Eerst maar 's een bezoekje aan onze vrienden en experts van MSA in Ede. Gelukkig bleek ik nog stelmogelijkheid te hebben (aan het stuur was er niks meer te halen).
Maandje later weer een slippende koppeling.. Nou, dat voorspelt weinig goeds. Na hier op het forum gezocht te hebben, kwam ik dit topic tegen van pierre: viewtopic.php?f=34&t=1012
Hoewel wat ouder (2009), leek het exact overeen te komen. I.v.m. een tour in Sauerland begin Juni, moest er wat ondernomen worden. Een aantal weken geleden een weekje vakantie genomen in België, in de regio rond Somme-Leuzen.
Toen moest ik ineens weer denken aan het topic van pierre uit 2009. Destijds goede ervaringen gehad met Bikes Unlimited (BU), maar niks mee gedaan vanwege de afstand; Ik kom zelf uit Flevoland en BU zit in Echt. Eindje rijden dus. Wat bleek? Lag precies halverwege mijn vakantieadres!

Na contact en overleg afgesproken de Rt erheen te rijden en week later op te halen

Netjes tussentijds updates ontvangen. Maar dit is m.i. nooit leuk om te zien. Nodig, zeker. Maar niet leuk:

Na inspectie bleek de boel toch aardig versleten. In ieder geval een nieuwe koppeling + drukgroep + keerringen moest eraan te pas komen:

Maar dat was niet alles. Vermoedelijk was de boel iets uit het gareel geraakt, want de priceas bleek ook betere tijden te hebben gezien. Die dus ook maar gelijk vervangen:

Tenslotte bleek de kering van de cardan ietsje te zweten en was er een lager van de cardan kapot. Dat was onvoorzien, maar gelukkig kwam het onderdeel net op tijd binnen. Dave heeft letterlijk tot diep in de avond gesleuteld, zodat ik op de terugweg mijn nu perfect rijdende

Dat was overigens een veel leukere terugrit. Wat een verschil!
Dus hierbij nogmaals mijn dank aan Dave voor de service! Zoals pierre toen aangaf, "voor een goed adres, maar ook voor andere zaken. Zie adres; als je geen dief van je portemonnee wild zijn."
Bikes Unlimited
Dave Vossen
Hekbergerweg 2
6102RR Echt
Mob: 0646313804
http://www.bikes-unlimited.nl
[email protected]