Van V-Twin naar boxer
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
-
- Type: R1100RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Groningen
Van V-Twin naar boxer
Hallo RT forumleden,
Ik ben nieuw op het RT forum en heb er het een en ander rondgekeken. Ik denk dat het niet bij rondkijken blijft en zal me daarom ook even voorstellen.
Mijn naam is Olivier, 48 jaar en woon in Groningen met mijn gezin. Direct nadat ik mijn motorrijbewijs heb gehaald heb, ging ik natuurlijk op zoek naar een motor. Het budget was beperkt, maar voldoende om er toch wat leuks van te kopen. Destijds heb ik proefgereden op een R80RT, maar vond het wat 'mat' rijden. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op een Honda VT1100 uit 1986. Zeer betrouwbare motor en altijd met veel plezier op gereden. Heerlijk, dat koppel onder je kont!
Ondertussen is in de loop der jaren de Honda er minder mooi uit komen te zien en was er niet meer tegen op te poetsen. Het begon vorig jaar te kriebelen en ben ik me gaan oriënteren op wat anders. De shortlist kwam uit op een Honda ST1100 Pan European of een BMW R1100RT. Nou, uiteindelijk gekozen voor de BMW, vanwege waarschuwingen over het gewicht van de Honda en de positieve verhalen over de rij-eigenschappen van de BMW. En het is een mooie keramik-blauwe uit '99 geworden.
En ik moet zeggen: ik mis nog steeds wel wat de fun-factor van de V-twin, maar man man man wat rijdt dit mooi, wat stuurt het toch fantastisch door de bochten! Goed voor de komende jaren veel motorplezier.
Ik heb er nog wel wat onderhoudsdingetjes aan te doen en wil wellicht nog wat optische aanpassingen doen, dus zal hier met regelmaat het forum bekijken.
Groeten,
Olivier
Ik ben nieuw op het RT forum en heb er het een en ander rondgekeken. Ik denk dat het niet bij rondkijken blijft en zal me daarom ook even voorstellen.
Mijn naam is Olivier, 48 jaar en woon in Groningen met mijn gezin. Direct nadat ik mijn motorrijbewijs heb gehaald heb, ging ik natuurlijk op zoek naar een motor. Het budget was beperkt, maar voldoende om er toch wat leuks van te kopen. Destijds heb ik proefgereden op een R80RT, maar vond het wat 'mat' rijden. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op een Honda VT1100 uit 1986. Zeer betrouwbare motor en altijd met veel plezier op gereden. Heerlijk, dat koppel onder je kont!
Ondertussen is in de loop der jaren de Honda er minder mooi uit komen te zien en was er niet meer tegen op te poetsen. Het begon vorig jaar te kriebelen en ben ik me gaan oriënteren op wat anders. De shortlist kwam uit op een Honda ST1100 Pan European of een BMW R1100RT. Nou, uiteindelijk gekozen voor de BMW, vanwege waarschuwingen over het gewicht van de Honda en de positieve verhalen over de rij-eigenschappen van de BMW. En het is een mooie keramik-blauwe uit '99 geworden.
En ik moet zeggen: ik mis nog steeds wel wat de fun-factor van de V-twin, maar man man man wat rijdt dit mooi, wat stuurt het toch fantastisch door de bochten! Goed voor de komende jaren veel motorplezier.
Ik heb er nog wel wat onderhoudsdingetjes aan te doen en wil wellicht nog wat optische aanpassingen doen, dus zal hier met regelmaat het forum bekijken.
Groeten,
Olivier
-
- Type: Overig R-serie
- Bijz: Het rijdt altijd
- Land: Nederlans
- Woonplaats of omgeving: Landgraaf
Re: Van V-Twin naar boxer
Mooi om te horen. Ook ik ben van een racer overgestapt yzf1000 naar een boxer R1100R. Veel plezier en veilige kilometers
- EileRT
- Erelid
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Hallo Olivier,
Van harte welkom op ons
en vele plezierige kilometers toegewenst op jouw mooie blauwe
!
Eilert
Van harte welkom op ons

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Van harte welkom op ons mooie
! Veel plezierige en veilige kilometers toegewenst op jouw prachtige R1100RT
Bert M

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- blackers
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Flevoland
Veel plezier en veilige kilometers toegewenst.
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
- Carel boxer64
- Bijz: plus radio
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Heerenveen
- heinvandermeijs
- Type: R1200RT
- Bijz: R1200rt uit 2010
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: tilburg
- Contacteer:
Mooie kleur, ook ik wens je veel plezier op dit mooie forum en veel plezier van je rt
gr hein
gr hein
Het leven hoort een groot feest te zijn, waarin niks moet en alles kan
- RTTwoTone
- Type: R1200RT
- Bijz: Two-Tone 2011
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Den Hoorn
Zeker een mooie kleur, veel plezier er mee
Hartelijke groeten van PLK-L01 aan alle forumleden
Hartelijke groeten van PLK-L01 aan alle forumleden
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!