Van GS naar RT
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
Van GS naar RT
Dag RT-rijders,
binnenkort ben ik er dus ook een. Ik kon niet nee zeggen tegen een prachtige champagnekleurige 1100 waar ik veel kilometers mee hoop te doen. Voor de motor waarschijnlijk geen probleem, want hij heeft er totnutoe amper 28.000 opzitten; voor mij hopelijk ook niet, hoewel iemand me er onlangs fijntjes op wees dat ik met mijn 60 jaar in feite al met één been in het graf sta en ik dat proces met de aankoop van een RT zeker niet zal vertragen.
Ach, we zien wel, de proefrit met de RT is me in elk geval zodanig bevallen dat ik geen seconde getwijfeld heb hem aan te schaffen, én het is ook geen totale ommezwaai want de GS, die ik al heb sinds 1995, gaat echt niet weg.
The best of both worlds dus, lucky, lucky me.
binnenkort ben ik er dus ook een. Ik kon niet nee zeggen tegen een prachtige champagnekleurige 1100 waar ik veel kilometers mee hoop te doen. Voor de motor waarschijnlijk geen probleem, want hij heeft er totnutoe amper 28.000 opzitten; voor mij hopelijk ook niet, hoewel iemand me er onlangs fijntjes op wees dat ik met mijn 60 jaar in feite al met één been in het graf sta en ik dat proces met de aankoop van een RT zeker niet zal vertragen.
Ach, we zien wel, de proefrit met de RT is me in elk geval zodanig bevallen dat ik geen seconde getwijfeld heb hem aan te schaffen, én het is ook geen totale ommezwaai want de GS, die ik al heb sinds 1995, gaat echt niet weg.
The best of both worlds dus, lucky, lucky me.
-
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1100GS + R1150RT + R1200GS Adventure + K1100LT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tussen zee en Zaan
Re: Van GS naar RT
Leuk om te lezen. Binnenkort een foto van jouw motorpark hier?
Veel veilige kilometers gewenst.
Veel veilige kilometers gewenst.
R1100RT; R1150RT; R1100GS; R1200GSA; K1100LT (ex. Jos WRSM)
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Van harte welkom op ons mooie
! Nog vele jaren gevuld met prettige en veilige kilometers toegewenst
Bert M

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- EileRT
- Erelid
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Hallo Maarten,
en je hebt helemaal gelijk; volg je gevoel en ga lekker rijden op je
. En 60 jaar? Ik zeg: je bent zo "oud" als je je voelt en geniet er van!
Vele plezierige kilometers toegewenst op je RT en uiteraard veel genoegen op ons forum!
Eilert

Vele plezierige kilometers toegewenst op je RT en uiteraard veel genoegen op ons forum!

Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- RToon
- Type: R1100RT
- Bijz: Kofferdeksels in kleur gespoten
- Woonplaats of omgeving: Asten
wat wil de leeftijd nou zeggen
zelf was ik 63 toen ik met mij R1100RT begon
het is een motor die gewoon rustig rijden uitstraalt en wat je ook vanzelf doet
heb het vermoeden dat je met een BMW van dit type ouder wordt als met zo'n race monster
mijn dochter heeft een Yamaha diversion 600
als ik daarop rij vindt ik het persoonlijk levensgevaarlijk voor mij
het lijkt net een gooi en smijt fiets
dus ik zou zeggen
veel plezier met de BMW en de persoon die je zegt dat je met een been in het graf staat die wil je of voorlopig nog niet kwijt of is jaloers
zelf was ik 63 toen ik met mij R1100RT begon
het is een motor die gewoon rustig rijden uitstraalt en wat je ook vanzelf doet
heb het vermoeden dat je met een BMW van dit type ouder wordt als met zo'n race monster
mijn dochter heeft een Yamaha diversion 600
als ik daarop rij vindt ik het persoonlijk levensgevaarlijk voor mij
het lijkt net een gooi en smijt fiets
dus ik zou zeggen
veel plezier met de BMW en de persoon die je zegt dat je met een been in het graf staat die wil je of voorlopig nog niet kwijt of is jaloers
een gezond mens heeft duizend wensen
een ziek mens heeft er maar een
een ziek mens heeft er maar een
- Mark1200rs
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1100RS
- Woonplaats of omgeving: Elst (Gld)
Welkom op het forum en geniet van de GS en RT, mooie combinatie! En wat betreft je leeftijd, je bent zo oud als je je voelt zeggen ze toch? M'n pa is 76 en die rijdt nog rond op z'n R1100S... -top-
BMW R1100RS ABS '94 'Doornroosje' BMW K1100RS '94 'Doornroosje II' Moto Guzzi V11 Sport '00
- Dingeman
- Type: R1200RT
- Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
- Woonplaats of omgeving: West Brabant
Bij mij in de BMW motorclub een lid van 76 jaar en een lid van 78 jaar, beiden een R1150RT. Afgelopen maand met 10 motoren 4 dagen naar het Sauerland geweest. Zij waren er beiden bij en qua rijden (rijstijl) kun je het niet aan hun afzien. Maar dat zal ook wel hun ervaring zijn.
Dus ook jij kunt nog jaaaaaaaren vooruit. Ik wens jou nog vele vele jaren gezond rijplezier en vele vele veilige kilometers.
Dus ook jij kunt nog jaaaaaaaren vooruit. Ik wens jou nog vele vele jaren gezond rijplezier en vele vele veilige kilometers.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
- Arjan W
- 2024
- Type: R1150RT
- Bijz: De bestuurder
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Mooie combo en welkom op het forum :)
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
- L-Franssen1986
- Bijz: Goed onderhouden in 2016 3e eigenaar
- Woonplaats of omgeving: Zuid-Limburg
Nu voel ik me echt als een groentje met m'n 29 lentes jong, ahum.
Goed om te zien dat we een, qua leeftijd, rijk forum hebben en allen zo kunnen genieten van onze RT's.
Maarten geniet er van en nog heel veel veilige km's
Goed om te zien dat we een, qua leeftijd, rijk forum hebben en allen zo kunnen genieten van onze RT's.
Maarten geniet er van en nog heel veel veilige km's
BMW SAVED MY LIVE
- blackers
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Flevoland
Veel veilige en plezierige kilometers toegewenst. En zolang het verantwoord is, gewoon doorgaan. Al word je 100!!
naschrift: Ik zit in mijn 60ste levensjaar en ben voorlopig niet van plan te stoppen. Zolang de rijksoverheid, op basis van levensverwachting anno 2016, van mening is dat ik 2,5 jaar langer moet doorwerken voordat ik staatspensioen krijg (AOW), kan ik sowieso en per definitie 2,5 jaar langer motorrijden dan...............(?)
naschrift: Ik zit in mijn 60ste levensjaar en ben voorlopig niet van plan te stoppen. Zolang de rijksoverheid, op basis van levensverwachting anno 2016, van mening is dat ik 2,5 jaar langer moet doorwerken voordat ik staatspensioen krijg (AOW), kan ik sowieso en per definitie 2,5 jaar langer motorrijden dan...............(?)

Laatst gewijzigd door blackers op 01 jun 2016, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
-
- Type: R1200RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Gierle
Hallo.
Gefeliciteerd met de aanschaf,en geniet er van
.En wat dat oud zijn betreft,
ik ben ooit in Amerika op een BMW treffen geweest,en daar was een deelnemer
van 83 jaar die had voor zijn 82ste verjaardag een nieuwe 1150 RT gekocht,en dan
de Four Corners gereden,da,s dus de 4 uithoeken van Amerika,Florida,Arizona,
Washington State,Maine en terug naar Florida.Hij had een opvallende T-Shirt aan,
met de tekst: Je stopt niet met motorrijden omdat je oud wordt,maar je wordt oud
als je met motorrijden stopt. :lol:
Salu.
Chris.
Gefeliciteerd met de aanschaf,en geniet er van

ik ben ooit in Amerika op een BMW treffen geweest,en daar was een deelnemer
van 83 jaar die had voor zijn 82ste verjaardag een nieuwe 1150 RT gekocht,en dan
de Four Corners gereden,da,s dus de 4 uithoeken van Amerika,Florida,Arizona,
Washington State,Maine en terug naar Florida.Hij had een opvallende T-Shirt aan,
met de tekst: Je stopt niet met motorrijden omdat je oud wordt,maar je wordt oud
als je met motorrijden stopt. :lol:
Salu.
Chris.
Dag allen,
bedankt voor het warm onthaal.
Echter helaas: de liefde van mijzelf voor de RT bleek niet wederzijds.
Even kort: proefritje gereden met de RT; ongeëvenaard komfort, verrassende wendbaarheid, in uitzonderlijk goede staat. Eén probleempje tijdens de proefrit : de ABS-knipperlichten gingen in foutmelding doch dat was, volgens de verkoper, te wijten aan een te lage batterijspanning: de motor had immers een jaartje stilgestaan.
De uitleg leek heel aannemelijk, ik had namelijk al een keer hetzelfde meegemaakt met de GS.
Nieuwe batterij erin zou het probleem oplossen.
Ondertussen werd de motor betaald, en ondergebracht naar een techneut die een onderhoud zou uitvoeren, inclusief plaatsing nieuwe batterij en uiteraard resetten ABS. Onderhoud greep plaats, en met de motor nog op de hefbrug werd het contact even ingeschakeld, en de ABS-lichtjes knipperden perfect synchroon. Probleem opgelost, of niet?
Bij ophalen van de motor ging de ABS echter al na 1m rijden in foutmelding. ABS gereset, met contact aan alles ok, doch opnieuw na vertrek asynchroon knipperen van de ABS-dashboardlichtjes.
Er was een nieuwe voorband gemonteerd, dus even de speling van de sensor checken: die bleek nog steeds in orde.
Derde poging tot vertrekken na reset: noppes.
Thuis ABS-sensoren van mijn GS gaan afhalen, en ermee naar de techneut. Zelfde OEM-nr, dus moet werken. Resultaat: ABS gaat na vertrek in foutmelding. Diagnose: het moet de module zijn, kan niet anders.
Oplossing : nieuwe is onbetaalbaar; tweedehands dubieus, maar: er staat een perfect werkende module op de GS thuis (zelfde OEM-nr als voor een RT) dus we zullen die voorlopig monteren.
Resultaat: ABS kan zelfs niet meer gereset worden met contact aan, verre van er mee te rijden.
Finaal resultaat : koop geannuleerd. Jammer, jammer, jammer.
Waar is het fout gegaan? De verkoper beweert bij hoog en bij laag, en ik heb geen enkele reden om aan zijn eerlijkheid te twijfelen, dat hij de motor destijds op stal heeft gezet met een perfect werkend ABS, maar ik vraag me toch af, louter uit nieuwsgierigheid, want de koop werd dus zonder enig protest, weliswaar met ongeloof en teleurstelling langs beide kanten ongedaan gemaakt, hoe kan dit?
bedankt voor het warm onthaal.
Echter helaas: de liefde van mijzelf voor de RT bleek niet wederzijds.
Even kort: proefritje gereden met de RT; ongeëvenaard komfort, verrassende wendbaarheid, in uitzonderlijk goede staat. Eén probleempje tijdens de proefrit : de ABS-knipperlichten gingen in foutmelding doch dat was, volgens de verkoper, te wijten aan een te lage batterijspanning: de motor had immers een jaartje stilgestaan.
De uitleg leek heel aannemelijk, ik had namelijk al een keer hetzelfde meegemaakt met de GS.
Nieuwe batterij erin zou het probleem oplossen.
Ondertussen werd de motor betaald, en ondergebracht naar een techneut die een onderhoud zou uitvoeren, inclusief plaatsing nieuwe batterij en uiteraard resetten ABS. Onderhoud greep plaats, en met de motor nog op de hefbrug werd het contact even ingeschakeld, en de ABS-lichtjes knipperden perfect synchroon. Probleem opgelost, of niet?
Bij ophalen van de motor ging de ABS echter al na 1m rijden in foutmelding. ABS gereset, met contact aan alles ok, doch opnieuw na vertrek asynchroon knipperen van de ABS-dashboardlichtjes.
Er was een nieuwe voorband gemonteerd, dus even de speling van de sensor checken: die bleek nog steeds in orde.
Derde poging tot vertrekken na reset: noppes.
Thuis ABS-sensoren van mijn GS gaan afhalen, en ermee naar de techneut. Zelfde OEM-nr, dus moet werken. Resultaat: ABS gaat na vertrek in foutmelding. Diagnose: het moet de module zijn, kan niet anders.
Oplossing : nieuwe is onbetaalbaar; tweedehands dubieus, maar: er staat een perfect werkende module op de GS thuis (zelfde OEM-nr als voor een RT) dus we zullen die voorlopig monteren.
Resultaat: ABS kan zelfs niet meer gereset worden met contact aan, verre van er mee te rijden.
Finaal resultaat : koop geannuleerd. Jammer, jammer, jammer.
Waar is het fout gegaan? De verkoper beweert bij hoog en bij laag, en ik heb geen enkele reden om aan zijn eerlijkheid te twijfelen, dat hij de motor destijds op stal heeft gezet met een perfect werkend ABS, maar ik vraag me toch af, louter uit nieuwsgierigheid, want de koop werd dus zonder enig protest, weliswaar met ongeloof en teleurstelling langs beide kanten ongedaan gemaakt, hoe kan dit?
Erg sneu verhaal!
Voor alle betrokkenen.
Van welk bouwjaar was de RT?
Ik gok dat je een gierende servo hoorde als je de rem bediende?
Voor alle betrokkenen.
Van welk bouwjaar was de RT?
Ik gok dat je een gierende servo hoorde als je de rem bediende?

Geen integraal ABS, gewoon ABS II, productiedatum motor 11/2000
Mijn fout!
Ik dacht 1200RT gelezen te hebben.
Waar het hart van overloopt ....
Sorry!

Ik dacht 1200RT gelezen te hebben.
Waar het hart van overloopt ....

Sorry!
- Nexxo
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: brabant
Van GS naar RT
@inspector Gadget
Een gierende servo, bedoel je daarmee als je een van de remmen gebruikt dat je dan dat geluid hoort wat je omschrijft
Dat hoor ik ook bij mijn R1150rt van 2001,
MSA zegt dat je een geluid moet horen als je rem gebruikt,weet niet als je dit geluid is wat je omschrijft
Vriendelijke groet,
Har
Hartelijk groeten van iPhone aan alle forumleden
Een gierende servo, bedoel je daarmee als je een van de remmen gebruikt dat je dan dat geluid hoort wat je omschrijft
Dat hoor ik ook bij mijn R1150rt van 2001,
MSA zegt dat je een geluid moet horen als je rem gebruikt,weet niet als je dit geluid is wat je omschrijft
Vriendelijke groet,
Har
Klopt, dat is het geluid wat ik bedoelde, als je de remmen bedient, dan brengen die motortjes het systeem op druk.Nexxo schreef:Een gierende servo, bedoel je daarmee als je een van de remmen gebruikt dat je dan dat geluid hoort wat je omschrijft
Dat hoor ik ook bij mijn R1150rt van 2001
- Nexxo
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: brabant
Hoi inspector Gadget,
Dank voor reactie ,is een irritant geluid maar als dit goed is zoals MSA zegt dan kan ik er mee leven [emoji1] groet Har
Dank voor reactie ,is een irritant geluid maar als dit goed is zoals MSA zegt dan kan ik er mee leven [emoji1] groet Har
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!