Ik ben Robert en heb mij onlangs aangemeld op dit forum om meer kennis en informatie over de RT te vergaren. Ik ben inmiddels over verschillende onderwerpen al wat wijzer geworden. Erg waardevol om te lezen.
Even een kleine opsomming: na het behalen van mijn rijbewijs (ooit lang geleden) heb ik een paar jaar op de R45 van mijn vader gereden. Nadat ik daar aan gewend was in 1990 een K75 gekocht met windscherm en koffers, hoog stuur. Buitengewoon lekkere motor en heel veel plezier aan gehad.
Maar ik wilde eigenlijk altijd al een RT (financiën ontbraken) en heb dus in 1995 de K75RT gekocht met kofferset, electrische ruit in de kleur mystiekrood. Deze motor heb ik de langste periode gehad, namelijk 20 jaar. Ik kon er mee lezen en schrijven.
De laatste jaren werd het plezier echter wat minder om uiteenlopende redenen. Maar na zoveel jaar kost zo'n K75RT toch niet zoveel meer, dus liet ik hem lekker binnen staan zodat ik af en toe toch nog een rondje kon maken. Mede omdat mijn vrouw niet lekker achterop zat op het wat korte en smalle buddyzit bleven de langere tochten uit.
Om het plezier weer terug te krijgen en in de toekomst ook eens te gaan kijken om met de motor in het buitenland te gaan rijden ben ik eens gaan nadenken over een andere motor. Enfin, na heel lang wikken en wegen, maar vooral met toch een verdrietig afscheidsgevoel (ik had er immers 20 jaar van gehouden

Deze motor rijdt totaal anders, maar ja, 20 jaar op dezelfde? Ik moest er ontzettend aan wennen, de bediening, ander comfort, sturen, remmen, alles is echt anders. Inmiddels ben ik er goed in thuis en bevalt het mij uitstekend. Ik heb er inmiddels ca. 1500km mee gereden in een paar maanden tijd. Voor sommigen niet veel, voor mij aardig wat, voornamelijk als je bedenkt dat ik daar met de K75RT een paar jaar over deed.
Nu nog een intercom setje op beide helmen. Komend jaar maar eens kijken naar navigatie. Voor de auto bekend, maar voor de motor is dat nieuw voor mij.
Ik ben onlangs ook in Biddinghuizen geweest op de Motorradday en keek niet alleen mijn ogen uit naar de opkomst, maar ook de verschillen en veel ideeën die je opdoet op de parkeerplaats. Je zou haast zeggen dat geen één motor hetzelfde is.
Wie weet tot ziens/horens/schrijfs op dit forum.