Spelen met veiligheid
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: linksrijder
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Spelen met veiligheid
Mijn 1200RT heb ik augustus 2014 bij Doornekamp in Hoevelaken gekocht. Lekker dichtbij en ik koos er voor daar ook het onderhoud te laten doen. Binnen een half jaar en binnen de garantie waren er verschillende dingetjes waardoor vrij veel uit elkaar moest en een half jaar daarna werd het tijd voor een beurt. Telkens was er wel iets dat niet optimaal functioneerde (zie eerdere berichten van me over bijvoorbeeld een kilometerteller die nauwelijks nog kilometers bijhield en een snelheidsmeter die mijlen aangaf), de versnellingsindicator leverde regelmatig problemen op en abs waarschuwing brandde ook wel wat vaak. Allemaal kleine dingetjes, waarvan telkens beloofd werd dat het opgelost zou worden. Vaak was je dan je fiets weken kwijt en soms werd er iets opgelost. Aan goede wil leek het niet te ontbreken, maar het kostte allemaal wel veel tijd. Al met al kan je zeggen dat in nog geen 1,5 jaar en met ruim 25 duizend kilometer de 1200RT aardig wat weken en uren bij Doornekamp heeft gestaan. Een paar weken terug nog voor weer een beurt, er staat ondertussen 80k op de teller. Bij die beurt was ook de vraag gesteld om iets aan het geratel te doen waar ik in een ander draadje over begonnen ben. Dat geratel was niet opgelost en na de vele adviezen van de gebruikers van dit forum besloot ik een afspraak met MSA te maken. Die afspraak was vandaag.
MSA/Kenny constateerde onder meer:
- de remblokken voor/achter zijn versleten
- de remschijven voor/achter zijn versleten
- de banden zijn bijna versleten
- een voorpootvork lekt
- he remsysteem is niet doorgespoeld
- cardanhuis is niet volledig goed gemonteerd (uitleg volgde ik niet helemaal, maar had iets te maken dat de uitsparing die je nodig hebt om bij de schroeven te komen om de achterste remschijf te vervangen niet op zijn plek zat)
- afsluitrubber van cardan zat los waardoor vuil en vocht bij je cardan komen
- afstelling kleppen deugt niet.
Je kan natuurlijk zeggen: banden/remblokken had je met een beetje moeite zelf ook wel kunnen constateren. En dat is natuurlijk ook zo, maar ik breng een motor eerder te vroeg dan te laat weg voor een beurt omdat ik van een motorzaak verwacht dat ze zorgen dat je veilig en zonder problemen kan blijven rijden. Ook zeur ik niet over kosten, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Kenny zei het niet, maar de boodschap was wel helder: schandalig slecht werk van Doornekamp. En erger nog: veel geconstateerde punten zijn een acute bedreiging van je veiligheid. Zou er een motor-apk zijn, dan was de 1200RT afgekeurd. Ik zal niet snel klagen over een zaak, overal gaat wel eens iets mis, maar dit is buitengewoon onprofessioneel van Doornekamp. En onveilig bovendien. Wees gewaarschuwd.
MSA/Kenny constateerde onder meer:
- de remblokken voor/achter zijn versleten
- de remschijven voor/achter zijn versleten
- de banden zijn bijna versleten
- een voorpootvork lekt
- he remsysteem is niet doorgespoeld
- cardanhuis is niet volledig goed gemonteerd (uitleg volgde ik niet helemaal, maar had iets te maken dat de uitsparing die je nodig hebt om bij de schroeven te komen om de achterste remschijf te vervangen niet op zijn plek zat)
- afsluitrubber van cardan zat los waardoor vuil en vocht bij je cardan komen
- afstelling kleppen deugt niet.
Je kan natuurlijk zeggen: banden/remblokken had je met een beetje moeite zelf ook wel kunnen constateren. En dat is natuurlijk ook zo, maar ik breng een motor eerder te vroeg dan te laat weg voor een beurt omdat ik van een motorzaak verwacht dat ze zorgen dat je veilig en zonder problemen kan blijven rijden. Ook zeur ik niet over kosten, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Kenny zei het niet, maar de boodschap was wel helder: schandalig slecht werk van Doornekamp. En erger nog: veel geconstateerde punten zijn een acute bedreiging van je veiligheid. Zou er een motor-apk zijn, dan was de 1200RT afgekeurd. Ik zal niet snel klagen over een zaak, overal gaat wel eens iets mis, maar dit is buitengewoon onprofessioneel van Doornekamp. En onveilig bovendien. Wees gewaarschuwd.
R 75/5 (1973) - R75/6 (1976 met kuip)- K75RT (1992) -R1100RT (1997) -R1200RT (2006) - R1200RT lc (2014)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
Re: Spelen met veiligheid
Ik kan je bevindingen met dit bedrijf alleen maar onderschrijven;
Mijd hen als de pest!
Mijn 1100RT kwam daar vandaan en de enige manier van beweging was KFR.
Niets aan onderhoud, afleverbeurt of goede afstelling gedaan, ook Kenny heeft dat bij mijn motor toentertijd allemaal goed en netjes opgelost.
Er was nog meer mis en dat heb ik al eens beschreven, maar laat ik het kort & bondig houden: aardige mensen, stinkende wonden.
Een bevriende motoragent had toevallig een bepaald merk & model motor gezien en kwam voor een proefrit bij hen.
Tijdens die proefrit bleef het (elektronische) gas volledig open staan met alle gevolgen van dien.
(het was een sport-motor dus dan weet je wel hoe snel dan de snelheid heel erg rapido opliep en terwijl er ook nog een toeristische route, is veel bochten, op dat moment gereden werd.
Het was aan de vaardigheden van die motoragent dat een ongeluk vermeden werd.
Bij terugkomst werd er door hen aangegeven "oh ja, dat klopt, dat was een klacht van die motor".
Echt ongelooflijk, en geen woorden voor!
Kortom, veiligheid is heel ver te zoeken bij hen, en ze rommelen. letterlijk, maar heel wat aan.
Ik heb daar situaties meegemaakt, zelfs tot het in brand vliegen van een motor!, dat ik daar echt nooit meer kom voor mijn motor's onderhoud.
Al waren ze de laatste op aarden, no way! Never ever!
En ook heel erg "fout" is het feit dat ze een RDW erkenning hebben, want met de voertuigpapieren van de eerder genoemde proefrit-motor was willens en wetens ook fraudeleus iets mee mis.
Dat moet je niet flikken, al helemaal niet bij een motoragent.
En dat zijn ook de reacties die je op het internet kan vinden over dit bedrijf, die zijn niet bepaald van de lucht.
Beschamend dat ze mijn woonplaats vervuilen met hun aanwezigheid.
Dat meen ik echt.
Mijn huidige motor komt ook bij hen vandaan, en dat was volgens Kenny wel een goede aankoop.
Maar dat is meer geluk dan wijsheid.
Kortom, ze hebben wederom hun slechte reputatie waar gemaakt.
Mijd hen als de pest!
Mijn 1100RT kwam daar vandaan en de enige manier van beweging was KFR.
Niets aan onderhoud, afleverbeurt of goede afstelling gedaan, ook Kenny heeft dat bij mijn motor toentertijd allemaal goed en netjes opgelost.
Er was nog meer mis en dat heb ik al eens beschreven, maar laat ik het kort & bondig houden: aardige mensen, stinkende wonden.
Een bevriende motoragent had toevallig een bepaald merk & model motor gezien en kwam voor een proefrit bij hen.
Tijdens die proefrit bleef het (elektronische) gas volledig open staan met alle gevolgen van dien.
(het was een sport-motor dus dan weet je wel hoe snel dan de snelheid heel erg rapido opliep en terwijl er ook nog een toeristische route, is veel bochten, op dat moment gereden werd.
Het was aan de vaardigheden van die motoragent dat een ongeluk vermeden werd.
Bij terugkomst werd er door hen aangegeven "oh ja, dat klopt, dat was een klacht van die motor".
Echt ongelooflijk, en geen woorden voor!
Kortom, veiligheid is heel ver te zoeken bij hen, en ze rommelen. letterlijk, maar heel wat aan.
Ik heb daar situaties meegemaakt, zelfs tot het in brand vliegen van een motor!, dat ik daar echt nooit meer kom voor mijn motor's onderhoud.
Al waren ze de laatste op aarden, no way! Never ever!
En ook heel erg "fout" is het feit dat ze een RDW erkenning hebben, want met de voertuigpapieren van de eerder genoemde proefrit-motor was willens en wetens ook fraudeleus iets mee mis.
Dat moet je niet flikken, al helemaal niet bij een motoragent.
En dat zijn ook de reacties die je op het internet kan vinden over dit bedrijf, die zijn niet bepaald van de lucht.
Beschamend dat ze mijn woonplaats vervuilen met hun aanwezigheid.
Dat meen ik echt.
Mijn huidige motor komt ook bij hen vandaan, en dat was volgens Kenny wel een goede aankoop.
Maar dat is meer geluk dan wijsheid.
Kortom, ze hebben wederom hun slechte reputatie waar gemaakt.
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 13 nov 2015, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mark1200rs
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1100RS
- Woonplaats of omgeving: Elst (Gld)
Ik snap jouw ergernis, maar dit is m.i. nog wel te overzien. Ik heb wel erger mee gemaakt, van dealers nota bene. Hoor en wederhoor is wel belangrijk bij dit soort posts. Wat ook mee speelt is dat iedereen een eigen standaard heeft, een band die voor de een versleten is, kan voor de ander nog wel mee, bij voorbeeld. Zit net op dit forum, maar die Kenny moet wel een soort BMW Jezus zijn... 

BMW R1100RS ABS '94 'Doornroosje' BMW K1100RS '94 'Doornroosje II' Moto Guzzi V11 Sport '00
Het klopt dat er ook bij dealers soms flink wat wordt afgerommeld, maar bij Doornekamp is het vrijwel hun manier van werken.
En ik praat niet over een opname-moment, ze zitten (letterlijk) bij mij aan de overkant van de straat dus (heel) vaak genoeg in hun keuken kunnen & mogen kijken.
Het zijn over het algemeen hele aardige mensen, ze hebben mij altijd netjes te woord gestaan en geprobeerd mij te helpen. Op hun manier.
Maar hun werkethiek is heel veel mee mis, ze rommelen wat mij betreft echt veel te veel.
Een klant snel helpen is 1 ding, maar broddelwerk afleveren is not done.
En g00gle anders maar eens over hen, je komt (te) veel van soortgelijke strekking tegen.
En ik praat niet over een opname-moment, ze zitten (letterlijk) bij mij aan de overkant van de straat dus (heel) vaak genoeg in hun keuken kunnen & mogen kijken.
Het zijn over het algemeen hele aardige mensen, ze hebben mij altijd netjes te woord gestaan en geprobeerd mij te helpen. Op hun manier.
Maar hun werkethiek is heel veel mee mis, ze rommelen wat mij betreft echt veel te veel.
Een klant snel helpen is 1 ding, maar broddelwerk afleveren is not done.
En g00gle anders maar eens over hen, je komt (te) veel van soortgelijke strekking tegen.
-
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: linksrijder
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Dat is wel een erg makkelijke nuancering. Het waren immers niet alleen de banden. Bovendien overleg je dan even met je klant. Ze weten dat ik met weer en wind doorrij en dat ik niet zo goedkoop mogelijk er af wil zijn.Mark1200rs schreef:Wat ook mee speelt is dat iedereen een eigen standaard heeft, een band die voor de een versleten is, kan voor de ander nog wel mee, bij voorbeeld.
R 75/5 (1973) - R75/6 (1976 met kuip)- K75RT (1992) -R1100RT (1997) -R1200RT (2006) - R1200RT lc (2014)
- Mark1200rs
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1100RS
- Woonplaats of omgeving: Elst (Gld)
Veel positieve recensies lees je idd niet. Ook iemand die moppert dat zijn banden zijn vervangen zonder overleg... :lol: gelukkig leven we in een vrij land. Reden om zelf wat te sleutelen trouwens!
BMW R1100RS ABS '94 'Doornroosje' BMW K1100RS '94 'Doornroosje II' Moto Guzzi V11 Sport '00
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht