Tijd voor een RT?

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

sphyrnidus
Type: R1200RT
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Rotterdam e.o.

Tijd voor een RT?

Ongelezen bericht door sphyrnidus »

Hallo allemaal
Ik rij op een fonkelnieuwe GSA, van mei van dit jaar. Er staat al weer 15 k op, allemaal voor de lol. We gingen naar Italie en Spanje op de motor dit jaar. Mijn vorige, GSA, werd dit voorjaar gestolen.
Nu woon ik 65 km van mijn werk en met enige regelmaat (en in toenemende mate) wordt ik "gefileerd". Voor woon-werk gebruik ik meestal de auto want met de GSA op de snelweg vermaak ik me niet echt.
Gezien de vele file's tegenwoordig dacht ik na over een RT erbij voor het woon-werk verkeer. Die moet dan wel wat ouder zijn want ook de winter zal dan gemotord worden tenzij het sneeuwt of ijzelt. In het (verre) verleden reed ik ook ww op de motor, maar dat was 30 km enkele reis en dat scheelt natuurlijk wel.
Mijn vrouw rijdt op een R1200R LC, van de zomer werd ze in Frankrijk aangereden. Behalve bont- en blauw had ze gelukkig geen erger letsel en na een bezoek aan het Centre Hospitalier de Pontarlier klom ze even zovrolijk bij mij achter op om de laatste 700 km naar huis te rijden. Dat moest wel wat rustig aan want anders deed het pijn :mad: De motor is was TL en werd subiet vervangen door de schat.
Omdat ik geen eraring heb met een RT meld ik me hier aan om me wat in te kunnen lezen.
Mijn motorgeschiedenis: 1984 K100, the flying brick, 1995: R1100 RS, 2003 K1200 GT, 2007 R1200GSA, 2009 R1200GSA, 2012 R1200GSA, 2015 R1200GSA LC en van 2013-2014 was er ook nog een K1200S (van 2005)
De GSA van 2007 werd ingenomen door de dealer omdat hij zo vaak wat mankeerde dat ze niet langer wilden dat ik daar op bleef rijden (het gelazer begon al tijdens het inrijden bij 500 km op de teller) Deze motor werd in 20 maanden 5 keer opgehaald ergens langs de weg met allerlei malheur. Voor heel weinig bijleggen mocht ik toen een nieuwe. Die van 2012 werd dus uit mijn garage gestolen begin april anders had ik daar nog op gereden, een prachtige triple black met ook nog zwarte koffers.
Zo ik ben benieuwd of het er van gaat komen. Ik heb al een leukerd op het oog, dus...
Groet
Hans
FredBurgmans
Type: R1200RT/LC
Bijz: Carbon schwarz metallic
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hardenberg

Re: Tijd voor een RT?

Ongelezen bericht door FredBurgmans »

Welkom op dit forum, Hans.
Als ik dat alles lees denk ik dat jij je beslissing voor een "erbij" brommeRT allang genomen hebt ....
--------------
Gr. Fred

Afbeelding
Van genieten word je oud.
Zo niet, heb je toch genoten.
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Ik ken een kerel die exact hetzelfde heeft meegemaakt :roll:
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Hans,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum .

Ik hoop dat jouw vrouw verder goed hersteld is na dat ongeval . . . gaat ze zelf wel weer rijden? Dat ze na het bezoek aan het ziekenhuis meteen met je achterop gaat zegt wel wat . . .

Je hebt een hele reeks aan motoren (vooral GSA's) achter je naam staan. Daarnaast kijk je dus ook uit naar een RT. Een RT is zeker op de snelweg een ideale motor voor woon/werk verkeer. De kuip (lees: het tupperware) zal je zeker de nodige bescherming bieden.

We zijn benieuwd welke het voor jou gaat worden. Big RT Smile

[groet] Eilert
Laatst gewijzigd door EileRT op 03 nov 2015, 08:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
sphyrnidus

Dank voor jullie reacties. Ik was kennelijk niet duidelijk. De r1200r LC van mijn vrouw heeft ze gekocht na het ongeluk met haar r1200r uit 2009. Ze rijdt al weer fris en fruitig rond. In de Promotor van deze maand staan we gefotografeerd in de rubriek "net gekocht"...
blackers
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Ongelezen bericht door blackers »

sphyrnidus schreef:Dank voor jullie reacties. Ik was kennelijk niet duidelijk. De r1200r LC van mijn vrouw heeft ze gekocht na het ongeluk met haar r1200r uit 2009. Ze rijdt al weer fris en fruitig rond. In de Promotor van deze maand staan we gefotografeerd in de rubriek "net gekocht"...
Dan maar even langs de bladenboer. Voor wat het waard is, kan ik je vertellen dat de (mijn) R1200RT ideaal is voor woon-werkverkeer. Ik moet voor mijn werk met enige regelmaat van Dronten naar Wageningen vv en met name de terugweg leg ik af in de 'ontspanningsmode'; d.w.z. lekker op mijn gemak toerend en genietend van het ritje (waarvan maar 25% snelweg).

[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Hey Hans.

Volgens mij ben je niet een beetje verslingerd aan BMW. Dat is nogal een Beemer lijstje dat jij opsomt _004
Ik ben op de promotor geabonneerd dus ik ga eens kijken naar jou en je schat.
Top van je vrouw dat ze weer gelik is opgestapt. Dat is de beste manier om angst om te rijden te voorkomen.

Veel plezier op de Beemers en hier op het forum.
[groet]
Luc
sphyrnidus

Je mag een keer raden in welk merk auto ik rij Big RT Smile
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

sphyrnidus schreef:Je mag een keer raden in welk merk auto ik rij Big RT Smile
Laat me raden:

Volkswagen?
Nissan?
Toyota?
Opel?
Kia?
Hyundai?
Mercedes?
Mazda?
Alfa?
Audi?
Citroen?
Peugeot?
Dacia?
Fiat?
Ford?
Honda?
Lancia?
Mini?

Ga me niet vertellen dat je auto een BMW is????????????????????????????????????????????????
Big RT Smile Big RT Smile Big RT Smile Big RT Smile
sphyrnidus

Toevallig deze maand in de Promotor :)
AfbeeldingIMG_2357 by Hans, on Flickr
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Met een RT door de file gaat prima, ook met koffers eraan. De meeste mensen laten ruimte voor motoren tegenwoordig en na enige oefenen ken je de breedte van je RT precies. Alleen de meeste nieuwe spitsstroken zijn wel aan de smalle kant waardoor het soms echt niet te doen is om tussen 2e en 3e rijbaan door te rijden :cry:

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”