Muziek op Navigator 5

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Wim1961
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Eygelshoven

Muziek op Navigator 5

Ongelezen bericht door Wim1961 »

Hallo,

Ik hoor vaker van anderen dat ze muziek luisteren onder het motorrijden. Nou wil ik dit zelf ook wel eens uitproberen en kijken of dit voor mij iets is. Eerlijk gezegd sta ik er in eerste instantie sceptisch tegenover, maar ik wil het wel eens gaan ervaren.
Alleen............ ik weet bij god niet hoe ik muziek op mijn Navigator 5 moet krijgen. Ook weet ik niet hoe dit via internet moet worden gedownload.
Is er iemand die dit een dummie op dat vlak in de Jip en Janneke taal kan uitleggen?

Alvast bedankt.

Groetjes uit zonnige zuiden,

Wim

P.s. ik ga zo meteen lekker de Mergellandroute rijden.
Inspector Gadget

Re: Muziek op Navigator 5

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ten eerste moet je een aantal MP3's hebben, ik ga er vanuit dat je er al een aantal hebt.
Want smaken verschillen, dus no way ga ik een suggestie doen. :lol:

Ik weet niet of je een geheugenkaartje gebruikt met nog wat vrije ruimte voor een aantal MP3's?

En ik neem aan dat je een computer hebt, met USB aansluiting, maar met welke operating systeem, en, ook belangrijk, in welke taal?

In afwachting van je antwoorden, het komt er in het kort op neer dat je die MP3's als "gewone" bestanden met behulp van je computer's verkenner van de computer naar de NAV 5 in een mapje (subdirectory) kopieert.

Let op: Garmin's accepteren niet alle MP3's, het kán zijn dat sommige MP3's niet zichtbaar zijn en/of afspelen op de NAV 5.
Maar dat is een zorg voor later.
AGVerheij
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door AGVerheij »

De navigator 5 lijkt toch heel veel op een Garmin Zumo ?
Wat ik op mijn 660 doe is de navigatie aan een pc koppelen. Deze wordt dan zichtbaar als een externe schijf, net als een USB-stick. Dan zijn de muziekfiles, mp3 ligt het meest voor de hand, met de verkenner er naar toe te kopiëren.

Ik heb zelf inmiddels veel van mijn cd's ook als mp3 beschikbaar. Downloaden is niet moeilijk, maar hangt een beetje af van je wensen. Cd's omzetten naar mp3 files wordt rippen genoemd, en kan gewoon met de meeste media players. Ik gebruik zelf ExactAudioCopy (onder Windows, ik weet weinig van Linux en niets van Mac Os....)

Hartelijke groeten van Android One+ 2 mobile
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Mariecke
Bijz: 2005, Granit-grau, Topkoffer, Xenon
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door Mariecke »

AGVerheij schreef:De navigator 5 lijkt toch heel veel op een Garmin Zumo ?
Wat ik op mijn 660 doe is de navigatie aan een pc koppelen. Deze wordt dan zichtbaar als een externe schijf, net als een USB-stick. Dan zijn de muziekfiles, mp3 ligt het meest voor de hand, met de verkenner er naar toe te kopiëren.

Ik heb zelf inmiddels veel van mijn cd's ook als mp3 beschikbaar. Downloaden is niet moeilijk, maar hangt een beetje af van je wensen. Cd's omzetten naar mp3 files wordt rippen genoemd, en kan gewoon met de meeste media players. Ik gebruik zelf ExactAudioCopy (onder Windows, ik weet weinig van Linux en niets van Mac Os....)

Hartelijke groeten van Android One+ 2 mobile

Inderdaad, de navigator4/5 is een Zumo 660 en kan zo aan de pc aangesloten worden. Ik heb op mijn externe sd-card een mapje "Muziek" gemaakt en daar zet ik al mijn mp3's in. Je kunt ook onderliggende mapjes maken per cd, maar dat is niet perse nodig.
Cd's kunnen geript worden met Windows Media Player.

Ik sluit dan thuis een hoofdtelefoon oid op de aux ingang aan zodat ik mijn "playlist" kan maken. Dit doe je door muziek te openen, op bladeren, playlist te klikken en dan "nieuwe playlist maken" dan kun je de muziek/nummers toevoegen die je wilt, playlist opslaan en op naar de volgende et voila, u heeft muziek.
BMW R 1200 RT (2005) 10/2014 -
Suzuki GSF 650 SA Bandit (2005) 05/2007 -
Honda NTV 650 Revere (1989) 06/2006 - 05/2007
Honda V45 Sabre (1988) 03/2006 - 06/2006

When nothing goes right, go left
blackers
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Ongelezen bericht door blackers »

Omdat de Zumo 550 qua bluetooth heel slecht presteert, gebruik ik een aparte mp3-speler via bluetooth verbonden met mijn headset. Eventuele aanwijzingen van de zumo gaan voor op de muziek.

Geheel persoonlijk; qua aandacht voor het verkeer adviseer ik alleen te luisteren naar muziek die je al goed kent. Bij mij gaan nieuwe muziek en motorrijden niet samen. En de muziek gaat uit als ik mij bevind in druk stadsverkeer.
En voor de puristen onder ons: ook het geluid van de motor klinkt als muziek in mijn oren.

[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Inspector Gadget

Big RT Smile _004
Bij mij gaat muziek en motor rijden niet samen, punt. :$
Maar een ieder maakt daarin zijn eigen overwegingen natuurlijk!
Kan mij iets voorstellen als je een lange rit, enzovoort.

Ander belangrijk punt:
Naast de eerder aangehaalde MP3's die een navigatie niet altijd goed (of soms zelfs helemaal niet) afspeelt, zijn er ook situaties bekend dat sommige MP3's je navigatie nadeling kunnen beïnvloeden, zoals het schijnbaar laten "hangen" en soms zelfs "crashen".

Het thuis, van tevoren uitluisteren is daarin een hele goed tip!

En een aparte MP3 speler via Bluetooth mijnsinziens zelfs een top-tip!

Want, ook belangrijk te weten, de Zumo 660 kan een maximaal aantal MP3's aan (bestanden), en volgens Garmin's opgaven is dat aantal een maximum van een 1000-tal.

En zo zijn er nog wel meer gekende "nukjes";
[media]tduF4yLX3zE[/media]
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Mariecke schreef:Inderdaad, de navigator4/5 is een Zumo 660
Voor zover ik weet is de Navigator 5 afgeleid van de Zumo 590 en niet van de 660. Maar waar de Navigator 4 min of meer een kopie was van de 660, lijkt het erop dat de Nav 5 heel wat meer (software-matige) wijzigingen heeft tov het 'moeder'toestel. O.a. om extra functies te tonen en het toestel te kunnen bedienen met de multicontroller van de nieuwe boxer serie. Ook op het gebied van intern geheugen en audo streaming is de Nav 5 heel anders dan de 590.
Dus niet even snel de specs van de 660 overnemen....

MP3 bestanden moeten in de folder met de naam MP3 staan, dacht ik. Hetzelfde geldt als je de bestanden op een SD kaartje wil zetten.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
bmwalter
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen

Ongelezen bericht door bmwalter »

Het maakt niet uit waar ze staan. De 590 pakt in de mediaspeler alles op de extensie van de mp3-tjes. Overigens: Spotify vanaf je telefoon gaat ook goed. Hoef je niks te rippen of downloaden.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Inspector Gadget

bmwalter schreef:Het maakt niet uit waar ze staan. De 590 pakt in de mediaspeler alles op de extensie van de mp3-tjes.
Ook bij de 590 zijn er wat problemen geweest met MP3, zie het forum van Waypoint.
Ik zou het voorgaande advies ten aanzien het converteren van MP3's ook hier aanhouden.
Een hangende 590 is niet leuk, dan moet je vaak de harde-reset methode gebruiken.
bmwalter schreef:Overigens: Spotify vanaf je telefoon gaat ook goed. Hoef je niks te rippen of downloaden.
Gaat je dan wel data gebruiken van je GSM provider, en dat zijn nog altijd dure bytes. ;)

TIP: Bij het aanzetten en het vinden van MP3's zal de Zumo die gaan willen indexeren. Dat kan soms een tijdje in beslag nemen en soms best wel lang.
Om dat te verbeteren organiseer je media tracks binnen de Album mappen, en die Album mappen weer binnen Artiest mappen in je MP3 map.
Omdat de Zumo er ook probeert afbeeldingen e.d bij de bewuste MP3 te zoeken.

Overigens, inherent is het wel een goede tip van bmwalter;
Laat je 590 met rust voor wat betreft MP3's en zet MP3's op je smartphone.
Wim1961

Allen bedankt voor jullie reacties.
Ik weet eerlijk gezegd al niet hoe ik mp3 bestanden moet downloaden. Ik heb een laptop met windows Vista en een pc met Windows 7.
Wim1961

Allen bedankt voor jullie reacties.
Ik weet eerlijk gezegd al niet hoe ik mp3 bestanden moet downloaden. Ik heb een laptop met windows Vista en een pc met Windows 7.
Inspector Gadget

Ik adviseer om een slimme neefje of nichtje dan om hulp te vragen, want als je nog geen MP3's hebt, wordt het natuurlijk een wat lastig verhaal.
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 14 jun 2016, 00:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Nico4sen
2023
2023
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Tip: installeer Freerip. Hier kun je de muziek van je eigen cd's omzetten naar mp3

Hartelijke groeten van Y300 aan alle forumleden
ggrassi
Type: Overig R-serie
Bijz: Het rijdt altijd
Land: Nederlans
Woonplaats of omgeving: Landgraaf

Ongelezen bericht door ggrassi »

Ik luister elke dag radio op de motor icm oordopjes. Werkt perfect. Ik gebruik zelf gewoon mijn smartphone. Radio of mp3. Radio kost weinig mb's.

Hartelijk groeten van iPad aan alle forumleden

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”