Even voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Roel

Even voorstellen

Ongelezen bericht door Roel »

Roel Faasse, 49 jaar, woon in Alphen aan den Rijn. Rij op een -1100-(bj. 2000). Hiervoor vanaf 1996 op een Honda VF750 (grijze import: V45 Sabre, bj. 1982), vanaf 2001 op een K100RS (bj. 1989), vanaf 2008 'eventjes' niet meer gereden en in maart dit jaar weer opgestapt. De motor is (net als vroeger) mijn vervoermiddel voor het jaar rond (auto weggedaan), maar doet ook dienst als middel voor de liefhebberij die ik met mijn vrouw, Marjoleine, deel, te weten: toeren! Ik stuur! Marjoleine verstaat het vak van 'de beste duo die er bestaat', snapt hoe de navigatie werkt en blijft rustig en opgewekt, ook als we tóch de weg kwijt zijn en als de tent lekt. Onze missie voor 2016 is 'lange weekenden toeren met motor en tent' en in de zomer 'drie weken richting Oost-Duisland/Tsjechië'. Dit jaar hebben we wegens andere bezigheden aan het toeren en kamperen slechts wat kunnen snuffelen (2 keer 4 dagen Limburg/België, aangevuld met dagtoertjes). Ervaring met langere en verdere motorvakanties is er dus nog niet echt, maar gaat komen! Lid geworden van RT-forum voor het contact met (qua motorrijden) min of meer gelijkgestemden ( _oo_ ) in de hoop niet alleen interessante, leuke en handige verhalen over het rijden met de diverse RT's te lezen, maar ook om leuke of minder leuke en toch nuttige eigen ervaringen met andere forumleden te kunnen delen. Niet over techniek, sorry, dat laten we toch echt heel graag over aan deskundigen, maar wel over 'goed of juist niet goed' rijden', 'mooie en lelijke gebieden en routes', 'campings, B&B's en de dingen waarop je zou kunnen letten, of juist beter niet, 'goed verdwalen' en het 'al dan niet goed kamperen en bepakken'. Wie weet zien en spreken we elkaar bij het treffen2016, of bij een andere toer of bijeenkomst.

[groet]

Roel
Heee...ik betaal ook wegenbelasting, hoor!!!
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door Bert M »

Van harte welkom op ons mooie RT-forum! Veel lees- en rijplezier toegewenst _004

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Arjan W
2024
2024
Type: R1150RT
Bijz: De bestuurder
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Ongelezen bericht door Arjan W »

Welkom, veel leesplezier een veel veilige km's gewenst _004
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
Roel

Bedankt voor het "Welkom", Bert en Arjan. Heb vandaag wat zitten kijken en lezen op het forum. Levendig, leuk en interessant. Hoop over een tijdje mijn steentje te kunnen bijdragen. Groet, Roel
Henk7777
Type: R1250GS
Bijz: 40 jaar GS editie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ter Aar

Ongelezen bericht door Henk7777 »

Welkom Roel

Ik ben een "buurman" uit Ter Aar ik rij ook bijna altijd "duo" op een weekendje weg of als we op zondagochtend met de plaatselijke motorclub een tourtje doen..

Veel plezier met de RT en als je een "handje" nodig hebt dan zeg je het maar..

Henk7777
BMW R1250GS 40 jaar GS editie 2021
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Ben1200RT
2024
2024
Type: R1200RT/LC
Bijz: Divers
Land: Zweden
Woonplaats of omgeving: Smalland

Ongelezen bericht door Ben1200RT »

Hallo Roel, welkom op het forum. Veel veilige kilometers en we zijn altijd benieuwd naar betere plekken om te kamperen, wegen om te rijden en manieren om de brommer vol te pakken.

Groeten Ben1100RT
Wie op tijd vertrekt ................ hoeft zich niet te haasten.
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Roel,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor jouw enthousiaste entree . . . _004

Je bevindt je hier idd met gelijkgestemden: we zijn allen liefhebbers van de BMW boxer. Big RT Smile

Hoe dan ook veel plezier hier en uiteraard op jullie RT en wellicht zien we jullie ook op het treffen2016 !

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Roel

Als je in Ter Aar woont, dan ben je idd n buurman. Henk, Ben en Eilert, bedankt voor t welkom. Gr Roel
hanslundbeck
Type: R1100RT
Bijz: Glacier Grün, xenon
Woonplaats of omgeving: Zoetermeer

Ongelezen bericht door hanslundbeck »

Hi Roel, welkom.

Ik woon in Zoetermeer (Oost) dus ook bijna een buurman :D
Rij ook een 1100RT. Welke kleur heb jij?

Zelf rij ik niet duo: heb pas sinds de zomer mn rijbewijs :D

Groet Hans
WaltzingMatilda
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Als lange kampeerweekenden je passie zijn kijk dan eens hier bij mijn cluppie.
Een stuk verwijderd van zuid Holland maar dat mag voor de gemiddelde tourrijder geen probleem zijn, toch?
Daarnaast hebben wij meer leden van buiten de provincie.
Het is maar een ti:

http://www.mmc72.nl/

Ook voor andere forumgenoten natuurlijk ;)
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Roel

Ha,

Bedankt voor je tip. Ik ga even kijken. Afstand is inderdaad bijna altijd wel te overbruggen. Dat is ook de essentie van motorrijden en juist een groot deel van de pret. Je benadering van 'motorweer' in je onderschrift deel ik overigens volledig. Misschien tot ziens! Groeten, Roel
Jeroen
2023
2023
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Moto Guzzi Stelvio
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Jeroen »

Hallo Roel

Welkom altijd leuk weer een Alphenaar er bij :)

mvg

Jeroen
Honda CB350 twin
Honda 550 K3
CX 500ES
Yamaha XV920
Honda VF 750 Sabre
BMW K100 RS
BMW K100/2
BMW R1200RT
Roel

Ha Jeroen, ook jij bedankt voor het welkom. Alphen aan den Rijn hebben we gemeen als woonplaats, verder hebben we we allebei n Sabre en een K100 RS gereden en zijn we allebei nu op de RT beland, zij het dat jouw 1200 tevens dienst moet doen als bankstel (zo begreep ik het uit je voorstelstukje ;) ). Overeenkomsten zijn leuk, verschillen zijn beter...en dan heb ik het over jouw jaren op de motor en de uithoeken van Europa die je hebt opgezocht. Heb ik in de jaren die ik reed voornamelijk nuttige ritjes (woon-werk) gedaan, nu is het tijdperk aangebroken om in de vrije tijd Europa te berijden: Voor ons een ontdekkingstocht. In mijn voorstelstukje berichtte ik nog dat de missie voor de vakantie 2016 Oost-Duitsland en Tsjechië wordt, inmiddels ligt het plan open en lijken de uithoeken van Frankrijk meer in beeld te komen....tja... het zwabberen der plannen bevordert de voorpret. Eén ding is zeker, er wordt een mooie rit gereden. Het verstand moet wel samengaan met het gevoel en de wens, zodat tips voor een mooie maidentrip op de RT altijd welkom zijn, zeker van iemand die het allemaal al heeft beleefd.

We gaan eerst zelf lekker aan de gang met pionieren en ontdekken, maar het zou kunnen zijn dat ik n keer de vrijheid neem om je (en dat zal in een privébericht zijn) vraag om tips, of je mening over ons plan, zodra dat een beetje concreet is.

Groeten,

Roel
Jeroen
2023
2023
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Moto Guzzi Stelvio
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Jeroen »

Hallo Roel,

Als ik je enige vorm van advies kan geven doe ik graag ben alleen de laatste 15 jaar niet echt actief geweest met rijden in het buitenland (gezin) maar voldoende meegemaakt wel op een BMW K100 RS of de K100/2 was nog geen boxer piloot de tip van WaltzingMatilda is ook niet verkeert ben in het verleden regelmatig met die club bij de wijnfeesten geweest aan de Moesel _004 .

Zo wie zo wil ik op 22 mei naar het treffen.

mvg

Jeroen
Honda CB350 twin
Honda 550 K3
CX 500ES
Yamaha XV920
Honda VF 750 Sabre
BMW K100 RS
BMW K100/2
BMW R1200RT

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”