Van V-Twin naar boxer
Geplaatst: 01 jun 2016, 20:02
Hallo RT forumleden,
Ik ben nieuw op het RT forum en heb er het een en ander rondgekeken. Ik denk dat het niet bij rondkijken blijft en zal me daarom ook even voorstellen.
Mijn naam is Olivier, 48 jaar en woon in Groningen met mijn gezin. Direct nadat ik mijn motorrijbewijs heb gehaald heb, ging ik natuurlijk op zoek naar een motor. Het budget was beperkt, maar voldoende om er toch wat leuks van te kopen. Destijds heb ik proefgereden op een R80RT, maar vond het wat 'mat' rijden. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op een Honda VT1100 uit 1986. Zeer betrouwbare motor en altijd met veel plezier op gereden. Heerlijk, dat koppel onder je kont!
Ondertussen is in de loop der jaren de Honda er minder mooi uit komen te zien en was er niet meer tegen op te poetsen. Het begon vorig jaar te kriebelen en ben ik me gaan oriƫnteren op wat anders. De shortlist kwam uit op een Honda ST1100 Pan European of een BMW R1100RT. Nou, uiteindelijk gekozen voor de BMW, vanwege waarschuwingen over het gewicht van de Honda en de positieve verhalen over de rij-eigenschappen van de BMW. En het is een mooie keramik-blauwe uit '99 geworden.
En ik moet zeggen: ik mis nog steeds wel wat de fun-factor van de V-twin, maar man man man wat rijdt dit mooi, wat stuurt het toch fantastisch door de bochten! Goed voor de komende jaren veel motorplezier.
Ik heb er nog wel wat onderhoudsdingetjes aan te doen en wil wellicht nog wat optische aanpassingen doen, dus zal hier met regelmaat het forum bekijken.
Groeten,
Olivier
Ik ben nieuw op het RT forum en heb er het een en ander rondgekeken. Ik denk dat het niet bij rondkijken blijft en zal me daarom ook even voorstellen.
Mijn naam is Olivier, 48 jaar en woon in Groningen met mijn gezin. Direct nadat ik mijn motorrijbewijs heb gehaald heb, ging ik natuurlijk op zoek naar een motor. Het budget was beperkt, maar voldoende om er toch wat leuks van te kopen. Destijds heb ik proefgereden op een R80RT, maar vond het wat 'mat' rijden. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op een Honda VT1100 uit 1986. Zeer betrouwbare motor en altijd met veel plezier op gereden. Heerlijk, dat koppel onder je kont!
Ondertussen is in de loop der jaren de Honda er minder mooi uit komen te zien en was er niet meer tegen op te poetsen. Het begon vorig jaar te kriebelen en ben ik me gaan oriƫnteren op wat anders. De shortlist kwam uit op een Honda ST1100 Pan European of een BMW R1100RT. Nou, uiteindelijk gekozen voor de BMW, vanwege waarschuwingen over het gewicht van de Honda en de positieve verhalen over de rij-eigenschappen van de BMW. En het is een mooie keramik-blauwe uit '99 geworden.
En ik moet zeggen: ik mis nog steeds wel wat de fun-factor van de V-twin, maar man man man wat rijdt dit mooi, wat stuurt het toch fantastisch door de bochten! Goed voor de komende jaren veel motorplezier.
Ik heb er nog wel wat onderhoudsdingetjes aan te doen en wil wellicht nog wat optische aanpassingen doen, dus zal hier met regelmaat het forum bekijken.
Groeten,
Olivier