TOMTOM Rider 400 en parallelwegen

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
RendeRT
2024
2024
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Stiens

TOMTOM Rider 400 en parallelwegen

Ongelezen bericht door RendeRT »

Ik ben in het bezit van een TomTom Rider 400. Een van de mooie eigenschappen van dit toestel dat je via mooie kronkelroutes naar de plaats van bestemming kunt rijden.

Als ik zo'n kronkelroute rijd en de route gaat via een weg, bestaande uit een hoofdrijbaan en een of twee parallelwegen geeft het navigatiesysteem aan dat de parellelweg moet worden bereden. Soms gaat het daarbij om vele kilometers. Als ik eigenwijs ben en de hoofdrijbaan ga volgen, blijft het systeem mij naar de parallelweg verwijzen. Dit is uitermate irritant, zeker als je met een meerdere motorrijders in een groep rijdt.

Voor zover ik weet kan ik in het systeem geen wijzigingen brengen zodat in voorkomende gevallen niet naar de parallelweg, maar naar de hoofdrijbaan wordt genavigeerd.

Zijn er meer mensen die hier "last"van hebben?

Weet iemand wat de oplossing voor dit probleem is?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Nu: R1250RT. Daarvoor R1200RT (2011), R1200RT (2005). K1100LT (2x privé, 1 x zakelijk) en K75 RT (1 x privé, 3 x zakelijk); Garmin Zumo XT; Shoei Neotec 2;Sena SRL2; Rukka.
Gurbe
Type: R1150RT
Bijz: Bagster zadel en V-stream scherm
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Witmarsum

Re: TOMTOM Rider 400 en parallelwegen

Ongelezen bericht door Gurbe »

Ja ikke. Daarom maak ik de routes met MyRoute-app thuis en verleg ik de route van de parallelweg naar de weg ernaast. In andere gevallen blijf ik de "gewone" weg volgen. Maakt er vanzelf weer wat anders van

Hartelijk groeten van iPhone aan alle forumleden
BMW R1150RT
Shubert C3
Cardo Q3 communicatie
TomTom 450
V-stream
Bagster Zadel
Kisan SM-5
Led Richtingaanwijzers
optische verfraaiingen
Gerard
Type: R1100RT
Bijz: Zwart, Nedplex ruit, hyperpro veren
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Deventer

Ongelezen bericht door Gerard »

Ja, dat heb ik ook vaak gemerkt. Vaak heeft de parallelweg inderdaad ook wel wat bochtjes, wellicht de reden dat dit daarom met " kronkelroutes" gekozen wordt.
Vaak is het ook een bijna rechte parallelweg en dan voegt het helemaal niets toe.
Hans Vaessen
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Komt vermoedelijk niet alleen door bochten maar ook doordat de 'spannende route' voorkeur geeft aan lagere roadclasses. Dat laatste helpt zelf in omgeving zonder bochten of niveauverschillen toch de leukere wegen te vinden. Maar heeft dus ook een wat ongewenst bijwerkinkje. Is weinig aan te doen, danwel onderweg gewoon even negeren en je neus achterna.

Danwel, inderdaad, de route voorbereiden via mydrive en waar nodig aanpassen.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”