Ik rij op een fonkelnieuwe GSA, van mei van dit jaar. Er staat al weer 15 k op, allemaal voor de lol. We gingen naar Italie en Spanje op de motor dit jaar. Mijn vorige, GSA, werd dit voorjaar gestolen.
Nu woon ik 65 km van mijn werk en met enige regelmaat (en in toenemende mate) wordt ik "gefileerd". Voor woon-werk gebruik ik meestal de auto want met de GSA op de snelweg vermaak ik me niet echt.
Gezien de vele file's tegenwoordig dacht ik na over een RT erbij voor het woon-werk verkeer. Die moet dan wel wat ouder zijn want ook de winter zal dan gemotord worden tenzij het sneeuwt of ijzelt. In het (verre) verleden reed ik ook ww op de motor, maar dat was 30 km enkele reis en dat scheelt natuurlijk wel.
Mijn vrouw rijdt op een R1200R LC, van de zomer werd ze in Frankrijk aangereden. Behalve bont- en blauw had ze gelukkig geen erger letsel en na een bezoek aan het Centre Hospitalier de Pontarlier klom ze even zovrolijk bij mij achter op om de laatste 700 km naar huis te rijden. Dat moest wel wat rustig aan want anders deed het pijn

Omdat ik geen eraring heb met een RT meld ik me hier aan om me wat in te kunnen lezen.
Mijn motorgeschiedenis: 1984 K100, the flying brick, 1995: R1100 RS, 2003 K1200 GT, 2007 R1200GSA, 2009 R1200GSA, 2012 R1200GSA, 2015 R1200GSA LC en van 2013-2014 was er ook nog een K1200S (van 2005)
De GSA van 2007 werd ingenomen door de dealer omdat hij zo vaak wat mankeerde dat ze niet langer wilden dat ik daar op bleef rijden (het gelazer begon al tijdens het inrijden bij 500 km op de teller) Deze motor werd in 20 maanden 5 keer opgehaald ergens langs de weg met allerlei malheur. Voor heel weinig bijleggen mocht ik toen een nieuwe. Die van 2012 werd dus uit mijn garage gestolen begin april anders had ik daar nog op gereden, een prachtige triple black met ook nog zwarte koffers.
Zo ik ben benieuwd of het er van gaat komen. Ik heb al een leukerd op het oog, dus...
Groet
Hans