Ook even netjes voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Rongoos
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ook even netjes voorstellen

Ongelezen bericht door Rongoos »

Na het topic "RT kopen of niet" al een paar weken bevuild te hebben, heb ik gisteren de knoop doorgehakt en mijn
Goldwing GL1500 ingeruild voor een R1150RT uit 2001. De RT heeft veel gelopen nl. 150.000 km maar dat zie je er absoluut niet aan af.
In mijn ogen ziet hij eruit als nieuw. Ik ben 49 jaar en heb een hele slechte rug. De goldwing heeft mij altijd zonder enige vorm van rugklachten door het hele land gebracht en ik denk niet dat de RT dat kunstje kan evenaren. Toch voor de RT gekozen omdat de lange ritten die ik maak op 1 hand te tellen zijn en de Goldwing niet zo goed zonder garage kan overleven. Dan moet je keuzes maken en dat heb ik gistermiddag gedaan.
Het stukje woon/werk is 25 km en dat overleeft mijn rug wel. Toch ga ik nog even op zoek naar een hoger scherm (ik ben 2 mtr) om te kijken of ik iets meer uit de wind kan zitten. Ook ben ik op zoek naar een topkoffer om mijn rugtas in te vervoeren naar het werk. Ik hoop jullie snel een keer te ontmoeten op een forumrit of meeting.

gr. Ron

Afbeelding
Inspector Gadget

Re: Ook even netjes voorstellen

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

In het andere draadje als aangegeven, maar voor de volledigheid ook hier;

- Ik heb een ruitenfetisj (waar geen genezing voor is ;) ) en heb heel wat ruiten gehad & geprobeerd op mijn toentertijd 1100RT.
En toentertijd lengte van 1m85.
Daarbij beviel de ZTechnik vStream mij heel erg goed. (beschikbaar in verschillende maten)
En die kan je volgens mij nog steeds bij MDI uitproberen via een proefrit.
Want niets is zo persoonlijk als een windscherm (en een zadel!);
https://www.mdi-online.nl/motor-accesso ... uwjaar=318

- Qua zadel is er ook het nodige niet-OEM beschikbaar.
Gezien je lengte en het gewenste comfort, zou ik Corbin eens uitproberen.
Niet goedkoop, zelfs niet 2ekans, maar wel een goede zit door de grotere hoeveelheid zit-materiaal.
Maar je kunt ook opteren voor je bestaande zadel laten aanpassen door goede experts zoals Tijger Leathers, ook nog eens heel kosten-effectief.
En die maken de zadel exact zoals jij dat wenst én het gewenste comfort.

Dan is er ook nog zoiets als seatjacks, die je monteert onder de zadelverstelling, waardoor het zadel iets kantelt en ook je zitpositie kan verbeteren.
http://vanollefen.nl/seatjack.htm

Geloof mij, je kunt prima comfort, voor zowel de zit alsook de windbescherming, krijgen op de 1150RT. _004
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 20 aug 2016, 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Ron,

Uiteraard alsnog harte welkom op ons mooie RT-forum . Na je "twijfel" berichten over de RT, heb je dus een beslissing genomen. Gefeliciteerd met de aankoop van deze prachtige -1150- . Onze Inspector heeft volkomen gelijk met de comfort aanpassing van de ruit en het zadel. Ik heb een ZTechnik VStream en het is een perfecte ruit. Ook ik ga nog naar Tiger Leathers in Den Haag voor aanpassing van het zadel. Maatwerk en klaar terwijl u wacht. Maar afgezien van de OEM aanpassingen is de RT natuurlijk ook een hele fijne motor! _004

Veel plezier met je RT en uiteraard ook hier op ons forum! _004

[groet] Eilert
Laatst gewijzigd door EileRT op 20 aug 2016, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Van harte welkom in de familie van RT-rijders! Mooi dat je de knoop voor jezelf hebt weten door te hakken _004 . Heel veel plezierige en veilige kilometers toegewenst op jouw RT!

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Rongoos
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door Rongoos »

Bedankt voor het warme welkom.
Ik moet me nog even gaan verdiepen in de verschillende windschermen, maar daar gaan we vast wel uit komen.
heinvandermeijs
Type: R1200RT
Bijz: R1200rt uit 2010
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: tilburg
Contacteer:

Ongelezen bericht door heinvandermeijs »

Welkom Ron, ik hoop dat jou slapenloze nachten nu ook over zijn, en je volop van je RT gaat genieten.

[groet] Hein
Het leven hoort een groot feest te zijn, waarin niks moet en alles kan

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”