Zumo 590 help
Moderator: RT_Patrick
- gasgever
- Type: R1200RT
- Bijz: Corbin zadel / Nedplex ruit/Sena s20/garmin XT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Breda
Zumo 590 help
Hoi Allemaal
Wie kan mij advies geven met het volgende probleem.
Mijn Garmin 590 als hij in de motorsteun staat en automatisch aangaat.
valt dan uit na een melding dat de externe voeding na 15 seconde afsluit.
Maar hij gaat dan na ongeveer 1minuut weer heel spontaan aan.
Spookt ook wat heen en weer met de voedings indicator.
Wie o wie kan mij helpen.
Lijkt mij een batterij probleem.
Gr Ger
Wie kan mij advies geven met het volgende probleem.
Mijn Garmin 590 als hij in de motorsteun staat en automatisch aangaat.
valt dan uit na een melding dat de externe voeding na 15 seconde afsluit.
Maar hij gaat dan na ongeveer 1minuut weer heel spontaan aan.
Spookt ook wat heen en weer met de voedings indicator.
Wie o wie kan mij helpen.
Lijkt mij een batterij probleem.
Gr Ger
Motorgroet Ger
Re: Zumo 590 help
Kan accu-probleem zijn van de Zumo zelf, een contact-probleem van de motorhouder of de voedingsaansluiting daar van.
Maar zou het een accu-probleem zijn van de Zumo zelf, verwacht ik dat deze gelijk helemaal uit gaat, zonder melding dat de voeding is weggevallen o.i.d.
Ik raad je aan terug te gaan naar degene die de unit voor je heeft geïnstalleerd, mogelijk dat het iets anders is.
Maar zou het een accu-probleem zijn van de Zumo zelf, verwacht ik dat deze gelijk helemaal uit gaat, zonder melding dat de voeding is weggevallen o.i.d.
Ik raad je aan terug te gaan naar degene die de unit voor je heeft geïnstalleerd, mogelijk dat het iets anders is.

- gasgever
- Type: R1200RT
- Bijz: Corbin zadel / Nedplex ruit/Sena s20/garmin XT
- Woonplaats of omgeving: Breda
Het vreemde dan ook is dat de 590 nu inmiddels bijna anderhalf jaar oud is en dat dit
probleem nu pas zich voor doet inmiddels heb ik ook de zekering gewisseld maar het blijft
een raar probleem.
De batterij indicatie geeft in de steun wel aan dat er geladen word.
Als deze niet in de steun staat blijft de zumo gewoon aan vandaar het vreemde eraan
Ger Ger en alvast bedankt.
probleem nu pas zich voor doet inmiddels heb ik ook de zekering gewisseld maar het blijft
een raar probleem.
De batterij indicatie geeft in de steun wel aan dat er geladen word.
Als deze niet in de steun staat blijft de zumo gewoon aan vandaar het vreemde eraan
Ger Ger en alvast bedankt.
Motorgroet Ger
Het kan vervuiling (maar ook oxidatie) van een connector zijn.
Zolang je de batterij-indicator ziet zou het prima moeten zijn met de accu van de Zumo zelf, verwacht ik.
Nu ken ik de Zumo 590 zelf niet, maar bij een connector-probleem lijkt het mij niet geheel onwaarschijnlijk dat hij op een gegeven moment "denkt" (door het connector-probleem) in een auto-houder te zitten en inderdaad dan ook gelijk uit te gaan.
Want het herkennen van de motor-houder versus auto-houder bij de Garmin's is vrijwel altijd omdat de unit zelf detecteert dat er bepaalde doorverbindingen (!) in de houder bemerkt worden.
Je zou eventueel met de juiste gom kunnen proberen de connector achterop en de motorhouder proberen schoon te maken.
Maar dat moet je supervoorzichtig doen, met heel veel beleid en eigenlijk liever niet als je het niet eerder gedaan hebt.
Dan kan je beter eerst ff zelf een andere test doen;
Plaats de sumo in de motorhouder, zet contact aan maar start de motor niet.
Ga dan, wederom met beleid dus nodige voorzichtigheid duwen, trekken en draaien aan de sumo zelf en bezie of dit invloed heeft op de zumo's meldingen.
Als je dan inderdaad die eerdere meldingen weer ziet, is het dus iets in de connectie van de motorhouder, de connector achterop de zumo zelf of de motorhouder.
De motor- en autohouder beïnvloeden de werkingen van de Zumo's, door o.a. de doorverbindingen en dus modi van de zumo.
Zolang je de batterij-indicator ziet zou het prima moeten zijn met de accu van de Zumo zelf, verwacht ik.
Nu ken ik de Zumo 590 zelf niet, maar bij een connector-probleem lijkt het mij niet geheel onwaarschijnlijk dat hij op een gegeven moment "denkt" (door het connector-probleem) in een auto-houder te zitten en inderdaad dan ook gelijk uit te gaan.
Want het herkennen van de motor-houder versus auto-houder bij de Garmin's is vrijwel altijd omdat de unit zelf detecteert dat er bepaalde doorverbindingen (!) in de houder bemerkt worden.
Je zou eventueel met de juiste gom kunnen proberen de connector achterop en de motorhouder proberen schoon te maken.
Maar dat moet je supervoorzichtig doen, met heel veel beleid en eigenlijk liever niet als je het niet eerder gedaan hebt.
Dan kan je beter eerst ff zelf een andere test doen;
Plaats de sumo in de motorhouder, zet contact aan maar start de motor niet.
Ga dan, wederom met beleid dus nodige voorzichtigheid duwen, trekken en draaien aan de sumo zelf en bezie of dit invloed heeft op de zumo's meldingen.
Als je dan inderdaad die eerdere meldingen weer ziet, is het dus iets in de connectie van de motorhouder, de connector achterop de zumo zelf of de motorhouder.
De motor- en autohouder beïnvloeden de werkingen van de Zumo's, door o.a. de doorverbindingen en dus modi van de zumo.
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Woonplaats of omgeving: Wierden
Een defecte accu komt meer voor bij de zumo590, zeker bij de eerste modellen. Advies: even terug naar je leverancier en accu laten omruilen. Zal een garantiekwestie zijn. Kan wel zijn dat je je toestel ca twee weken moet missen.gasgever schreef:Het vreemde dan ook is dat de 590 nu inmiddels bijna anderhalf jaar oud is
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2657 Weergaves
-
Laatste bericht door Johnnyd
-
- 1 Reacties