Je "nick" en hoe kom je eraan?

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

WaltzingMatilda
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Je "nick" en hoe kom je eraan?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Je Nickname ... en wat is de betekenis erachter?

WaltzingMatilda heb ik gekozen naar aanleiding van het geboorteland van onze boxer, Duitsland.
Daar hoorde natuurlijk een Duitse naam bij, is Matilda geworden.
Daarnaast wou ik graag het plezierige rijden erin terug zien... het "zwieren en zwaaien" door de bochten. Je zou het dansen kunnen noemen, vandaar de wals.

Kortom, WaltzingMatilda

De oorspronkelijke betekenis is echter een hele andere en als lied is het ook wel bekend als het onofficiële Australisch volkslied.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Wullum
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: Lkr. HN

Re: Je "nick" en hoe kom je eraan?

Ongelezen bericht door Wullum »

WaltzingMatilda schreef: De oorspronkelijke betekenis is echter een hele andere en als lied is het ook wel bekend als het onofficiële Australisch volkslied.
En luister in dat kader ook eens naar de versie van The Pogues, gekaderd rond de Slag om Gallipoli...

[media]cZqN1glz4JY[/media]

Maar backontopic: Wullum is de verbastering van mijn naam, zoals gebruikt door een sergeant-kok toen ik in dienst zat. Vaak maakte hij er nog wat ergers van...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Nico4sen
2023
2023
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Die van mij is een samenvoeging van mijn voor- en achternaam, waarbij je het cijfer moet vervangen door de juiste letters.
RToon
Type: R1100RT
Bijz: Kofferdeksels in kleur gespoten
Woonplaats of omgeving: Asten

Ongelezen bericht door RToon »

de mijne is gekregen van een oud collega zo'n 45 jaar geleden
die vond mijn volledige achternaam de met de 2 laatste letters LA niet nodig
ben hem nooit meer vergeten en gebruik hem wel eens meer maar nog nooit als forum naam gebruikt
en aangezien Toon al zo vele malen voor kwam ook hier maar daarvoor gekozen
een gezond mens heeft duizend wensen
een ziek mens heeft er maar een
aantzeetje
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Ja, men woonplaats zegt het eigenlijk al. Woon er op 50 m vandaan, van men nick dan.
zadkine
Type: R1100RT
Bijz: Antraciet
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Twente

Ongelezen bericht door zadkine »

Eerder geplaatst op een ander forum (ik gebruik deze nick ook elders, ook al lang van voor onderstaande discussie) naar aanleiding van een stukje in de telegaaf:

bron van onderstaande quote
'Enquête over Zadkinebeeld Rotterdam'

ROTTERDAM -
De discussie in Rotterdam over verplaatsing van het beeld De Verwoeste Stad van Ossip Zadkine is nog niet voorbij. Beoogd coalitiepartners Leefbaar Rotterdam en D66 (respectievelijk 14 en 6 zetels) willen een enquête onder de bevolking. De uitslag ervan moet worden meegewogen in de definitieve beslissing om het beeld wel of niet te verplaatsen van Plein 1940 naar het plein voor Centraal Station in Rotterdam.

Vorige week dacht een speciaal in het leven geroepen commissie een eind te maken aan de discussie over het idee om het herdenkingsmonument naar het vernieuwde Stationsplein te verplaatsen. Het karakter van het beeld is volgens de commissie niet goed te verenigen met de „dynamische plaats“ voor CS. „Daar zou het beeld qua zeggingskracht slinken”, adviseerde de commissie.

Dat mag dan zo zijn, stellen Leefbaar Rotterdam en D66, maar de mening van de Rotterdammers is in het advies niet meegenomen, sterker nog er is helemaal geen publieksenquête gehouden. Directeur Ove Lucas van het Centrum Beeldende Kunst (CBK), uitvoerder van het onderzoek, beloofde eerder wel de stem van de stadsbewoners mee te nemen.

„Het getuigt van enig dedain dat de mening van de Rotterdammers niet is gevraagd. Alsof alleen die commissie weet hoe we hiermee om moeten gaan”, aldus Molenaar. „Kern van de zaak is dat de discussie een burgerinitiatief is. Dan is het een kleine moeite om 1000 mensen te vragen hoe zij denken over een eventuele verhuizing van het beeld naar het Stationsplein.”

Een gemiste kans, noemt D66-raadslid Jos Verveen het advies. „Ik was onaangenaam verrast toen bleek dat daarin de mening van de stadsbewoners niet was meegenomen, temeer omdat het Rijksmonument destijds aan de Rotterdammers is geschonken en niet aan het stadsbestuur”, aldus Verveen.

Binnenkort wordt duidelijk of het college het advies van de commissie overneemt om De Verwoeste Stad te laten staan. Een andere commissie is al langere tijd bezig met het selecteren van een kunstenaar die voor het Stationsplein een nieuw beeld gaat maken
Het beeld heet uiteraard geen "Zadkine" maar is van een kunstenaar, Ossip Zadkine.
Het beeld heet zelf "de Verwoeste Stad" , maar werd ook wel het gat (van Rotterdam) genoemd en heeft betrekking op de vernietiging van Rotterdam in mei 1940.

Als (ex) Rotterdammer lijkt mij dat juist Plein 1940 de juiste plek is...de naam van het plein komt overeen met de gebeurtenis waar ook dat beeld voor gemaakt is.

Echter, eerder in die 5 dagen oorlog werd al het station van Rotterdam gebombardeerd, net op het moment dat mijn vader daar langs liep. Hij moest toen schuilen onder een paar beton platen welke slechts bescherming boden tegen scherven van neerkomende granaten van het luchtdoel geschut of scherven van bommen welke op afstand explodeerden.

Mijn nick heb ik direct vanwege dit beeld gekozen, ook vanwege de vele foto's van die tijd welke in ons familie archief zaten en de manier waarop mijn vader mij, als heel klein kind nog, dit beeld aan mij liet zien en uitlegde waarom dat gat er in zat.

De foto's uit dat familie archief zijn indertijd voor een ieder die naar het stadsarchief gaat te zien vzv dat openbaar is. Alle foto's zijn over gedragen aan de stad. (Niet de rechten voor dupliceren)
WaltzingMatilda

Wullum schreef:
WaltzingMatilda schreef: De oorspronkelijke betekenis is echter een hele andere en als lied is het ook wel bekend als het onofficiële Australisch volkslied.
En luister in dat kader ook eens naar de versie van The Pogues, gekaderd rond de Slag om Gallipoli...

[media]cZqN1glz4JY[/media]

Maar backontopic: Wullum is de verbastering van mijn naam, zoals gebruikt door een sergeant-kok toen ik in dienst zat. Vaak maakte hij er nog wat ergers van...

Dat is wel een hele andere versie dan die van Tom Waits of Rod Steward ;)
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
WaltzingMatilda

zadkine schreef:Eerder geplaatst op een ander forum (ik gebruik deze nick ook elders, ook al lang van voor onderstaande discussie) naar aanleiding van een stukje in de telegaaf:

bron van onderstaande quote
'Enquête over Zadkinebeeld Rotterdam'

ROTTERDAM -
De discussie in Rotterdam over verplaatsing van het beeld De Verwoeste Stad van Ossip Zadkine is nog niet voorbij. Beoogd coalitiepartners Leefbaar Rotterdam en D66 (respectievelijk 14 en 6 zetels) willen een enquête onder de bevolking. De uitslag ervan moet worden meegewogen in de definitieve beslissing om het beeld wel of niet te verplaatsen van Plein 1940 naar het plein voor Centraal Station in Rotterdam.

Vorige week dacht een speciaal in het leven geroepen commissie een eind te maken aan de discussie over het idee om het herdenkingsmonument naar het vernieuwde Stationsplein te verplaatsen. Het karakter van het beeld is volgens de commissie niet goed te verenigen met de „dynamische plaats“ voor CS. „Daar zou het beeld qua zeggingskracht slinken”, adviseerde de commissie.

Dat mag dan zo zijn, stellen Leefbaar Rotterdam en D66, maar de mening van de Rotterdammers is in het advies niet meegenomen, sterker nog er is helemaal geen publieksenquête gehouden. Directeur Ove Lucas van het Centrum Beeldende Kunst (CBK), uitvoerder van het onderzoek, beloofde eerder wel de stem van de stadsbewoners mee te nemen.

„Het getuigt van enig dedain dat de mening van de Rotterdammers niet is gevraagd. Alsof alleen die commissie weet hoe we hiermee om moeten gaan”, aldus Molenaar. „Kern van de zaak is dat de discussie een burgerinitiatief is. Dan is het een kleine moeite om 1000 mensen te vragen hoe zij denken over een eventuele verhuizing van het beeld naar het Stationsplein.”

Een gemiste kans, noemt D66-raadslid Jos Verveen het advies. „Ik was onaangenaam verrast toen bleek dat daarin de mening van de stadsbewoners niet was meegenomen, temeer omdat het Rijksmonument destijds aan de Rotterdammers is geschonken en niet aan het stadsbestuur”, aldus Verveen.

Binnenkort wordt duidelijk of het college het advies van de commissie overneemt om De Verwoeste Stad te laten staan. Een andere commissie is al langere tijd bezig met het selecteren van een kunstenaar die voor het Stationsplein een nieuw beeld gaat maken
Het beeld heet uiteraard geen "Zadkine" maar is van een kunstenaar, Ossip Zadkine.
Het beeld heet zelf "de Verwoeste Stad" , maar werd ook wel het gat (van Rotterdam) genoemd en heeft betrekking op de vernietiging van Rotterdam in mei 1940.

Als (ex) Rotterdammer lijkt mij dat juist Plein 1940 de juiste plek is...de naam van het plein komt overeen met de gebeurtenis waar ook dat beeld voor gemaakt is.

Echter, eerder in die 5 dagen oorlog werd al het station van Rotterdam gebombardeerd, net op het moment dat mijn vader daar langs liep. Hij moest toen schuilen onder een paar beton platen welke slechts bescherming boden tegen scherven van neerkomende granaten van het luchtdoel geschut of scherven van bommen welke op afstand explodeerden.

Mijn nick heb ik direct vanwege dit beeld gekozen, ook vanwege de vele foto's van die tijd welke in ons familie archief zaten en de manier waarop mijn vader mij, als heel klein kind nog, dit beeld aan mij liet zien en uitlegde waarom dat gat er in zat.

De foto's uit dat familie archief zijn indertijd voor een ieder die naar het stadsarchief gaat te zien vzv dat openbaar is. Alle foto's zijn over gedragen aan de stad. (Niet de rechten voor dupliceren)

Een wel heel aparte deze en dus een hele bijzondere..
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Mijn nick is DooV, omdat ik heel goed kan motorrijden.
1-handed
Bijz: www.1-handed.com
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

Ongelezen bericht door 1-handed »

Weet niet of ik dit moet uitleggen Big RT Smile
WaltzingMatilda

1-handed schreef:Weet niet of ik dit moet uitleggen Big RT Smile
doov650 schreef:Mijn nick is DooV, omdat ik heel goed kan motorrijden.
Helder, geen uitleg meer nodig..
Mik Figaro
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Haaglanden

Ongelezen bericht door Mik Figaro »

Mik = afkorting van mijn voornaam
Figaro = de poes van Miny Mouse maar ook van Pinokkio, is ook een Franse krant maar is bovenal een verbastering van Virago, mijn eerste motor.

Ik gebruik em al een jaar of 15.
Groeten,
Michel

BMW K75RT Ultima 1997 2017 -
BMW K75RT 1995 2016 -
Honda VT1100C3 Aero 1998 - Goofy from the US of A 2010 -
Ex: BMW R1200RT 2007 - Die Graue 2014 - 2016
Ex: BMW K1100LT 1997 2003 - 2014
Ex: Yamaha XV1100 1991 1994 - 2003
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Als je 'baird' een beetje op zijn Engels uitspreekt dan klinkt het als Bert, was ooit noodzakelijk omdat op een forum 'Bert' al in gebruik was. Heeft dus niets met een mooi hondenras te maken, zuiver toeval (if bestaat dat niet)

Hartelijke groeten van D6503 aan alle forumleden
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Wellicht heel verrassend: ik heet in het dagelijks leven Bert en de 'M' is de eerste letter van mijn achternaam.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Hazeldonk
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

"Hazeldonk" met mijn eerste gps, de Zumo 550, wilde ik een rit maken naar Frankrijk en ging voor informatie naar het WayPoint GPS forum en zoals gebruikelijk maak je dan een "gebruikers" naam aan en dat werd dus "Hazeldonk" omdat ik via die grensovergang Nederland zou verlaten, toen was het een belangrijk grensstation en een begrip! Ik gebruik hem dus op beide forums nog steeds omdat het refereert aan motorrijden en vakantie!

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
WaltzingMatilda

Mik Figaro schreef:Mik = afkorting van mijn voornaam
Figaro = de poes van Miny Mouse maar ook van Pinokkio, is ook een Franse krant maar is bovenal een verbastering van Virago, mijn eerste motor.

Leuk gevonden _004
Mello
Woonplaats of omgeving: Nieuweschans

Ongelezen bericht door Mello »

Refererend aan mijn dochters, MELissa en LOrena, dus MELLO
Vergeet ik hun namen tenminste niet :D

[groet] Johan
marcel72
Woonplaats of omgeving: Heerlen

Ongelezen bericht door marcel72 »

Tja, weinig origineel.
Marcel is mijn voornaam en 72 m'n geboortejaar.
Eerst: Yamaha FJ1200, toen: BMW K1100LTSE en R1200RT. Nu K1600GT
ContourGPS, Zumo 660, Autocom pro-M1, Starcom LP-4502
Martin7007
Bijz: F.O. + intercom + grijs Nedplex flip up + zumo 590
Woonplaats of omgeving: Doetinchem

Ongelezen bericht door Martin7007 »

Ook mijn Nick is weinig origineel. _001 Het is de samenvoeging van mijn voornaam en de cijfers van de postcode.
on6bvk
Land: België
Woonplaats of omgeving: Oudenburg
Contacteer:

Ongelezen bericht door on6bvk »

Mijn nick is gewoon mijn radioamateur callsign
Viaantje
Type: R1150RT
Bijz: een standaard BWM
Woonplaats of omgeving: Vianen

Ongelezen bericht door Viaantje »

Nickname vernoemd naar huidige woonplaats _004

Amsterdammertje vondt ik te lang :mrgreen:
Jos1200rt
Bijz: Vstream ruit, BMW topcase, Navigator 6, Metzler
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Hoogland

Ongelezen bericht door Jos1200rt »

Jos mn voornaam. En 1200RT mn zitplaats op de weg.
[groet] Jos
Drive carefully, alleen n kat heeft meerdere levens.
Hike
Bijz: TomTom 400 ,Hyperpro,Verhoogde ruit
Woonplaats of omgeving: Terwispel

Ongelezen bericht door Hike »

Hike het is een afkorting van mijn volledige naam HI elke KE rstma Big RT Smile .
Honda CBR 1000 1988
BMW K1100lT 1998
BMW R1150RT 2001
BMW R1200RT 2008
blackers
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Ongelezen bericht door blackers »

Mik Figaro schreef:Mik = afkorting van mijn voornaam

en een opera van Mozart ;) [groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Tja moet ik de mijne nog uitleggen?
WaltzingMatilda

beemerrichard schreef:Tja moet ik de mijne nog uitleggen?

Proberen mag altijd :$ ;)
Cobaard
Bijz: Verlaagd HyperPro, BMW Comfortzadel, VStreamscherm
Woonplaats of omgeving: Drunen

Ongelezen bericht door Cobaard »

Lijkt me niet nodig, net zoals de mijne: mijn voornaam is Co en ik heb een??????? (3 x raden) Big RT Smile
Nico4sen
2023
2023

Uh... een sik?
Nico4sen
2023
2023

Of toch een snor? ;) :D
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Cobaard schreef:Lijkt me niet nodig, net zoals de mijne: mijn voornaam is Co en ik heb een??????? (3 x raden) Big RT Smile
BMW ?
WaltzingMatilda

doov650 schreef:
Cobaard schreef:Lijkt me niet nodig, net zoals de mijne: mijn voornaam is Co en ik heb een??????? (3 x raden) Big RT Smile
BMW ?
Uiteraard..........toch? :$
WernerB
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Woonplaats of omgeving: Tholen

Ongelezen bericht door WernerB »

Tja, ook mijn creativiteit zal niet in de prijzen vallen......
Gewoon mijn voornaam: "Werner" en daaraan de eerste letter van mijn achternaam geplakt. De "B" dus. ;)
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
CCvW
Type: Overig R-serie
Bijz: BMW R850R
Woonplaats of omgeving: Delft

Ongelezen bericht door CCvW »

CCvW zijn mijn initialen...
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!
Brompi

Ongelezen bericht door Brompi »

Mijn nickname = Brompi
Ik was namelijk vrachtwagen chauffeur(34 jaar international) en had eerst in mijn begin periode "el Toro" voor op de CB omdat ik als horoscoop een stier ben en geregeld naar Spanje en Portugal reed, maar op een bedrijfsfeestje word er het één en ander verteld(zeker van de vrouwen hun kant) en plots kwam er een gesprek over kleinkinderen en daar werd verteld dat mijn kleinzoon me Bompi noemde en later op de avond kwam aan het licht dat mijn dochter geregeld Brombeer zei tegen mij omdat ik geregeld zat te vloeken en te sakkeren op andere weggebruikers :oops: en ook snurk _001 als ik slaap, kwam er een collega op het lumineus idee om me voortaan de Skypname BROMPI te geven en zo geschiede _001.
Vele van mijn collega's algemeen weten geeneens mijn echte naam.
-1100- [groet]
siebke
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Ongelezen bericht door siebke »

Siebke, zo werd mijn opa genoemd als nick-name in ons dorp, zoals vroeger heel gewoon was. Is een afgeleide van Sigbertus, zijn eerste doopnaam. Bert was zijn feitelijke roepnaam die diverse neven ook hebben meegekregen. Aangezien ik hem nooit heb gekend (overleden in 1944 op natuurlijke wijze) voel ik het als een eerbetoon aan hem om zijn nick-name zo in stand te houden. Mijn jongste oom (Bert :O ) had al zijn boot naar hem vernoemd, wat mij op het idee heeft gebracht.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”