Ten eerste, en nogal belangrijk, de 1200RT heeft H7 lampen, geen H4.
Inderdaad, dit onderwerp is al een paar keer ter tafel gekomen.
En zijn er een aantal "issues" die nogal van belang zijn;
1.
Een redelijk groot probleem is dat dergelijke led-lampen een verandering zullen geven in lichtbeeld;
Immers je vervangt de (halogeen) gloeilamp door een led-lamp van een totaal andere techniek, opbouw enzovoort.
Zo stralen leds altijd het licht directioneel uit, vandaar dat je altijd bij dergelijke led-lampen meerdere leds gemonteerd ziet zitten om te proberen dit te "compenseren". Terwijl een halogeen gloeilamp rondom licht uitstraalt.
En dat lichtbeeld geeft dus een risico dat a) jij geen klap ziet omdat de dekking van het led-licht ruim onvoldoende is, en b) dat je de overige verkeersdeelnemers verblind. Je koplamp-reflector is ontworpen voor halogeen gloeilampen met de daarbij behorende brandpunt, reflectie et cetera.
Niet voor led-lampen. Daar heb je een geheel nieuw ontworpen koplamp bij nodig, zie de 4-wielige die af-fabriek voorzien zijn van led-koplampen.
Daar zal je zien dat bij de led-koplampen ook lenzen en dergelijke gebruikt worden om het lichtbeeld goed en conform de regels en wetgeving te krijgen.
2.
Een ander redelijk groot probleem is de montage;
Dergelijke (power)leds worden behoorlijk warm.
De "Chinezen" proberen dit op te lossen door (o.a) grote koellichamen en ventilatortjes te monteren.
Daardoor wordt een dergelijke led-lamp een grote (lees: lang en dik) "kanon" waardoor je de OEM deksels die achterop je koplamp zitten om de boel (ook) waterdicht te maken, niet (meer) zomaar gemonteerd kunnen worden. Sterker nog, je kunt die led-lampen niet waterdicht monteren want anders gaan ze heel snel defect door oververhitting, er is (echte) buitenlucht nodig om ze te, naast de geforceerde, koelen. (convectie)
Daarnaast, ook nogal een belangrijk punt, denk ik, is dat de koplamp van de 1200RT voor een heel groot deel plastic is, waardoor de (hogere) warmte van een led-lamp me dunkt ook mogelijke gevolgen kan hebben voor je koplamp. Zoals smelten en/of verkleuren.
3.
Dan nog de can-bus compatible;
De lampen-defect detectie moet voor de gek te houden worden omdat led-lampen beduidend minder stroom verbruiken versus de (OEM) halogeen lampen. Daar wordt soms door de "Chinezen" belastingweerstanden gemonteerd, die weer behoorlijk warm worden en je dus ook weer op een (goed koelende) plek moet monteren. Soms lossen de "Chinezen" dit op door een capacitieve belasting te gebruiken, maar daar is mijn ervaring dat de can-bus (lees: lichten-defect detectie) soms toch een foutmelding op kan geven en mogelijk gevolgen kan geven voor secundaire functies.
4.
Als je dergelijke led-lampen (met soms overdreven claims van licht, lichtopbrengst en dergelijke) vergelijkt met "echte" (extra) led-lampen die wel daadwerkelijk performen, zoals Denali, ClearWater, en zijn er nog wel meer, valt op dat die qua afmetingen toch wel flink wat groter zijn om "vergelijkbare" (lees: claims) waardes te geven.
Kortom, een dergelijke H7 (of H4

) led-lamp is daarom meer, sorry voor mijn woorden, "speelgoed" en "voor de show".
Als je veiligheid en je zichtbaarheid er van afhankelijk is, zou ik persoonlijk nooit gokken op dergelijke "halve" oplossingen.
Met alle hierboven mogelijke problemen van dien.
Op het

zijn er meerdere geïnteresseerde geweest maar vooralsnog heb ik niemand gehoord die er laaiend enthousiast over was.
Of het daadwerkelijk gedaan heeft.
Maar misschien zie ik het allemaal helemaal verkeerd, moet jij je er verder weinig van aantrekken, en het gewoon gaan proberen.
En zou ik heel graag positief verrast worden.