Kuipruiten R1100RT

Alles over windbescherming en aerodynamica.

Moderator: RT_Patrick

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Kuipruiten R1100RT

Ongelezen bericht door Walter »

Hallo Rt liefhebbers.

Ivm. met mijn lengte (1.90 zonder hakken :wink: ) ben ik een beetje rond aan het kijken naar een wat hogere ruit op mijn RT.

Had een mooie vervangingsruit gezien, maar die bleek maar 0,5 cm. hoger te zijn dan mijn huidige.

Afbeelding

http://www.motorradzubehoer-hornig.de/d ... child.html

Ik heb het vermoeden dat mijn 'Originele' BMW ruit wel al hoger is dan de meeste die ik tegenkom.
de gemeten hoogte is 42,5 cm. (gemeten vanaf de bovenkant van de ronding tot boven aan toe).

Welke ervaringen hebben jullie met je ruit, is dit een standaard of welk merk heb je gemonteerd?

Kortom geef maar advies en brand maar los.

greetz,

Big W :D
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gerardus

Ongelezen bericht door Gerardus »

Hoi Big W,

Ik heb de Secdem. Bevalt erg goed, stukken beter als de standaard ruit. Motor wordt er m.i. niet mooier op, maar die turbulentie van de oude ruit vond ik niet plezierig.

groet

Gerard
Willem Rietveld
Type: R1200RT/LC
Bijz: 2014
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Almere

Ongelezen bericht door Willem Rietveld »

Hallo big W,
Heb zelf het marathonscherm van wunderlich gemonteerd.
Dit is 43 cm hoog en 62 cm breed.
Ben er erg tevreden mee.
gr. Willem.
Keep on beeming
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
HansD
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Deze beloven dat ze echt hoger (3,5 inch) en breder (4 inch) zijn:
(haal ik niet echt uit die ene foto die ze hebben)
http://www.aeroflowscreens.com/R1100RT_&_R1150RT.htm
Te bestellen via Franse of Deense distributeur...
Hans
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Kuipruit polijsten?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Kennelijk zit er aan de binnenzijde van mijn kuipruit een soort coating die aan het bladderen is geslagen.
Ik heb al geprobeerd om dit met een non-agressief middel zoals wasbenzine te verwijderen, maar dit gelukte mij echter niet.
Wie heeft enige idee of de kuipruit te polijsten is en zo ja waarmee?
Graag assistentie.

grtz uw forumbeheerder
Jos
Laatst gewijzigd door JOS WRSM op 22 sep 2008, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Fantom

Ongelezen bericht door Fantom »

Om krassen uit de displays van mobiele telefoons te polijsten is er een goedje in de handel. Dit zal vast te verkrijgen zijn bij een zaak voor mobiele telefoons. Misschien dat hetzelfde spul je kan helpen met het polijsten van de ruit.

Walter
Erelid
Erelid
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

Lappenschijf met koperpoets (Brasco) zou moeten werken: gewoon in de kolomboor inspannen. Opletten (voelen) dat je kunststof niet te heet wordt, dus blijven bewegen, anders krijg je hitteschade.

Bij halfords is ook een tube polijstmiddel (ik meen van Sonax) voor kunststoffen verkrijgbaar.
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Kuipruit polijsten

Hartelijk dank voor alle tips. Met deze tips in m'n achterhoofd ben ik naar Brezan getogen. Ik had inmiddels al een fles Sonax polijstmiddel in m'n hand. Op mijn vraag of dit middel geschikt was beval de verkoper mij een tube Xerapol krasverwijderaar aan. Hiermee ben ik dus aan de gang gegaan. Langzaam maar zeker knapte de ruit op en verdwenen de coatingrestanten Nadat ik hem uitgepoetst had kwam de ruit mij nog wat dof over. Ik besloot de ruit een nabehandeling te geven met de oude vertrouwde Commandant Cleaner. Rustig inwrijven en vervolgens met de poetsmachine en autowas uitpoetsen. Het resulaat was helemaal OK. De ruit is weer helemaal glashelder.
Afbeelding
Weer helder zicht na 2 uur poetsen. Ook m'n kleindochter vond het mooi.
Laatst gewijzigd door JOS WRSM op 02 okt 2008, 22:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Jos WRSM
Fantom

Ongelezen bericht door Fantom »

Helamaal top :!:
Ziet er weer goed uit hoor.
Als nieuw :lol:
Henk

Ongelezen bericht door Henk »

Ziet er mooi uit Jos.
Ik ben wel benieuwd of je niet weer snel van allerlei aanslag last krijgt.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar. Kennelijk zijn de ruiten aan de binnenzijde van een coating voorzien om misschien condens tegen te gaan. Ik ga het wel beleven en anders een nieuwe verse ruit. Maar voorlopig issie weer mooi.

grtz
Jos
Henk schreef:Ziet er mooi uit Jos.
Ik ben wel benieuwd of je niet weer snel van allerlei aanslag last krijgt.
Jos WRSM

Ronaldus

Ongelezen bericht door Ronaldus »

Als lange lijs op de motor (1.93m) zit ik ruim met mijn knar in de wind.
Het standaard scherm is vrij laag en geeft veel lawaai op de helm.
Persoonlijk rijdt ik niet graag met herriestoppers in de oren (geen nood, ik heb de originele bij Motoport vandaan, alleen heten ze anders)

Ik kijk dus voorzichtig naar een vervangende hogere ruit..

Ik zie hier Secdem voorbijkomen (Gerardus) en zag ook nog Cee Baileys...
Allebei buitenlandse dealers...

Hoe liggen de ervaringen??
Hoe bestellen, evt. ook nederlandse dealers?
HansD

Iemand met een Secdem scherm dat zo goed werkte dat hij er een stuk heeft afgezaagd!
http://www.ebbo.org/secdem.php

Ik kwam ook nog deze tegen - schermen met een opstaand randje:
http://www.nedplex.eu/
Hans
Johannetje

ruit

Ongelezen bericht door Johannetje »

ludo schreef:Hallo beste motards,

Ik heb met mijn 1m83 ( toch niet zo groot ) ook last van turbulentie met het standaard scherm van mijn r 1100 rt.

Kunt mij iemand zeggen waar ik dit kan bestellen en wat een hogere scherm kost aub

bedankt
Hoi Ludo,

Ik rijd al zolang ik mijn motor heb met de verhoogde GIVI ruit. Scheelt enkele centimeters. De ruit, die rond de 100 euro kost, is laag geprijsd, stevig en heefthet model van de oude ruit.
Super koop en goede tip !!
Ik ken 4 mensen die die ruit hebben, allemaal tevreden.

Te koop bij o.a. RAD in Belgie.. www.rad.eu en bij Motolife, waar ik hem destijds heb besteld. Vriendelijke mensen, snelle levering en goede service.
http://www.motolife.nl/contents/nl/d303.html

Groetjes en succes.

Johan
Ronaldus

Ongelezen bericht door Ronaldus »

Iemand hier die een Nedplex scherm heeft gemonteerd??
Ben erg benieuwd naar de ervaringen.
Ik zit te dubben over de 49cm uitvoering,..maar is dit niet té hoog??
Ben zelf 1.93m dus steek wel een eind de hoogte in boven m'n standaard schermpie..
arjl
Type: R1100RT
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Ongelezen bericht door arjl »

http://www.motolife.nl/contents/nl/d303.html
Afbeelding
Deze motorruit die Johan noemt, hoe bevalt ie? Ik ben 1.87m en zit ook te denken aan een nieuwe ruit met minder turbulentie. Ik rijd iedere dag 120 km en wil net even wat meer comfort.

Ik hoor graag!
Groeten,
Arjen

RuudRT

Ongelezen bericht door RuudRT »

Hi Ruud,
Eerste een handbehandeling met Xerapol. Toen ik toch nog niet helemaal tevreden was eerst handmatig ingewreven met Commandant Cleaner en daarna uitgepost met poetsmachine van de bouwmarkt.
Het is wel tijdrovend maar het resultaat is (nog steeds) prima. Scheelt toch weer een nieuwe ruit kopen.
Suc6 !!

grtz
Jos

Hoi,

Jos mag ik vragen hoe je de ruit hebt behandeld, was dit machinaal met xerapol en dan met zo'n grote poetsschijf zoals ze bij de bouwmarkt verkopen of een prof poets machine.

heb namelijk hetzefde probleem de coating heb ik er al vanaf maar nu nog de krassen en het weer helder krijgen van.

gr Ruud
arjl

Is een nieuwe kuipruit makkelijk zelf te installeren? Ben namelijk nogal onhandig en zou 'm graag online willen bestellen.

Groeten,
Arjen
RuudRT

Hoi Arjen,

Een kuipruit kun je zelfs nog met 2 linker handen de-monteren.

4 schroefjes los draaien en bij het laatste schroefje opletten dat de ruit niet ineens wegschuift normaal zit er nog 2 zijdig plakband tussen maar je je weet maar nooit.

Leg de ruit op een slaapzak of zachte ondergrond, dan de zwarte kapjes los schroeven(1 schroef) en deze overzetten op de nieuwe.

Nieuwe ruit in omgekeerde volgorde weer monteren niet te strak vast is vast en klaar is Arjen.
:wink:
suc6 groeten Ruud
arjl

Okee Ruud,

Dank je wel!
Ik denk dat ik dan maar een ruit online ga bestellen. Jammer dat ik dan niet zeker weet of de ruit goed is...
Maar we zien wel!

Groeten,
Arjen
RuudRT

Hoi,

Kijk anders even op het forum er zijn er al genoeg besproken

Ruud

arjl

Hoi Ruud,

Ik zie het ja, maar iedereen is tevreden over zijn eigen scherm, haha.
Ik moet het er maar gewoon op gokken denk ik.

Ik heb mijn 1100 even niet bij de hand, maar iemand een idee hoe hoog de standaard ruit is?

Groeten,
Arjen
RuudRT

Hoi,

Volgens mij 43 maar weet het niet helemaal zeker, het scherm wat ik wel heel mooi vind is het Z scherm maar ervaring heb ik er niet mee.

heb toen wel een ceebaijles gehad en dat beviel uitstekend ben zelf 1.96.

google anders even oplossingen te over.

groet Ruud
Rob

Kuipruiten R1100RT

Ongelezen bericht door Rob »

De informatie is wat verspreid over de diverse reacties. Hierbij een overzicht van de diverse aanbieders van kuipruiten:

Aeroflow, geen prijs aangegeven
Ceebaileys, 325 dollar (incl verzenden)
Ztechnik 190 euro
Hornig, 120 euro
Secdem, 200 pond
Wunderlich, 200 euro
Nedplex, 140 euro
GIVI, 100 euro

Niet eenvoudig om te kiezen. De H en B maten zijn soms niet aangegeven. Soms geeft de aanbieder de standaardmaat plus 'extra' op, maar als de standaardmaat dan onjuist wordt opgegeven, en de optelling ook niet klopt met het getal dat ze geven, weet je nog niets. Het is ook onduidelijk waar de maten zijn genomen, b.v. inclusief of exclusief de uitsparing aan de onderzijde.

Mijn R100RT van 1995 heeft een standaard kuipruit, hoogte excl uitspraring 37 cm, incl 40 cm, en de breedte is 50 cm (recht gemeten over de uiterste punten).

Mijn ervaringen met een Jos Schurgers toerkuip (Honda VF750S, jawel) was heel positief. Door de vorm aan de bovenzijde (aan het einde van de ruit licht naar boven gebogen) stroomt de lucht ruim over de rijder. Met een jethelm 160 km/u over de snelweg, geen probleem.

Mij lijkt daarom GIVI de beste keus. Die heeft ook zo'n gebogen uiteinde. Gaarne respons mbt rijervaringen.

Mvg Rob
Laatst gewijzigd door Rob op 06 dec 2008, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
han62
Type: R1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

Hallo,

Ik heb zelf heel goede ervaring met de Nedplex op mijn R1100RT en R1150RT en nu weer op de R1200RT ik ben 197cm en hoef de ruit maar een klein stukje omhoog te zetten.

Ik heb ook de dure Ceebayleys gehad en voldeed ook wel maar ik vind hem de meerprijs tegenover de Nedplex niet waard.

De Nedplex laten bezorgen komt heel goed verpakt in een grote doos en in een speciale hoes om transportschade te voorkomen.

Met de andere merken heb ik geen ervaring.
arjl

Kan het kloppen dat het GIVI scherm even hoog is als het hoge BMW scherm? Volgens mij is mijn scherm ook 43/44 cm hoog. Heeft die GIVI dan wel nut, of is het juist die kromming in het scherm dat 't 'm doet?

Groeten,
Arjen

dhr
Bijz: Alpine Weiss
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

groter scherm

Ongelezen bericht door dhr »

Zit zelf (1.86) ook met m'n (punt) hoofd in de wind en het lawaai.
Heb goede ervaring met Motozoom en heb op hun advies en vanwege de vormgeving en grotere breedte aldaar een Ztechnik besteld. Ik ben benieuwd, zal het laten weten als ie er op zit. :)
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Gerard
Bijz: Zwart, Nedplex ruit, hyperpro veren
Woonplaats of omgeving: Deventer

Ongelezen bericht door Gerard »

tijdje terug heb ik de verhoogde ruit(Givi) via Motolife aangeschaft. Was ruim 100 euro incl de bezorgkosten. Wel keurig geleverd overigens.

Zelf ben ik 1.84m. Heb toen gekeken op de diverse forums naar opmerkingen over de verhoogde ruiten. Dit Givi scherm was volgens mij 44 cm hoog en iets breder. De standaardbmw ruit is geloof ik 40 cm hoog. Uiteindelijk knoop maar doorgehakt en dus besteld. Zelf ben ik niet al te handig, maar het is, zelfs dan wel te doen om te monteren. Merkte wel dat de rubbertjes die ertussen zaten helemaal "op" waren. Heb bij de doehetzelfzaak vergelijkbare rubbertjes gekocht en er weer tussen gedaan.
Het scheelt een stuk in het windgeruis, maar ik moet zeggen het is nog niet helemaal optimaal. Scherm ziet er wel heel goed uit, bijna standaard look, maar wel met flipup.

zou ik weer moeten kiezen, ging ik toch liever voor de 49 cm

groeten
Gerard G
dhr
Contacteer:

Ztechik ruit

Mijn nieuwe ruit is binnen! :lol:
Een Ztechnik via Moto-zoom zoals eerder gemeld. Netjes verpakt, goed transportzeker en volgens mij origineel uit de VS maar via Duitsland geleverd (en met indrukwekkende Duitse toelatingsbewijzen ;-) )
Ik ga hem dit weekend monteren en zal gelijk even wat gegevens en foto's ter vergelijking op het forum zetten. Nu al duidelijk dat hij breder en hoger is met een kleine flip bovenin. Nadere info volgt
Ben erg benieuwd en hoe het met het rijden bevalt, laat ik natuurlijk ook horen ;-).
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
dhr
Contacteer:

Ztechik ruit geplaatst!

Zo mijn nieuwe ruit zit erop:

http://picasaweb.google.com/kleinherenl ... directlink

Klusje was makkelijk te doen.
:idea: tip: :idea:
zorg voor een aantal (4) nieuwe rubbertjes bij de hand om tussen de ruit en de steuntjes waarmee hij op de kuip zit te plaatsen. De rubbertjes die er zitten zijn waarschijnlijk net als bij mij in slechte staat. Ik heb gewoon 3/8 gummiringen gebruikt.

En bevalt het?
Ja :lol: zelfs meer dan dat 8)
Vanmiddag een tesrit gedaan en opvallend hoe veel stiller het is en ruit hoeft niet in bovenste stand (ik ben 1.85).
Ik kan me nu voorstellen dat een headset in je helm functioneel is, eerder was de herrie te groot.

Het meest bijzondere was wel dat toen ik weer terug de stad in kwam, ik gewoontegtrouw bij het eerste stoplicht mijn vizier omhoog wou schuiven, dat ging niet :?
Hij stond al omhoog, ik had hem de hele rit op de snelweg (max toegestane snelheid + 106,=) niet dicht gehad...

He gaat om een ruit van Ztechnik, geleverd via Motozoom a 189,= franko huis.
Verschil met standaard ruit: (radiaal gemeten) in het midden 7 cm hoger, aan de buitenrand 10.

gr
Kees
Johannetje

ludo schreef:Beste Johan,

Ik ben zaterdag naar RAD in Tienen gereden en heb die ruit gekocht.

Inderdaad net geen 100 euro en een ferme ruit ( 7 cm ) hoger.

Heb ondertussen even mee gereden en de eerste indruk is heel goed.

Wil je bedanken voor deze tip

Ludo
Beetje laat, maar dan nu toch: " You're very welcome !!!"

Johannetje

arjl schreef:http://www.motolife.nl/contents/nl/d303.html
Deze motorruit die Johan noemt, hoe bevalt ie? Ik ben 1.87m en zit ook te denken aan een nieuwe ruit met minder turbulentie. Ik rijd iedere dag 120 km en wil net even wat meer comfort.

Ik hoor graag!
Groeten,
Arjen
Hoi Arjan,

Ik ben 1.84 mtr
Zoals Ludo zegt, echt een aanbeveling !

groet
Johan
Rob

kuipruit vervanging

Ongelezen bericht door Rob »

Beste forumbezoekers,

De GIVI kuipruit is gearriveerd.
Hij ziet er heel mooi uit en is inderdaad 44 cm hoog (7 cm hoger) en 50 cm breed (1 cm breder dan de originele ruit).
De dikte is 6 mm, 0,3 mm minder dan de originele ruit, zeer acceptabel dus.
De beschermingsringetjes van de originele BMW ruit waren versleten dus heb ik andere kunststofringen gebruikt.

Nu nog uitgebreid testen. Ik laat z.s.m. weten hoe het bevalt.

Mvg Rob
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Hallo Arjen,

Het is zeker zeer makkelijk. Een kwestie van de 4 schroeven los draaien, oude ruit eraf en de nieuwe erop. Let op dat je de rubbere ringen onder de oude ruit niet verliest en terugzet voor dat je de nieuwe erop zet. Ook voorzichtig dat je de schroeven niet te hard aandraaien om een barst bij de montage punt(en) te voorkomen.

Succes !
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Mijn excuus allemaal voor mijn bovenstaande overbodige post. Ik was vergeten om de volgende pagina aan te klikken :oops: :oops:
clemturbo
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door clemturbo »

Iemand ervaring met deze schermen?

http://www.nedplex.com/catalog/product_ ... cts_id=100

Groet Clemens
Boswachter

Hangofer

Re: Kuipruiten R1100RT

Ongelezen bericht door Hangofer »

Over turbulentie gesproken .....
Graag hoor ik wat ervaringen van meer ervaren RT rijders over de turbulentie tijdens het rijden. Ik heb gemerkt dat als ik met de ruit helemaal omhoog op de snelweg rijd (of in ieder geval boven de 60 km/h) ik niet voldoende lucht op mijn ventilatieopening van mijn BMW Systeem 4 helm meer krijg. Het vizier beslaat dan. Ik moet dan het vizier op een kiertje zetten, bijv. bij slecht weer waarbij door de temperatuur het vizier snel beslaat, of de ruit omlaag doen totdat ik weer een airflow op mijn helm voel.

Ik zit dus nogal met de ruit te spelen om continue gemak te hebben van de grote ruit en zo lekker uit de wind te zitten maar moet telkens oppassen dat mijn vizier niet beslaat. Herkent iemand dit dilemma. Met de ruit helemaal omhoog op de snelweg is heerlijk want voor mijn gevoel wordt mijn lichaam bijna naar voren gezogen door de zuiging die de ruit dan creeert. Maar ja, een beslagen vizier is ook niet fijn.

Ik hoor graag wat ervaringen van andere RT rijders die hier ook mee worstelen. Ik heb nu een standaard ruit op mijn Beemer. Ik ben 1.86 mtr en rijd elke dag 100 km woon-werk, zomer en winter. Mijn zadel staat op de hoogste stand. Ik heb niet het gevoel dat ik een grotere ruit nodig heb?
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Hi Hangofer, hier mijn ervaringen . . . .

Ook ik ben 1.86m en heb een standaard BMW windshield. Ik kan nu niet echt zeggen dat ik met een probleem worstel.
A. kijk ik graag over de ruit heen.
B. heb het zadel op de laagste stand
C. heb ik geen last van overdreven turbulentie
D. met mijn Airoh helm geen last van condensvorming bij hogere snelheiden. (zodra ik langzamer dan 50 km/u ga rijden open ik altijd de helm)

Ik vind een verhoogde voorruit persoonlijk dus geen optie.

grt

Jos

Hangofer schreef:Over turbulentie gesproken .....
Graag hoor ik wat ervaringen van meer ervaren RT rijders over de turbulentie tijdens het rijden. Ik heb gemerkt dat als ik met de ruit helemaal omhoog op de snelweg rijd (of in ieder geval boven de 60 km/h) ik niet voldoende lucht op mijn ventilatieopening van mijn BMW Systeem 4 helm meer krijg. Het vizier beslaat dan. Ik moet dan het vizier op een kiertje zetten, bijv. bij slecht weer waarbij door de temperatuur het vizier snel beslaat, of de ruit omlaag doen totdat ik weer een airflow op mijn helm voel.

Ik zit dus nogal met de ruit te spelen om continue gemak te hebben van de grote ruit en zo lekker uit de wind te zitten maar moet telkens oppassen dat mijn vizier niet beslaat. Herkent iemand dit dilemma. Met de ruit helemaal omhoog op de snelweg is heerlijk want voor mijn gevoel wordt mijn lichaam bijna naar voren gezogen door de zuiging die de ruit dan creeert. Maar ja, een beslagen vizier is ook niet fijn.

Ik hoor graag wat ervaringen van andere RT rijders die hier ook mee worstelen. Ik heb nu een standaard ruit op mijn Beemer. Ik ben 1.86 mtr en rijd elke dag 100 km woon-werk, zomer en winter. Mijn zadel staat op de hoogste stand. Ik heb niet het gevoel dat ik een grotere ruit nodig heb?
Jos WRSM
HansD

Ik had iets vergelijkbaars met mijn dure Schubert helm. Oplossing: dubbelglas! (oftewel: Pinlock vizier erop).
Die van mij was geheel in stijl met de Schubert helm 80 Euro! (maar wel een goed breed zicht).
En ik moet zeggen: pinlock werkt echt: ik kan ook in de regen en met verhoogde kuip op de hoogste stand (ventilatie 0) de hele tijd met gesloten vizier rijden.
Ik heb hem nu een half jaar, en nu begint ook de Pinlock vanaf onderen langzaam en vaker te beslaan.
Is tie dan stuk - wie weet dat?
Hans
marcanon

Ongelezen bericht door marcanon »

Ik heb mijn pinlock nu een jaar of 3 en nooit gehad dat ie beslaat.
Misschien even controleren of het opstaande randje goed aansluit tegen je vizier. Zodra dat daar een "lek" in zit zal ie beslaan.

marco
HansD

marcanon schreef:Ik heb mijn pinlock nu een jaar of 3 en nooit gehad dat ie beslaat.
Misschien even controleren of het opstaande randje goed aansluit tegen je vizier. Zodra dat daar een "lek" in zit zal ie beslaan.

marco
Klopt precies - even mee naar de dealer geweest, Hans van Wijk. De pins van de pin-lock kunnen eruit en een halve slag gedraaid.
Daarna zit het tweede glas wat strakker waardoor de gel tussen de vizieren weer sluit. Dit is nu met 1 pin gebeurd; kan dus later ook nog met de ander. Vizier werd schoongemaakt en weer in elkaar gezet, probleem opgelost - en geheel gratis. Goede service!
Hans

blittkit

Ongelezen bericht door blittkit »

Vandaag is m'n secdem aangekomen uit Engeland (voor € 143,- incl verzk.), Als ik meet is deze zelfs 12 cm hoger als de orginele.
Maar de vraag is ook bij mij zitten de rubberringetjes vast op het oude scherm, nu heb ik het geprobeerd met O ringen maar deze zijn toch te dik. Op het forum lees ik hetzelde en heeft men andere vervangers, de vraag is waar worden deze ringen anders voor gebruikt, en waar zijn ze te halen. (doehetzelf, gereedschapzaak)

Gr Hans
motorpappa

Ongelezen bericht door motorpappa »

Bij de BMW dealer misschien?
Ik heb ook wel zelf ringetjes geknipt van oude binnenband, maar dat is toch minder duurzaam heb ik gemerkt.
Succes
Kees BMW

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Hallo,

Stukje rubberpakking 4 MM dik,Holpijpje van 4 en 16MM en klaar is kees.

Succes,
Kees BMW
WoutG

Ongelezen bericht door WoutG »

Ja, dat heeft iedereen wel liggen....... holpijpje 4 en 16.
Wellicht een idee voor het winkeltje Kees :-)
dhr
Contacteer:

Ik heb gewoon een paar ringtjes gebruikt (volgens mij geen O ringen, die zijn dikker, maar een soort kunstof kraan"leertjes") uit een assorti verpakking van de Praxis (blauw doosje) deze voldeden prima en kost bijna niks.
blittkit schreef:Vandaag is m'n secdem aangekomen uit Engeland (voor € 143,- incl verzk.), Als ik meet is deze zelfs 12 cm hoger als de orginele.
Maar de vraag is ook bij mij zitten de rubberringetjes vast op het oude scherm, nu heb ik het geprobeerd met O ringen maar deze zijn toch te dik. Op het forum lees ik hetzelde en heeft men andere vervangers, de vraag is waar worden deze ringen anders voor gebruikt, en waar zijn ze te halen. (doehetzelf, gereedschapzaak)

Gr Hans

RuudRT

En ook leverbaar in verschillende maten.

De schrik weer een beetje te boven bikkel?

:;
dhr schreef:Ik heb gewoon een paar ringtjes gebruikt (volgens mij geen O ringen, die zijn dikker, maar een soort kunstof kraan"leertjes") uit een assorti verpakking van de Praxis (blauw doosje) deze voldeden prima en kost bijna niks.
blittkit schreef:Vandaag is m'n secdem aangekomen uit Engeland (voor € 143,- incl verzk.), Als ik meet is deze zelfs 12 cm hoger als de orginele.

Gr Hans
dhr
Contacteer:

RuudRT schreef: De schrik weer een beetje te boven bikkel?
De schrik wel, persoonlijke schade ook wel (2 blauwe ogen, flinke jaap en 2 zere polsen) maar van mijn motor weet ik nog niets en die vrees is wel erg groot :( :( :(
Mart Beumer

Ongelezen bericht door Mart Beumer »

Hallo Allemaal,

Hoewel ik pas sinds een kleine maand rondrijd op mijn 1100, heb ik afgelopen week toch al een andere ruit gemonteerd. Ik rij iedere dag (de gladde dagen uitgezonderd) een kleine 100 km, ben 2 meter lang en werd gestoord van de herrie aan mn hoofd met het kleine standaardruitje. Zelfs het zadel in de laagste stand was geen uitkomst.
Na enig gespeur op internet en dit forum, kwam ik Nedplex tegen. Een flinke ruit, goed materiaal en een redelijke prijs. Besteld, betaald en een dag later in huis.....sjappoo aan Nedplex hiervoor.......en meteen 's avonds gemonteerd. Resultaat: Fantastico!!! De ruit staat maar op halve hoogte en de turbulentie is een gigastuk minder. Ik kon zelfs het volume van de mp3 speler van mn zumo een tandje zachter zetten.
Wat mij betreft een aanrader........ik weet natuurlijk nu nog niet wat de standtijd gaat worden en hoe de ruit zich verder gaat houden.

Voorlopig rij ik uit de wind....en da's best prettig!!!!
henk40

Ongelezen bericht door henk40 »

Hoi Mart,

welke maat heb je genomen? Mogelijk even een foto?

gr. Henk
Mart Beumer schreef:Hallo Allemaal,

Hoewel ik pas sinds een kleine maand rondrijd op mijn 1100, heb ik afgelopen week toch al een andere ruit gemonteerd. Ik rij iedere dag (de gladde dagen uitgezonderd) een kleine 100 km, ben 2 meter lang en werd gestoord van de herrie aan mn hoofd met het kleine standaardruitje. Zelfs het zadel in de laagste stand was geen uitkomst.
Na enig gespeur op internet en dit forum, kwam ik Nedplex tegen. Een flinke ruit, goed materiaal en een redelijke prijs. Besteld, betaald en een dag later in huis.....sjappoo aan Nedplex hiervoor.......en meteen 's avonds gemonteerd. Resultaat: Fantastico!!! De ruit staat maar op halve hoogte en de turbulentie is een gigastuk minder. Ik kon zelfs het volume van de mp3 speler van mn zumo een tandje zachter zetten.
Wat mij betreft een aanrader........ik weet natuurlijk nu nog niet wat de standtijd gaat worden en hoe de ruit zich verder gaat houden.

Voorlopig rij ik uit de wind....en da's best prettig!!!!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Kuip & Ruiten”