BMW dealer A.
Op een zekere dag besloten dat er vervanging nodig was van de huidige

Budget is niet zo het probleem, zolang de motor maar goed, schadevrij, is en onderhoud bekend. Gezien het vroege tijdstip, omstreeks 10 uur, bijna geen kip in de winkel behalve personeel. Direct naar de occasions gegaan. In plaats van een verkoper komt de zaterdagse poetshulp mij achterna die begint met mij een GS adventure aan te praten. Is zijn goed recht, maar als je zegt door weer en wind te rijden en momenteel RT rijdt niet een geheel logische keuze. Uiteindelijk wil hij dan wat over de RT gaan vertellen, pakt de verkoop kaart en leest de lijst op. Gevraagd naar de inhoud en wat het doet komt hij niet verder dan de afkortingen op te lepelen en de logische vertaling ervan... Gevraagd naar de verschillen tussen de motors lukt het hem niet dit echt concreet te maken, laat staan waar de pakket inhouden voor staan, bijvoorbeeld life style pakket... Nadat er voor de tweede keer aan een verkoper informatie beneden wordt gevraagd is het voor mij over en uit. Vraag nog beleefd om een kopie van de meest interessante rt, maar met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal ik er niet meer komen voor een motor.
Oud BMW dealer
Ook hier al is eerder geweest, in de zoektocht naar de eerste motor nu daar naar toe gegaan voor mijn mogelijke

Dealer B
Dezelfde dag verder online wat bij dealers wezen kijken, en in de regio nog een dealer gevonden, waar ik vaak langs rij. Een week later op zaterdag hier eens een kijkje genomen in het kader van de zoektocht. De verkoper was goud eerlijk en vertelde mij dat hij niet had wat ik zpocht. Kort, krachtig, helder, niets aan toe te voegen. Wel heeft ook hij een lijst, als ik hem mailde dat ik erop werd gezet en ik gecontacteerd zou worden bij een potentiële motor. Zo gezegd zo gedaan, vlotte response en no nonsense. Niets op aan te merken!
Dealer C
De laatste dealer in de buurt was dealer C. Ook een paar

Conclusie van mijn ervaringen en bezoek rondes tot nu toe is het grote verschil waarmee je wordt benaderd door de diverse (ex) dealers. In twee zaken zullen ze mij niet meer zien, zelfs niet voor de schroefjes of een filtertje...
Misschien ligt het eraan dat ik jong ben (25), maar als je met zijn twee komt en serieus belangstelling toont en verder wil gaan kunnen bepaalde bedrijven niet thuis geven.
Tot slot mag dit van mij best een discussie topic worden over gedrag van de dealers, de klant brengt tenslotte geld in het laadje. En daar zijn wij ook een deel van.
PS, er zijn bewust geen bedrijfsnamen genoemd.