Kuipruiten R1100RT

Alles over windbescherming en aerodynamica.

Moderator: RT_Patrick

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

clemturbo
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: Kuipruiten R1100RT

Ongelezen bericht door clemturbo »

Ik heb van de week ook de nedplex ruit binnen gekregen, ga hem morgen monteren.
De ruit is 50cm in het midden gemeten, ben benieuwd hoe het rijdt, ben zelf ook 2 meter lang.

Clemens
Boswachter

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Mart Beumer

Ongelezen bericht door Mart Beumer »

De nieuwe Nedplexruit is, net als die van Clemens, 50cm. Volgens mij heeft Nedplex maar 1 maat. De ruit is ook nog 5 cm breder aan beide zijden. Wat ook wel prettig is: de gaten voor bevestiging zaten op de perfecte plaats :$ . Monteren was dus echt zo gepiept, mits je de goede maat pozidriv schroevedraaier hebt.
Voor foto's van de ruit kun je kijken op de site van Nedplex. Ik heb helaas nog geen tijd gehad om een foto te maken van mijn motor met nieuwe ruit.
motorpappa

Ongelezen bericht door motorpappa »

Alles nog eens doorgelezen over de verschillende ruiten.
Denk dat ik ga voor de secdem. Niet alleen hoger, maar ook een omhoog gebogen bovenrand.
Iemand een adres in nederland? of besteld op internet -waar dan ook vandaan?- prijs?
Hoor t graag
Groet Micha
blittkit

Ongelezen bericht door blittkit »

heb deze ruit vorige maand besteld in Engeland was incl. verzendkosten ca € 145,-. Ik hoef de ruit nu maar op halve hoogte te zeteen om uit de wind te zitten.
Ben zelf 1,88. Een waarschuwing als je op de hoogte hebt staan waar de ruit is omgebogen (thv zichtveld) krijg je een vertekend beeld.
http://www.motobins.co.uk/displayfinal. ... CREEN+KITS" onclick="window.open(this.href);return false;

Hierboven het adres in Engeland

Gr Hans
motorpappa

Dank je Hans.
Dat vertekende beeld is niet erg, had ik bij de goldwing ook, want ik kijk altijd over de ruit heen. Ik had op internet ook nog ergens iets gelezen over een amerikaanse ruit, die zou secdem en aeroflow overtreffen. De prijs houd me tegen, zag iets van 249 dollar ofzo.
Hoe zijn jouw ervaringen met rijwind en turbulentie enzo?
Groeten Micha
blittkit

Ongelezen bericht door blittkit »

Ik heb nog niet veel gereden, eerst kon het niet doordat de spiegels bij de spuiter lagenom de spiegel te laten spuiten. Toen even mee gereden,met zeer winderig weer op de flank en dan is mijn helm toch nog wel lawaaig. Toch verneem ik wel dat er minder turbulentie is bij wind recht op de kop. Nu licht er weer een spiegel bij de spuiter voor de kleur omdat ik mijn kofferdeksels laat spuiten.
Die amerikaan die jij bedoelt is denk ik een Cee Bailey.
Gr Hans

motorpappa

Ja, Cee Bailey inderdaad.
Daar kun je pas echte maten bestellen. De Secdem lijkt dan weer snel te klein... Ook dat lichte grijs lijkt me wel wat. Met goed zoeken op internet ook nog een engels bedrijf gevonden met lagere verzendkosten. Toch komt t dan al gauw rond de 200 euro. En dan nog weer een extra keus wat betreft de maat en vooral de vorm. Wat te doen? -help-
Dat wordt dus nog een nachtje -of wat meer- slapen.
dhr
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Ongelezen bericht door dhr »

ach Micha, anders moet je mischien op 26 april even achter wat andere ruitjes kruipen. Want of tie nou Amerikaans GROOT moet zijn? Bij mij mag je wel even proberen, al heb ik (Ztechniek) niet zo'n super hoge ruit.
motorpappa schreef:Ja, Cee Bailey inderdaad.
Daar kun je pas echte maten bestellen. De Secdem lijkt dan weer snel te klein... Ook dat lichte grijs lijkt me wel wat. Met goed zoeken op internet ook nog een engels bedrijf gevonden met lagere verzendkosten. Toch komt t dan al gauw rond de 200 euro. En dan nog weer een extra keus wat betreft de maat en vooral de vorm. Wat te doen? -help-
Dat wordt dus nog een nachtje -of wat meer- slapen.
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
BarthoD
Type: R1200RT
Bijz: 2007
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Maarsbergen

Ongelezen bericht door BarthoD »

Ik heb de 49cm hoge Nedplex gekocht en heb die nu 2 maanden op de motor. Ik ben slechts 1.83 maar werd ook gek van het geraas langs mijn helm. Ik heb nergens last meer van.

Je kunt'm vinden op: http://www.nedplex.com/catalog/index.ph ... 22_138_152" onclick="window.open(this.href);return false;
Prijs is heel redelijk.

Succes,
Bartho
Ronaldus

Ongelezen bericht door Ronaldus »

Vandaag kwam toch nog onverwachts mijn Secdem scherm uit engeland aan..
Bedankt Blittkit voor de url van Motobins.
Na bestelling bleek dat het ding niet op voorraad was en ik zo'n vier weken zou moeten wachten..
Het werden er net twee..

Affijn, pakketje zat verpakt in een grote doos, afkomstig van een ander artikel, maar het scherm zelf had, met bolletjes plastic goed afgedekt, heelhuids de oversteek overleefd.

Vervanging zelf was een fluitje van een cent...
Binnen een kwartiertje gepiept, inclusief fotootjes schieten..
Ik hoefde geen rubbers te vervangen, de originelen waren nog in goede conditie en bleven niet kleven ofzo.
Morgen eens een ritje maken, hopelijk nu eindelijk verlost van dat hinderlijke gebulder om m'n oortjes...
Afbeelding
Meer foto's van voor en na HIER
dhr
Contacteer:

Hier ga jij geen spijt van krijgen :D

Expertus dico :lol:

veel plezier :!:
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)

Ronaldus

Ongelezen bericht door Ronaldus »

Update; ritje na ruitvervanging standaard-scherm naar Secdem:

Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...
Wat een rust!
Heerlijke relatieve stilte! Ik hoor nu tenminste de motor van de RT in plaats van hevig gebulder...
Hele weg van huis naar werk (incl snelweg) met vizier open gereden!!
Wat een verademing zeg.
Scherm net niet in de hoogste stand en ik kan er prima overheen kijken.

Morgen terug naar huis en de oordopjes maar eens in het tasje laten, kijken/horen hoe dat is...
Zoals het nu lijkt voorlopig geen Schuberth C3 nodig!
Scheelt weer wat centjes...
Kan ik gaan kijken naar een nieuwe motorbroek, daar vallen de gaten bijkans in :lol:
Ronaldus is BLIJ!
bmw jacky

Ongelezen bericht door bmw jacky »

Hallo RT-Vrienden,

Vandaag de Nedplex ruit binnen gehad, met TUV kwaliteit in een demo versie, incl verzendkosten 128 Euro.

Na het werk even geplaatst en natuurlijk meteen een rondje gemaakt.

Wat een verschil !!!!! :) , lekker naar Guus Meeuwis luisteren zonder oordoppen wat een rust.

Wij gaan morgen voor 3 dagen naar de ardennen ik laat weten hoe hij op de lange afstand bevalt.

Wel goede service van Nedplex, dinsdagavond besteld vandaag binnen keurig verpakt.

ik zal maandag even een paar foto's maken om jullie te laten zien,

Heb je eventueel vragen , stuur gerust een pb-tje ,prettig weekend

gr Jack. :;
bmw jacky

Hallo RT-Vrienden,

een beetje later dan verwacht maar mijn werk had even voorrang.

ik ben naar de Ardennen geweest met het scherm van Nedplex, echter het scherm was net een paar centimeter te hoog waardoor ik bij miezerregen en een lage snelheid mijn zicht verloor :( . Ik heb meteen even gemaild naar Nedplex en ze zijn voor mij een ander scherm aan het maken. Een paar centimeter korter het wordt binnen een paar weken geleverd. :D

Ze vertelde ook dat het staandaard scherm wat hun leveren voor de RT, gemaakt was voor lange mensen. Het scherm is 49 cm hoog.

Ik houd jullie op de hoogte !!!

Voor vragen stuur gerust een PB tje,

groeten Jack
dhr
Contacteer:

Vervelend jack.
En dat kon je niet oplossen door het scherm dan even een (of twee) tikje(s) lager te zetten?

Ik pas mijn scherm (Ztechnik, ook 49 cm) vaak onderweg aan, zeker bij regen:
- snelweg hoogste stand, kijk ik (186) er voor uit net over heen en ik heb geen last van water op mijn vizier
- normaal in de stad even een paar centimeter lager zodat ik wat dichterbij dan in de verte op de weg kijk
- tussen de file door, nog een paar centimeter lager zodat ik ook kort voor de motor goed kan zien.
en als de weg vrij is weer lekker het gas erop en de ruit omhoog :D
bmw jacky schreef:Hallo RT-Vrienden,
echter het scherm was net een paar centimeter te hoog waardoor ik bij miezerregen en een lage snelheid mijn zicht verloor :(
bmw jacky

Hallo Kees,

nee dat ging niet want in de laagste stand kon ik er niet overheen kijken. :(

ik laat van mij horen , ik zag trouwens op MP dat hij ze reeds te koop aanbied, in 2 maten.

http://link.marktplaats.nl/254854085" onclick="window.open(this.href);return false;

Als de eerste klaar is hoor je mijn bevindingen. :lol:

bedankt voor je reactie,

gr jack

hansvandermeer
Type: R1150RT

Re: Ztechik ruit

Ongelezen bericht door hansvandermeer »

dhr schreef:Mijn nieuwe ruit is binnen! :lol:
Een Ztechnik via Moto-zoom zoals eerder gemeld. Netjes verpakt, goed transportzeker en volgens mij origineel uit de VS maar via Duitsland geleverd (en met indrukwekkende Duitse toelatingsbewijzen ;-) )
Ik ga hem dit weekend monteren en zal gelijk even wat gegevens en foto's ter vergelijking op het forum zetten. Nu al duidelijk dat hij breder en hoger is met een kleine flip bovenin. Nadere info volgt
Ben erg benieuwd en hoe het met het rijden bevalt, laat ik natuurlijk ook horen ;-).
Ook ik ben op zoek naar een vervangingsruit voor mijn 1150RT. Wat is nou de werkelijke hoogte van de nieuwe ruit? Gelet op de lengte van mijn oude ruit 41cm en de lengte van de nieuwe, 43cm, zoals opgegeven door Motozoom, lijk ik geen voordeel te hebben bij aanschaf van deze ruit, ook omdat ik wat langer ben, 1,92 m. Mogelijk dat de vorm van de ruit het verschil maakt?
Groeten Hans,
R1200RT + Navigator VI
dhr
Contacteer:

Re: Ztechik ruit

Uit mijn vorige bijdrage:
He gaat om een ruit van Ztechnik, geleverd via Motozoom a 189,= franko huis.
Verschil met standaard ruit: (radiaal gemeten) in het midden 7 cm hoger, aan de buitenrand 10.
en ter verduidelijking wat foto's:
hansvandermeer schreef: Wat is nou de werkelijke hoogte van de nieuwe ruit? Gelet op de lengte van mijn oude ruit 41cm en de lengte van de nieuwe, 43cm, zoals opgegeven door Motozoom, lijk ik geen voordeel te hebben bij aanschaf van deze ruit, ook omdat ik wat langer ben, 1,92 m. Mogelijk dat de vorm van de ruit het verschil maakt?
aan de rand is de vorm duidelijk anders maar het is geen echte flip up.
Met 1.86 ben ik er redelijk tevreden over, wel merk ik tijdens druk verkeer en hogere snelheid wat meer lawaai omdat turbulentie dan over de ruit heen slaat en mijn helm "raakt". Dit is een Nolan en dan niet de stilste

hgr
Kees

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Kuip & Ruiten”