Weer een adept

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Sergione
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Elst gld

Weer een adept

Ongelezen bericht door Sergione »

Beste allen,

Mijn naam is Sergio van Tiel. Bouwjaar 1964 en wonend te Elst gld. Ooit (ca 1995, toen er ook op snelwegen nog gegroet werd...:-)...) was ik zeer actief in de nieuwsgroep nl.motorfiets. In die tijd reed ik ZZR600 (de fijnste), GPZ750R en XJ900. Ben motorrijder sinds 1991 en heb helaas ook qua schades e.e.a. meegemaakt. Dat was de reden om in 2003 over te stappen op blikken. Cabrio's weliswaar, maar toch... mijn karakter staat mij niet echt toe om in de blikkenrij aan te sluiten. In de loop der jaren regelmatig proefritten gemaakt op motoren, maar ik maakte mezelf wijs dat "het gevoel echt weg was".
Sinds anderhalf jaar werk ik als docent in Utrecht en de trein bleek onbetrouwbaar. Dus in augustus de stoute schoenen aangetrokken en een (goedkope) XJ900S Diversion gekocht met zeer betaalbare outfit. Het was'm niet. Na een week heb ik haar ingeruild voor een R1150RT bij Premium Motors Apeldoorn, een echte motorzaak "oude stijl" wat mij betreft. Bij Jan van Dam Halvarssons kleding aangeschaft: laat het echte spel maar beginnen.

Het was flink wennen aan de boxer, maar de motor voelde vanaf het begin betrouwbaar en voldeed in alle opzichten voor ww-verkeer van 160km per dag. Twee rijvaardigheidstrainingen leerden me voldoende om volstrekt vertrouwd te rijden.
Deze winter iets meer dan 10.000km op de klok erbij gezet tot ik in maart (wederom bij Premium) een Nederlandse 1200RT tegenkwam die zeer goed onderhouden was in zijn 10 jaar lange leven met bijna een ton op de klok. Dat laatste interesseert mij met mijn eigen afstanden niet. Wát een fiets. Een generatie verschil met de 1150. Aangezien ik inmiddels niet meer anders wílde dan een boxer, heb ik de 1150 ingeruild. De eerste 2000 km staan er inmiddels bij en ik kom overal fluitend en uitgerust aan.

Dit forum heeft al bewezen nuttig te zijn (welke banden/instabiliteit door topkoffer etc) en ik zal proberen waar ik kan ervaringen te delen.

Ik wens iedereen veel veilige kilometers toe.

Groeten,
Sergio van Tiel
Inspector Gadget

Re: Weer een adept

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Tja, wat kan je daarop nog zeggen anders dan een heel warm & hartelijk welkom natuurlijk! _004

Des te meer zielen, des te meer vreugd.

Inderdaad, jou ervaringen, expertise, maar ook gewoon jou mening zal worden gewaardeerd.
Geen onderwerp waarop je geen reacties zult krijgen. ;)

Ik zeg; motorrijden is genieten.
Met hoofdletters.
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Sergio,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum. Bedankt voor je introductie en wat fijn dat jij een top voelt op een RT. Je tweede dus. Ik wens jou veel plezier op de -1200- en uiteraard hier op ons forum! _004

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
jpauwels
Type: R1200RT
Bijz: Saphir Schwarz Metallic
Woonplaats of omgeving: Riel

Ongelezen bericht door jpauwels »

Van harte welkom,
Leuke intro :)

Sent from my iPad aan alle forumleden
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Van harte welkom op ons mooie RT-forum. We wensen je veel plezierige en veilige kilometers toe _004

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”