
achtervering ergens hebben liggen? Vind hetnog steeds een geweldige fiets, maar op deze manier is de lol eraf. Help 

Ben vandaag met de lekkende achtervering naar Jensen in Nijmegen geweest. Hun advies: andere schokdemper plaatsen _002 kompleet

Moet toch anders kunnen??? Revisie of iets dergelijks? Ik heb de firma Droog in Pijnakker nog niet gebeld, maar zou iemand nog een tweedehands

- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Kijk eens op de website van de Knalpot.nl, zitten de nodige gebruikte dempers tussen, kijk eens REALOEM.com voor het onderdeel nummer van jouw demper en kijk of er een match te maken is, je kunt natuurlijk ook de Knalpot ff bellen.
succes, Bert
succes, Bert

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
- BeemerBert
- Type: R1200RT
- Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
http://cgi.ebay.de/BMW-R-1150-1100-RT-R ... 1c0e148c64" onclick="window.open(this.href);return false;loosemoose schreef:Help_002
Ben vandaag met de lekkende achtervering naar Jensen in Nijmegen geweest. Hun advies: andere schokdemper plaatsen _002 kompleet![]()
![]()
Moet toch anders kunnen??? Revisie of iets dergelijks? Ik heb de firma Droog in Pijnakker nog niet gebeld, maar zou iemand nog een tweedehandsachtervering ergens hebben liggen? Vind hetnog steeds een geweldige fiets, maar op deze manier is de lol eraf. Help
http://cgi.ebay.de/KOMPLETTES-SHOWA-FAH ... 27adade11f" onclick="window.open(this.href);return false;
Typenummers ( ter controle of het past ) en verzendkosten opvragen.
Succes Bert
- han62
Op E-Bay 225.+17.50 Verzendkosten dat scheelt toch wel wat met een nieuwe. en zelf monteren lijkt me geen probleem
R1200RT - Harley Heritage
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
- han62
Staat er nog 1 bij motorsloop in Roggel 60.00 is enkel de demper met veer dat zou voldoende moeten zijn tik op MP bij onderdelen bmw schokbreker in
Succes
Succes
R1200RT - Harley Heritage
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
zet er dan meteen een Hyperpro progressieve veer onder, heb je nog toegevoegde waarde ook, gewoon met de demper er heen, zij doen de rest.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
Thnx voor alle adviezen
Ik heb de Knalpot gebeld en zij hebben er een liggen
Het demonteren en monteren is een fluitje van een cent. Op deze manier bespaar ik enkele honderden euries.
Ken ik weer rijden

Ik heb de Knalpot gebeld en zij hebben er een liggen

Het demonteren en monteren is een fluitje van een cent. Op deze manier bespaar ik enkele honderden euries.
Ken ik weer rijden

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 5648 Weergaves
-
Laatste bericht door Henk7777
-
- 2 Reacties