Pagina 1 van 1

Uitlaatklepje

Geplaatst: 28 feb 2016, 20:53
door RTTwoTone
Vandaag een klusdag ingelast, waarbij alle vloeistoffen en filter vervangen. De uitlaat en het acherwiel gedemonteerd om cardan te verversen. Héy...., weer dat vervelende klepje in de uitlaat [emoji6]. Alles losgemaakt en bestudeerd. Klepje zit vast met een schroefje en twee hecht puntjes op het asje. Na het schroefje er uit gedraaid te hebben en een paar klappen op het plaatje, heb ik alleen het asje nog maar over. Geweldig denk ik, alles weer terug monteren zonder klepje en zonder foutmelding. Toch gaf de gs911 een foutmelding die niet is te resetten of opnieuw in te leren. Iemand een idee hoe deze uit te schakelen? Ook weet ik nog niet, (olie moet er nog in), of er een melding komt als ik de motor start en ga rijden. Hopelijk niet in de noodloop[emoji4]

Hartelijke groeten van PLK-L01 aan alle forumleden

Re: Uitlaatklepje

Geplaatst: 28 feb 2016, 21:51
door Inspector Gadget
Ik neem aan dat je nog wel de stermotor van de vlinderklep aangesloten hebt gelaten?
Want anders zal dat de foutmelding geven, schat ik in.

Je kunt proberen na te zien of onder deze torx schroef er nog een polie zit die je eventueel kunt verwijderen;
R1200 R RT GS DOHC 2010-2013 stelmotor vlinderklep uitlaat.jpg

Re: Uitlaatklepje

Geplaatst: 28 feb 2016, 22:22
door RTTwoTone
Ja, ik heb alles gelaten voor wat het was, op het klepje na dan natuurlijk. Dus contact aan, asje, (zonder klepje), heen en weer. Hmm, misschien kan ie geen nul punt vinden. Het klepje licht, bij contact uit, tegen een nokje aan. Misschien heeft ie deze weerstand nodig? Ik kan natuurlijk altijd proberen de ka eitjes los te halen, maar of dit iets uit haalt?
uploadfromtaptalk1456694538461.jpg
Hartelijke groeten van PLK-L01 aan alle forumleden
Afbeelding

Re: Uitlaatklepje

Geplaatst: 28 feb 2016, 23:24
door Inspector Gadget
Me dunkt dat als je alles erop & eraan hebt zitten minus alleen het klepje zelf (maar wel het asje) dat het "gewoon normaal" zou moeten werken zonder verdere foutmeldingen. _001

Want de stop, en dus detectie zit via de veergelden terugloop aan de buitenkant van die uitlaat-klep.

Hoe zou anders de Wunderlich Klappen Killer kunnen werken, die vervangt niet alleen de uitlaat-klep maar volgens de tekening, ook het weglaten van die stelmotor.

Noodloop lijkt mij van niet, want dit is een milieu-gerelateerde aanpassing.
Noodloop pas als er in potentie schade aan de motor zou kunnen volgen.

Ik meen mij overigens wel iets te herinneren dat je via de GS911 die adaption, ook de uitlaatklep aangegeven werd. Dacht ik.

Anders proberen "wissen alle foutmeldingen" en dan proberen met de stekker uit de unit?

Re: Uitlaatklepje

Geplaatst: 29 feb 2016, 21:30
door HermanSietsma
Ik zat toevallig gisteren op het GS Forum te neuzen. Daar kwam ik op een behoorlijk uitgebreid draadje over hetzelfde onderwerp. Als ik het goed heb begrepen wel foutneldingen in de GS911 en soortgelijke apparatuur. Echter geen melding in het dashboard.


Hartelijk groeten van iPhone aan alle forumleden

Re: Uitlaatklepje

Geplaatst: 29 feb 2016, 21:43
door RTTwoTone
Ow, super zeg [emoji4] Geen probleem dus. Als dit wel het geval is meld ik me weer

Hartelijke groeten van PLK-L01 aan alle forumleden

Re: Uitlaatklepje

Geplaatst: 01 mar 2016, 07:48
door wobbert
Ik heb op mijn RT de uitlaatklep met alle toeters en bellen verwijderd en vervangen door het Wunderlich tussenstuk. Ik kan idd bevestigen dat dit verder geen probleem c.q. melding geeft.