nieuw adres gevonden in Haarlem voor onderhoud

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

wil51
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

nieuw adres gevonden in Haarlem voor onderhoud

Ongelezen bericht door wil51 »

Vanwege de hoge prijs voor servicebeurten door de BMW dealer ben ik op zoek naar een ander adres niet te ver van mijn woonplaats. Ik ben zeer tevreden over de BMW dealer maar de prijs werd mij te hoog. Vele malen hoger dan onderhoud aan mijn auto. Ik heb nu Bikes and Solutions gevonden in Haarlem. Doet onderhoud alle merken en is bekend met onderhoud BMW. Hij wist meteen wat ik bedoelde met doorspoelen ABS en dat hij dat standaard altijd deed. Er werken 2 mensen, de eigenaar en een leerling. Het is ook een leerbedrijf. Vorig jaar was hij tweede geworden in landelijke wedstrijd en toevallig mijn huidige BMW dealer eerste. Hij vertelde wel dat de BMW dealer een heel goed bedrijf is. Hij kraakt dus geen collega's af.
Alleen servicebeurt klaar op 1 dag kan hij niet garanderen. Geen magazijn vol met alle onderdelen. Als hij iets vindt wat vervangen moet worden en hij heeft het net niet moet het besteld worden. Of hij haalt het zelf op bij de BMW dealer. Ik ben benieuwd. In februari gaat mijn motor naar hem toe. Nu heeft hij vakantie. Dat is nadeel van eenmans bedrijf, met vakantie is het bedrijf dicht.

http://www.bikesandsolutions.nl
concours
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1100GS + R1150RT + R1200GS Adventure + K1100LT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tussen zee en Zaan

Re: nieuw adres gevonden in Haarlem voor onderhoud

Ongelezen bericht door concours »

Leuk adres en kleinschalig van opzet. Laat het ons weten straks, wat je ervaringen zijn met dit bedrijf.
R1100RT; R1150RT; R1100GS; R1200GSA; K1100LT (ex. Jos WRSM)
wil51
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Ongelezen bericht door wil51 »

Het heeft wat lang geduurd wegens gezondheidsproblemen waardoor ik geen motor reed, maar deze week is kleine servicebeurt uitgevoerd. Koste mij 514 euro, bijna gelijk aan de beurt 2 jaar geleden bij de BMW dealer. Nu zijn ze een tijd bezig geweest om het hele ABS systeem door te spoelen. Ik had mijn twijfels of de BMW dealer dat ook wel deed. Verder vonden ze een klein spijkertje in mijn achterband. Spijkertje zelfs bewaard om te laten zien. Band hebben ze kunnen repareren aan de binnenzijde. Advies spanning controleren en als die lager wordt toch nieuwe band. Voorband moet ook eind dit jaar vervangen worden. Voorremblok zit op de helft dus moet ik ook in de gaten houden. Alle adviezen worden ook op papier meegegeven.
Als ik naar de tijd kijk die ze bezig zijn voor doorspoelen ABS, waarvan ik denk dat de dealer nooit gedaan heeft, en reparatie achterband is het toch goedkoper dan de BMW dealer.
Ton1959
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Heb je ook een lijstje van de werkzaamheden die gedaan zijn. Ik keek op hun site en de kleine beurt lijkt daar op een hele kleine beurt maar ik zal me wel vergissen.
Misschien doe ik wel te veel bij de kleine beurt. Ik geef waarschijnlijk elk jaar een groter beurt. Wij deden banden na reparatie bij twijfel nog in de waterbak . Ik gaf vroeger ook altijd aan hoelang de gemonteerde remblokken ongeveer nog mee gingen als ik twijfelde of ze de volgende beurt zouden halen. Terwijl andere ze dan weer meteen vernieuwde als ze de volgende beurt misschien wel niet zouden halen.
Voor mijn gevoel lijkt het voor een kleine beurt niet goedkoop maar ik doe alles meestal zelf dus dan denk je zoiets al gauw. Ik heb geen idee wat het normaal kost bij motoren. Het belangrijkste is natuurlijk dat het goed is dan maakt de prijs niet eens zoveel uit.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”