Om te beginnen zal ik mezelf eens voorstellen;
Ik ben Casper en heb geen BMW R… motorfiets maar een 2CV

Ik rijd al z'on 12 jaar 2CV's en heb altijd geprobeerd zoveel mogelijk uit het piepkleine motorblokje te halen. Vorig jaar kreeg ik de kans om met mijn een nieuw type motorblok uit te testen en (720cc ipv 602cc). Dit was een fijne ervaring maar dit smaakte naar meer. Via verschillende websites ben ik terecht gekomen bij Pete Sparrow (google maar eens), een 2CV enthousiast die BMW R-motorblokken inbouwt in 2CV's. Iets wat al langer gedaan wordt in de racerij (bijv. de 24u 2CV op Francorchamps).
Ik wilde dit ook wel en ben gaan zoeken en gaan kijken naar de mogelijkheden, ik wilde ook graag gaan voor wat meer comfort (lees minder lawaai op de snelweg) en heb gekozen om te gaan voor een 5-versnellngsbak ipv 4. Uiteindelijk heb ik een Citroën GSA 5 versnellingsbak op de kop te weten te tikken en besloten dat het nu echt tijd is om te gaan bouwen. De 5-bak past natuurlijk niet in een eend en aan de koets is dus het een en ander verbouwt.
Via Pete Sparrow ben ik terecht gekomen bij Johnny Monarc een Waal in Charleroi, hij heeft meerdere snelle 2CV's gebouwd en had ervaring met de inbouw R-motorblokken. Hij heeft de inbouw voor mij gedaan, het laswerk voor frames, uitlaten e.d, kan ik niet zelf en moest dus uitbesteed worden. Begin dit jaar begonnen en ondertussen rijd ik al z'on anderhalve maand rond in een supersnelle 2CV. De ervaring is werkelijk fantastisch!