Onrustige loop... Stationair
Geplaatst: 10 okt 2015, 15:53
Hallo allemaal,
Na groot onderhoud (bougies, alle oliën, olie- en luchtfilter, cardan keerringen intern/extern, nieuwe cilinderklepdeksels, velgen gespoten,
volledige cardan opnieuw gespoten, diverse rubbers vervangen, multiriem vervangen, remvloeistof, ABS pomp gespoeld, olie in schokbrekers
vervangen, nieuwe öhlins achter-veer en nieuwe banden. Was me een ware tour en kostenslag in de afgelopen twee weken...
Enfin;
Na dit onderhoud loopt de RT de eerste 20 seconden koud prachtig. Hierna wisselt dit af met goed lopen, en slecht lopen (net niet uitvallen)
stationair incl. haperingen. HIervoor was dit ook al, maar minder merkbaar (zegt mijn gevoel).
Vandaag de kleppen gesteld (stonden aardig ruim... inlaat 0,21mm links en 0,19 rechts) uitlaat 0,39 links en 0,36 rechts). Netjes teruggezet
naar 0,15 en 0,30. Dit heeft helaas geen effect gehad op het lopen. Heeft het verschil tussen goed lopen en slecht lopen voor mijn gevoel wat
erger gemaakt.
Om mijn woorden kracht bij te zetten twee filmpjes:
Op het eerste filmpje hoor je het blok onrustig lopen vanaf seconde 6-7 en daarna weer goed oppakken om vervolgens bij 13-14 seconde weer
te tokkelen. Tweede filmpje laten het toerental zien. Ik heb in de afgelopen tourrit gehad dat hij diverse keren uitviel toen ik hem tijdens
rijden in de N zette, of de koppeling in een versnelling inhield. Uurtje later opeens weer nergens last van... Wanneer hij uitviel, viel hij in
toeren net onder de 1000 toeren per minuut.
PS. Ik heb hem door de GS911 gehad, geen foutmelding.
Filmpje 1:
[media]5fZqYrCzzNg[/media]
Filmpje 2:
[media]cx35yCwxRew[/media]
Iemand een tip?
Na groot onderhoud (bougies, alle oliën, olie- en luchtfilter, cardan keerringen intern/extern, nieuwe cilinderklepdeksels, velgen gespoten,
volledige cardan opnieuw gespoten, diverse rubbers vervangen, multiriem vervangen, remvloeistof, ABS pomp gespoeld, olie in schokbrekers
vervangen, nieuwe öhlins achter-veer en nieuwe banden. Was me een ware tour en kostenslag in de afgelopen twee weken...
Enfin;
Na dit onderhoud loopt de RT de eerste 20 seconden koud prachtig. Hierna wisselt dit af met goed lopen, en slecht lopen (net niet uitvallen)
stationair incl. haperingen. HIervoor was dit ook al, maar minder merkbaar (zegt mijn gevoel).
Vandaag de kleppen gesteld (stonden aardig ruim... inlaat 0,21mm links en 0,19 rechts) uitlaat 0,39 links en 0,36 rechts). Netjes teruggezet
naar 0,15 en 0,30. Dit heeft helaas geen effect gehad op het lopen. Heeft het verschil tussen goed lopen en slecht lopen voor mijn gevoel wat
erger gemaakt.
Om mijn woorden kracht bij te zetten twee filmpjes:
Op het eerste filmpje hoor je het blok onrustig lopen vanaf seconde 6-7 en daarna weer goed oppakken om vervolgens bij 13-14 seconde weer
te tokkelen. Tweede filmpje laten het toerental zien. Ik heb in de afgelopen tourrit gehad dat hij diverse keren uitviel toen ik hem tijdens
rijden in de N zette, of de koppeling in een versnelling inhield. Uurtje later opeens weer nergens last van... Wanneer hij uitviel, viel hij in
toeren net onder de 1000 toeren per minuut.
PS. Ik heb hem door de GS911 gehad, geen foutmelding.
Filmpje 1:
[media]5fZqYrCzzNg[/media]
Filmpje 2:
[media]cx35yCwxRew[/media]
Iemand een tip?