De geschiedenis naar een RT

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Stingray

De geschiedenis naar een RT

Ongelezen bericht door Stingray »

Ik was wel eens benieuwd wat men allemaal gereden heeft voor dat je uitkwam bij je huidige fiets. Ik begin:

Na het halen van mijn rijbewijs ben ik begonnen op een XJ600 uit het jaar nul gekocht voor het niet misselijke bedrag van 1000,= gulden. Na het vervangen van de banden en wiellagers reed het toch een stuk beter maar niet helemaal je van het. Bleef een beetje zoekerig. Bij nader onderzoek bleek een buis van het frame gebroken bij het bevestigingspunt van de motor dus maar op zoek naar wat anders. Dus binnen een paar maanden al weer wat anders

Het werd een VF750 Sabre met cardan en een koppel, wow. Fijn mee gereden maar na een paar maanden stilstaan ivm werk in den vreemden, slecht starten en ellende in de voorvork dus toch wat anders gekocht en het werd een ZZR 600.

Fijn mee gereden maar na een jaartje werd het toch tijd voor iets anders. In mijn jeugdige onschuld gekozen voor een bruin/grijze CBR900RR. Had maar 8000km gelopen toender tijd en was z.g.a.n. Zeer fijne fiets en leuk mee gespeeld maar bij langer als 2-3 uur rijden kreeg ik last van mijn rug en aangezien we voor het eerst op de motor op vakantie gingen )naar Italie) toch maar op zoek naar iets anders.

Via een forum de motor geruild met een VFR800 van gelijke bouwjaar en dus prijs. Portemonee dicht gehouden. En tijdens de eerste vakantie geen vuiltje aan de lucht en top gereden. Een fijne motor maar...........de vakantie erna spanningsregelaar en accu. ADAC Hielfe!!!!!! En de vakantie daarna weer spanningsregelaar en accu. ADAC Hielfe!!!!!!!
Na 3 jaar plezier op de VFR nam de teleurstelling toch de overhand en ik was het zat en gezien ik toch ook wel iets last van rug bleef houden gekozen voor een tourfiets. Pan of RT?????
Pan kon het zadel niet in hoogte worden vesteld en dus proefrijden op een blauwe RT uit '97. Verkocht!!

En zo is het gekomen dat ik heden ten dage op een RT te vinden ben.

Nou jullie!!
moh_fan
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: De geschiedenis naar een RT

Ongelezen bericht door moh_fan »

Kawasaki GP550z '89-'91
Honda XL500R '91-'92
Honda XL600R '92-'93
Suzuki DR800S '93-'95
Yamaha FJ1200 '95-'96
BMW R1100GS '96-'01
BMW K1200RS '01-'03
BMW R1150RT '03-'07
BMW R1200RT '07-'08 / '08-heden

Pics
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Leuk onderwerp Stingray, ik doe mee:

Na mijn bromfietstijd 1968-1970, heb ik als 18 jarige een Jawa 175cc gekocht en gelijk een zg oefenvergunning aangevraagd. L-plaatje achterop en karren maar. Ik heb nog wel een 6-tal lessen gehad van een echte instructuur en na 5 maanden had ik mijn A rijbewijs.
Afbeelding
Me: 18 jaren jong op de Jawa
Gelijk de Jawa van de hand gedaan en voor 1000 gld een BMW R51/3 gekocht. Deze werd na een half jaar omgeruild voor een R50/2. Toen in 75 onze zoon geboren werd brak een motorloze periode aan.
In 1982 ging ik bij de Verkeerspolitie Amsterdam als motorrijder werken. Vele VRO's en RVG's mogen meemaken en voor het eerst ECHT motor leren rijden. BMW R80, R80 met EML zijspan en later op een K75.
Ik 1989 kreeg ik een behoorlijke heavy klapper waardoor ik mijn carriere bij de politie elders heb moeten voortzetten.
Tevens weer een motorloze periode.
Maar omdat bloed kruipt waar het niet gaan kan heb ik na 5 jaar een Hondaatje CB400N gekocht en omdat het erg beviel later weer een Kawasaki VN800 en vervolgens een VN1500 en een Honda NT650. Deze laatste bleek ons te licht.
Toen volgde de R1100RT. Tijdens deze periode heb ik dit forum opgericht.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Vele motoren gehad vanaf mijn 15de en dat was 37 jaar geleden !
Alle motoren waren voor mij een leuke belevenis want het gaat toch om op de motor te zijn.
Het is sinds de laatste 5 jaar dat ik op langer afstaande toerritten makken en mijn eerste gekozen fiets hiervoor was een ST1100 Pan European. Al met al een mooie betrouwbare toerfiets met veel comfort en baggage ruimte. MAAR ik miste iets wat ik altijd leuk had gevonden aan motorrijden en dat noem ik de character van de motor. De Pan deed alles goed maar het was te "af " te suppel zonder dat WAUW gevoel wat ik altijd gewend was. Dus 2 seizoenen daarna terug naar de dealer om wat anders te proberen die voor mij behoeftes en stijl passend was. FJR1300, Moto Guzzi, Kawa 1400 en gek genoeg ook een GL1800 proef gereden. Binnen 15 km altijd ontevreden terug naar de stal. Nou zij meneer Molenaar, "ga tegen over de straat en probeer een BMW". Zo gezegd en zo gedaan. Naar wat praten heb ik een uur proefrit van 75kms gemaakt op mijn hudige R1150RT en dat was liefde op het eerste rit !!! Ooooohhh dat geweldige boxer motor ! Alles wat ik wilde in een toermachine was en is nogsteeds aanwezig :D .
han62
Type: R1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

Dat is makkelijk als je er maar een paar hebt gehad. Er zijn jaren geweest dat ik minimaal per jaar1 nieuwe kocht en dan nog de gebruikte.
Ik weet nog wel wat de eerste was
Matchles 350GLS
Kreidler 50cc (motorfiets dus)
NSU Scooter
Lamberetta scooter
Heinkel rondkont
Heinkel tourist
Honda 750CBR
Honda 750K
Honda 750F
Honda 650
Norton 500S
Kawasaki Vulcan 1300
BMW R90S
BMW R80RT 3x
K100RT 2x
K100LT 3x
K100 basis 3x
BMW R51
BMW R50
BMW R69S
BMW R65 3x
BMW R45 2x
DKW 250S
DKW 350S
DKW NZ500
Steib S500 Zijspan
Nimbus (Deense 4 cilinder)
Gillet 350
Terrot 350
BMW R1100RT
BMW R1150RT
BMW R1200RT
BMW R1100GS
BMW F650
K100 Basis
en dan zal ik er nog wel diverse even vergeten zijn want ik ben gewoon de tel kwijt geraakt.

en nu nog.
R1200RT
R1100GS
K100
R69S
R45
R65
DKW250S
DKW350S
Terrot
Gillet
Stingray

Das een aardig lijstje han. 8) Ik word sinds mijn huwelijk (is geen verwijt!!!!!!) een beetje beperkt door financiele middelen om zo te keer te gaan op de motor markt. Der staan wel mooi moto's in dat lijstje. Jaloezie! :D
DutchBear
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: lekker groot
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Ongelezen bericht door DutchBear »

bescheiden lijst:

Yamaha XT500 van 1980 (toen de drijfstang het zonlicht zag tijdens een ritje op de snelweg, was dat het definitieve einde).
BMW R100RS van 1977 (rijdt nog steeds rond in Amsterdam; had al ruim 250.000km gelopen toen ik haar verkocht).
BMW R1150RT van 2002 (rijdt nog steeds rond in Apeldoorn :lol: )
R1200GSA 2010
EuropeRider
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Contacteer:

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Ik heb een Batavus gehad....... en een oude Solex van mijn opa, die ik had opgevoerd ... <kuche.....>.

Heb wel een heeeeeleboel auto's gehad, zelfs aan racen gedaan, maar mijn motorverhaal is simpel:

een paar jaar geleden op zoek gegaan naar een goede toermotor en dat was dus de RT :D
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
peijsj
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door peijsj »

Beste

Ben begonnen in 1976. Was toen 22 en in het leger besmet geraakt met het motorvirus. Werkte op een verbindingscentrum met een stuk of 3 Triumphs. Op één er van ben ik "betrapt" voor, jawel, Joyriding en het maken van "misbruik van staats eigendom." Het enige wat ik deed was een stukje op het kazerneterrein rijden. Zonder helm, hanschoenen etc. en ... zonder rijbewijs.Dat dan weer wel. Liep met een sisser af.
Ben gelijk begonnen aan mijn rijbewijs en had een Honda CB 750 in de schuur staan nog voor ik het papiertje had. Geen gekke dingen gedaan behalve mijn auto hiervoor verkocht en vervolgens op een Vespa brommertje naar mijn werk op het kazerneterrein. Mijn familie snapte er niets van.
Heb met die Honda Europa doorgekrost gedurende 3 jaar. Moest toen stoppen met motorrijden ivm gezondheid.
Na 1 jaar toch weer wat gekocht: Honda CX500. Aparte motor. Mooi van lelijkheid maar geweldige fietsen. Erg veel mee gereden.Heb er 2 "versleten".
Gestopt in 1983 ivm huwelijk en een vrouw die niets van de motor moest hebben. Dit begreep mijn familie ook weer niet. Maar ja, het kan verkeren.
In 1989 kon ik het echter nog weer niet houden. Kocht een Goldwing GL 1000 van 1975. Mee gereden tot 1989. Niet veel overigens. Kwam in 2005 een goedkope BMW K75 RT tegen van 1996. Wilde altijd al een BMW maar dan wel een Boxer. Waarom ? Ik zou het niet weten maar goed BMW was BMW en deze K was de eerste die ik kon betalen. Ben weer echt gaan rijden hierdoor (Ongeveer 12000 km./jaar maar alleen "pretkilometers" Een jaar later kocht ik mij R 1100 RT. Toch het grootste motorgenoegen ooit hoewel dat gevoel ook wordt ingegeven door emotie. Maar dat zal mij worst wezen. In de toekomst. Voorlopig deze 1100 en als het er nog eens aan zit de R 1200 RT. Kan haast niet anders.
Groet
Jan
kvbew

Ongelezen bericht door kvbew »

honda cb 250
kawasaki 750 mach 4
yamaha rd 400
kawasaki 650c
honda cb 200
honda cb 550
bmw r100rs
kawasaki 900 gpz
honda pc800
bmw k 100rs
kawasaki 450 ltd
bmwk75c
suzuki vstrom 650
nu
bmwr1100rt
kawasaki zxr 750
han62
Type: R1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

Stingray schreef:Das een aardig lijstje han. 8) Ik word sinds mijn huwelijk (is geen verwijt!!!!!!) een beetje beperkt door financiele middelen om zo te keer te gaan op de motor markt. Der staan wel mooi moto's in dat lijstje. Jaloezie! :D
Ja dat probleem heb ik ook maar ik rook niet ik drink niet kijk niet naar andere vrouwen. ;) Ja wat heb je dan zonder je motor Rietje zegt altijd ik heb liever dat je verliefd wordt op een andere motor dan op een andere vrouw. en ja ik ben snel verliefd, op een motor dan. nadeel is dat ik er zo veel mooi of leuk vind.

Regelmatig neem ik me voor om er 1 te verkopen maar ja dan komt er weer wat leuks voorbij. We denken wel eens hoe lang nog dat weet je immers nooit maar boven de 60 ga je toch aftellen. en vroeger toen ik werkte en de kinderen klein (er) was er ook geen geld en geen tijd voor.

Ik weet nog dat ik heel lang geleden lid werd van een BMW club in Oirschot ik had toen een R80RT en dan hoorde je die heeft er 2 en die heeft er 4 toen zeiden wij ook tegen elkaar wat moet je daar mee je kan er maar op 1 rijden. en ja het kan verkeren zei Bredero (of iemand anders).
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Mijn geschiedenisje dan, te beginnen met een
Honda CB350Four
Gekocht voordat ik mijn rijbewijs had (voorwiel in bewaring gegeven van een vriend :!: ) van een oom die gestopt was met rijden. Direct maar 15.000 km mee gereden het eerste jaar, en toen vond ik het ook tijd voor iets anders. Ik heb deze motor nog steeds en staat op de nominatie gerestaureerd te worden (al zo'n jaar of 10). Als ik dit jaar de schuur opgeruimd krijg, is dit mijn volgende project! Daarna volgden twee
Yamaha XS750
Als vervanging van de Honda, want deze kon meer. In ieder geval voor mijn beurs dan, want als student/net afgestudeerd had ik niet zoveel te spenderen. Ook hiervoor gold op een gegeven moment dat ik beter wilde. Mijn jaarkilometrage was geklommen tot 25.000 en dat is op zo'n naakte fiets niet prettig in de winter. Dus kwam er de
BMW K100RT
Prachtige motor met volle kuip. Ik zocht eigenlijk een BMW R100RS uit '76 (die met de blauwe remklauwen) maar liep deze tegen het lijf. Kort na aanschaf werd ik overigens door mijn werkgever in een koekblik gestopt. En op het moment dat ik daar weer uit moest, begon de K steeds vaker dienst te weigeren. Dus kwam er de
BMW R1100RT
Daar rijd ik nu nog steeds op rond. Fantastische fiets (maar dat hoef ik hier niemand uit te leggen).

Mogelijk komt er in een alter stadium nog eens een nieuwere BMW, maar voorlopig heb ik deze. Hij is goed, betaald en wij beleven er ontzetten veel lol aan (ook al aan dit forum). Dus blijft íe voorlopig nog wel even...
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Jongens, wat een lijsten allemaal. Die van mij is kort hoor.
En wat een herinneringen komen er boven...
De eerste Honda CB750 was echt wereldschokkend.
Zo'n CX500 met de cilinders een beetje gedraaid zodat de carburateurs meer naar binnen lagen en er ruimte was voor je knieen. Reed geweldig makkelijk (maar wel een beetje een dweil, sorry).

Mar goed hier mijn lijstje met toelichting:
Vroeger altijd voor het raam van de eerste Honda auto-dealer staan kwijlen naar de witte politie BMW's (R50'S) die daar stonden (gewoon ter versiering van de zaak).
Later eerst een Yamaha RD350 om mee te beginnen op een proefrijbewijs ("zoek het zelf maar uit") en daarop ook mijn rijbewijs gehaald.
Dat was een machine die toen nog heel dicht bij de Yamaha racers stond waarop alle races gewonnen werden.
De Yamaha ging al snel stuk (vastloper en heel de boel aan gort).
Toen een overjarige Moto Guzzi Hydro Convert showroommodel gekocht, een automaat! Dat reed heel relaxed (niet schakelen, alleen een hoge en lage gearing), totdat je de eerste berg afging: geeen motorrem!! Zonder remmen reed je dan snel 130 bergie af en in de lage gearing zat je vaak tegen de 100 kmh. Maar de remmen van de Guzzi waren prima - het eerste integrale remsysteem (met de voet remmen bediende 1 remschijf voor en een remschijf achter, de hand rechts bediende de andere remschijf voor).
Toen een BMW K75 voor naar het werk. Probleemloze fiets, maar een beetje weinig karakter. Toen 15 jaar niks.
En nu weer een BMW R1100Rt uit 1995 - fantastisch wat een motor! en wat is de techniek ver vooruit gegaan: benzine-inspuiting, ABS, vering/demping en banden zijn allemaal klassen beter dan vroeger. en het comfort van de RT is ongekend (behalve het zadel).

Ik ben nu bezig met een lease BMW R1200RT. Afscheid nemen van de R1100RT zal pijn gaan doen....
Hans
Stingray

Als ik al die 1200RT rijders moet geloven ben jij je 1100RT zo vergeten. Dat doet z'on 1200 nu eenmaal met je (zeggen ze) ;) . Ik vind het allemaal mooie lijstjes hoor!. Het valt me wel op dat ik wel ver achterblijf met mijn lijstje. :(
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Stingray schreef:Als ik al die 1200RT rijders moet geloven ben jij je 1100RT zo vergeten. Dat doet z'on 1200 nu eenmaal met je (zeggen ze) ;) . Ik vind het allemaal mooie lijstjes hoor!. Het valt me wel op dat ik wel ver achterblijf met mijn lijstje. :(
Het gaat er niet om hoeveel motoren je in je leven hebt gehad, maar hoeveel beleving er in je motoren zat.
(vrij naar Mae West: It's not the men in my life that count, it's the life in my men)
Hans
PeeWee

Ongelezen bericht door PeeWee »

phoeh ! ff denken :
Yamaha XS 850
Honda Goldwing dx
Honda Goldwing Aspencade

....even motorloos vanwege gezinsuitbreiding

Honda Cb 750 c
Honda CX 650
Yamaha 1300 Venture
Yamaha FZR 600
Honda Blackbird
BMW R850RT
BMW R1150R
BMW1150RT

dit alles vanaf mijn 19e jaar tot nu ( 46 jr. )

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”