Nieuweling
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
- Pdrke
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Full option, geen radio
- Land: Belgie
- Woonplaats of omgeving: Lovendegem
Nieuweling
Hallo,
ik ben Peter de Rycke, woonachtig te Lovendegem (omgeving Gent) in België;
ik heb eerst enkele jaren met een Honda PC800 gereden, nadien ben ik overgestapt naar het zwaardere broertje de Honda Pan European. Deze was van 2003 en had nu 131.000km.
Het werd nu tijd voor iets nieuws. Had al lang mijn oog laten vallen op de R1200RT maar was nog een beetje terughoudend. Men had mij altijd verteld: een boxermotor... you love it or you hate it, en aangezien ik van een 4 cylinder kom......was ik toch een beetje terughoudend. Ik heb vorige zaterdag dan een test rit gemaakt met een r1200RT LC en... I love it :mrgreen:
Dinsdag dan overgegaan tot de aankoop van een 2ehands R1200RT LC van 1 jaar oud met 16.000km; wat een prachtige motor, heerlijk rijden en heel wat lichter dan de Pan.
Ik kijk er naar uit om heel wat kilometers te rijden.
Mvg
Peter
ik ben Peter de Rycke, woonachtig te Lovendegem (omgeving Gent) in België;
ik heb eerst enkele jaren met een Honda PC800 gereden, nadien ben ik overgestapt naar het zwaardere broertje de Honda Pan European. Deze was van 2003 en had nu 131.000km.
Het werd nu tijd voor iets nieuws. Had al lang mijn oog laten vallen op de R1200RT maar was nog een beetje terughoudend. Men had mij altijd verteld: een boxermotor... you love it or you hate it, en aangezien ik van een 4 cylinder kom......was ik toch een beetje terughoudend. Ik heb vorige zaterdag dan een test rit gemaakt met een r1200RT LC en... I love it :mrgreen:
Dinsdag dan overgegaan tot de aankoop van een 2ehands R1200RT LC van 1 jaar oud met 16.000km; wat een prachtige motor, heerlijk rijden en heel wat lichter dan de Pan.
Ik kijk er naar uit om heel wat kilometers te rijden.
Mvg
Peter
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Nieuweling
Van harte welkom op ons mooie
! Veel lees- en rijplezier toegewenst
Bert M

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- WaltzingMatilda
- Type: R1250RT
- Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
- Land: LUXEMBOURG
- Woonplaats of omgeving: Kautenbach
Ben een paar jaar geleden ook overgestapt van een Pan European naar een boxer. (had sinds 1995 alleen maar boxers gereden tot 2008)
PE was prima bevallen (heb hem verkocht, ik dacht, bij km stand 217.000), nooit ook maar een enkel technisch probleem mee gehad.
Alleen dat gewicht pfff. moest hem uit de garage halen en 2x steken voordat ik er mee de weg op kon.
Het leek meer trekken aan een dood paard dan duwen tegen de motorfiets
Veel plezier met je RT (maar dat zal wel lukken)
PE was prima bevallen (heb hem verkocht, ik dacht, bij km stand 217.000), nooit ook maar een enkel technisch probleem mee gehad.
Alleen dat gewicht pfff. moest hem uit de garage halen en 2x steken voordat ik er mee de weg op kon.
Het leek meer trekken aan een dood paard dan duwen tegen de motorfiets
Veel plezier met je RT (maar dat zal wel lukken)

Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Hallo Peter,
Uit ervaring kan ik je zeggen dat je hier geen spijt van gaat krijgen
We zien je nieuwe aankoop graag in de rubriek: showen die R1200RT (LC)
Voor nu: van harte welkom op dit forum en alvast heel erg veel fijne kilometers gewenst op je
Luc
Uit ervaring kan ik je zeggen dat je hier geen spijt van gaat krijgen

We zien je nieuwe aankoop graag in de rubriek: showen die R1200RT (LC)
Voor nu: van harte welkom op dit forum en alvast heel erg veel fijne kilometers gewenst op je

Luc
- EileRT
- Erelid
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Hallo Peter,
Van harte welkom op ons
en vele plezierige kilometers toegewenst op jouw RT!
Eilert
Van harte welkom op ons

Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- Pdrke
De r1200rt lc staat al in de rubriek showen !! :mrgreen:
Ik heb wel een probleem gehad met de pan, ben dit jaar tijdens de vakantie in Frankrijk in panne gevallen, alternator kapot
2300€ voor reparatie. Had niet echt nog vertrouwen in de motor en heb dusdanig maar de beslissing genomen om een nieuwe te kopen.
Ook het gewicht van de pan begon een beetje tegen te steken. Het verschil met de r1200rt is enorm.... veel makkelijker om te manouvreren en stuurt veel lichter. Nu weet ik waarom mijn buurman altijd zo relaxed rijd met zijn bmw
Ik heb de r1200rt nog maar enkele dagen maar ben echt wel fan !!!
Mvg
Peter
Ik heb wel een probleem gehad met de pan, ben dit jaar tijdens de vakantie in Frankrijk in panne gevallen, alternator kapot

Ook het gewicht van de pan begon een beetje tegen te steken. Het verschil met de r1200rt is enorm.... veel makkelijker om te manouvreren en stuurt veel lichter. Nu weet ik waarom mijn buurman altijd zo relaxed rijd met zijn bmw

Mvg
Peter
- WaltzingMatilda
- Type: R1250RT
- Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
- Land: LUXEMBOURG
- Woonplaats of omgeving: Kautenbach
Oeps, dat is wel erg veel geld natuurlijk.Pdrke schreef:De r1200rt lc staat al in de rubriek showen !! :mrgreen:
Ik heb wel een probleem gehad met de pan, ben dit jaar tijdens de vakantie in Frankrijk in panne gevallen, alternator kapot2300€ voor reparatie. Had niet echt nog vertrouwen in de motor en heb dusdanig maar de beslissing genomen om een nieuwe te kopen.
Ook het gewicht van de pan begon een beetje tegen te steken. Het verschil met de r1200rt is enorm.... veel makkelijker om te manouvreren en stuurt veel lichter. Nu weet ik waarom mijn buurman altijd zo relaxed rijd met zijn bmw![]()
Mvg
Peter
Gelukkig hebben onze BMW's noooooit problemen :mrgreen:
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- Pdrke
Dit hoop ik nu ook 

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!