Nieuw op dit forum

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Koelm910
Type: R1200RT
Bijz: 2007
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Gem.Waadhoeke

Nieuw op dit forum

Ongelezen bericht door Koelm910 »

Man, 71, Friesland, getrouwd, 4 k, eerste BMW (R26) in 1963, daarna R50, en in 1972 R75/5 met 700 km op de teller. Staat al 30 jaar stil.
In 1998 R1100R met 4000 op de teller, eind 2014 verkocht na aanschaf R1200RT ('07) met 22.000 gereden km. Zo boer ik steeds verder achteruit.
Eerste dat kapot ging na enkele maanden was de ABS pomp. Dealer kreeg bij importeur gedaan om pomp voor halve prijs plus 3 uur werktijd te vervangen. Zijn advies: geregeld de voetrem flink doortrappen, zodat pomp in werking treedt. Probleem is bij politiemotoren onbekend.
Kampeerauto, fiets, en oude auto's zijn enkele redenen dat ik minder motor rijd dan ik eigenlijk zou wilen, naast partner , tuin en huis. Zal velen bekend in de oren klinken.
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Nieuw op dit forum

Ongelezen bericht door EileRT »

Van harte welkom op ons mooie RT-forum.

Je hebt mooie serie oude BMW's gereden. Hoewel die R75/5 staat dus al 30 jaar stil . . . zou je daar niet eens wat leven in willen blazen? Dat lijkt me echt gaaf wanneer die weer gaat lopen. _005 _004

Jouw RT is weer een ander verhaal. Die ABS pomp is twee jaar terug bij mij ook stuk gegaan en is dus gereviseerd. Helaas een storingsgevoelig onderdeel van BMW. De oude motoren en dat kan jij beamen, hebben minder elektronica en daar kan ook minder aan stuk gaan.

Veel plezier op ons forum en we hebben er weer een Fries bij! ;)

[groet] Eilert
Laatst gewijzigd door EileRT op 02 feb 2016, 23:06, 3 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Koelm910
Type: R1200RT
Bijz: 2007
Woonplaats of omgeving: Gem.Waadhoeke

Ongelezen bericht door Koelm910 »

Dat gaat zeker gebeuren, dat leven inblazen. Is "rijdend" weggezet met 100.000 km.
Ik heb de heftafel al gekocht. Eerst de tank ontroesten. Spullen daarvoor al gekocht.
(Geen betonmolen)
Tj.
EileRT
Erelid
Erelid
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

_004 Echt gaaf dat jij hier mee bezig gaat! _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Ton1959
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Welkom hier. Leuk om te lezen dat er meer forum leden zijn die meer met de oudere BMW's hebben dan met de nieuwere modellen. Zo keek ik gisteren bij der dealer naar de nieuwste R1200R en dan ben ik weer blij dat ik mijn motor heb. Maar de oude R60 R75 R80 R90 en R100 modellen waren in mijn ogen veel meer motor.De oude R75's beginnen zeldzaam te worden. Succes met dat leven inblazen bij de oude R75. Ik ben zeer nieuwsgierig _004
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Van harte welkom op ons mooie RT-forum! Veel veilige en plezierige kilometers toegewenst _004

En we zijn erg benieuwd naar het nieuwe leven inblazen in de R75/5... Zien we graag beelden van :D

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Carel boxer64
Bijz: plus radio
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Heerenveen

Ongelezen bericht door Carel boxer64 »

Hallo en welkom,

Mooi project zo n wat oudere BMW, foto s maken en ons op de hoogte houden zou top zijn, leuk om zo iets te zien groeien, veel plezier ermee

[groet]

Carel
Motorrijden op een BMW/ Beter kan niet

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”