1ste motor en dan al een R1150RT van 2001(sommige verklaren me gek maar wij weten wel beter,hè!?!?)

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

BMWBoxerken
Type: R1200RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Gent

1ste motor en dan al een R1150RT van 2001(sommige verklaren me gek maar wij weten wel beter,hè!?!?)

Ongelezen bericht door BMWBoxerken »

Hallo iedereen,
Mijn naam is Tino bouwjaar 1973 en kom uit Evergem (omgeving Gent)heb mijn rijbewijs sinds 1994.
Even korte schets: Mocht van thuis uit geen motor kopen, te gevaarlijk!!!Reed wel als een gek met een opgefokte suzuki 50cc op het fietspad, toch motorrijbewijs mogen afleggen, gelijk geslaagd!!! Maar motor kwam er niet aan te pas. Dan het gekende verhaal getrouwd,kindjes, huisje, boompje, tuintje,....en geen geld.Even motor huren, honda deauville (tegengevallen) en dan nu sinds maart 2001 toch de trotse bezitter van een BMW R1150 RT van 2001(had hem gekocht om thuis even de drukte te ontvluchten, maar als ik praat om te gaan rijden,staat mijn vrouw als 1ste klaar om mee te gaan, zal wel met de trillingen van de Boxermotor te maken hebben zeker Big RT Smile ).Had toen ik hem kocht 80000 km op de teller, nu ondertussen al 85500 km en zeer tevreden. Het is wel mijn bedoeling om er zelf een beetje aan te sleutelen(want bij een off. dealer betaal je je blauw :evil: ) en heb nu al reeds veel geleerd door jullie onderwerpen op de site.
Toen ik hem kocht bij een niet off.dealer heb ik gelijk de olie vervangen want iedereen doet daar 10w40 vol.synth. in. Ik heb er nu 20w50 minerale olie in gedaan, maar denk dat ik tegen de winter er 15w50 hlf. synth. van castrol zal ingooien. Ook reeds bougies, cardan-en koppelingsolie vv. Juist ben ik zwaar de mist ingegaan bij het flushen van mijn I-ABS (dacht dat er 2 circuits waren (gelijk bij een gewone motor), maar het zijn er helaas 4). Bijgevolg geen remfunctie meer en met mijn vrouw met de auto achter mij naar een dealer in Drongen, kostprijs 750 euro (in den black) anders begon hij er niet aan. Pure maffia. En nu onlangs nieuwe banden MICHELIN Pilot Road 4, zeer tevreden over (deze zijn vlug warm en plakken aan de grond zoals ze zeggen).
vele groeten en Boxer-rijgenot, tot in één van de onderwerpen _004
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: 1ste motor en dan al een R1150RT van 2001(sommige verklaren me gek maar wij weten wel beter,hè!?!?)

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Tino,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro! Ja wij weten wel beter . . . je hebt helemaal gelijk met je eerste motor, een -1150- ! _004

Ja het onderhoud is een gekend punt en zeker de i-ABS die op deze fiets zit. Ik begrijp dat je ook zelf het onderhoud doet. Ik ben geen sleutelaar, maar sleutelaars genoeg op ons forum en je kunt je vragen hier gerust stellen en er is hier ook veel te vinden en dus te lezen! Verder wens ik je vele plezierige kilometers toe! Big RT Smile

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
heinvandermeijs
Bijz: R1200rt uit 2010
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: tilburg
Contacteer:

Re: 1ste motor en dan al een R1150RT van 2001(sommige verklaren me gek maar wij weten wel beter,hè!?!?)

Ongelezen bericht door heinvandermeijs »

Hai Tino, dat van de off. dealer kan ik beamen. Veel geschreeuw ( met hoge facturen ) en weinig tot geen service.

Ik ga nu naar Danny in Zandhoven, ik weetniet precies hoever dat van Gent ligt, maar Danny is een hele goede monteur met het BMW op de juiste plaats.
Daar en tegen rekent hij normale prijzen. ( grote beurt voor mijn R1150rt incl. nieuwe remmen voor voor 325 euro )

Moet wel zeggen dat het spoelen van de abs hier niet bij zit, want dat had hij 2 maanden eerder al gedaan.
Het leven hoort een groot feest te zijn, waarin niks moet en alles kan
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Van harte welkom op ons mooie RT-forum! Veel mooie kilometers toegewenst _004 . Mijn eerste fiets was een R1100RT, dus inderdaad, er is absoluut niks mis met zo'n lekkere dikke BrommeRT als eerste fietsie...

Geniet er van

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Nico4sen
2023
2023
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Ook mijn eerste motor was een -1100- . Prima keuze.

Hartelijke groeten van Y300 aan alle forumleden
FredM
Woonplaats of omgeving: Rijswijk

Ongelezen bericht door FredM »

Mijn eerste motor was ook een R1150RT. Was wel wennen in vergelijking met de lesmotor waarop ik reed. En eerlijk is eerlijk, ik heb genoten van Beemer. Nu overgestapt op een R1200RT. Dus.... gefeliciteerd met de keuze en vooral veel plezier! _004
SLSLNL
Type: R1100RT
Bijz: In de RS kleur gespoten
Woonplaats of omgeving: Alblasserwaard
Contacteer:

Ongelezen bericht door SLSLNL »

Hoi,

ook welkom vanuit Nederland :)
Spijtig dat je een dergelijk dure reparatie had en dat meteen in het begin.
Zelf net de koppeling moeten laten vervangen, een klus waar ik zelf niet aan begonnen ben.

Succes en veilige km's

Edi
BMW R1100RT (96)
BMW R1100RT-p (00)
Goldwing 1500
Goldwing 1200
Goldwing 1100
Goldwing 1000

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”