Een gratis forum voor iedereen die van BMW Motorrad houdt. Hier deel je informatie, ervaringen en ritverhalen met andere BMW Motorrad-liefhebbers. Of je nu rijdt of fan bent, je bent welkom!
ik heb gisteren een brief gehad van BMW Nederland, ik mag mijn achterwielflens laten vervangen.
zojuist contact opgenomen met mijn dealer (Motorplaza Groningen) en wat blijkt, er staan maar liefst 5!! terugroepacties open.
komt die door eventueel achterstallig onderhoud of zijn er voor de andere acties geen brieven verstuurd naar de eigenaren?
10 september mag de even door de dealer vertroeteld worden -top-
Voor de controle op het remsysteem en de flens zijn wel brieven verstuurd, voor de mogelijke lekkage aan de brandstofpomp heb ik in ieder geval nooit iets gezien. Wat zijn er, behalve de flens van het achterwiel, het remsysteem en de brandstofpomp nog meer voor acties?
Mijn flens is vervangen (was niks mis mee), brandstofpomp 'verholpen' (nooit last van gehad) en de stress-test op het remsysteem heb ik geweigerd. Mijn onderhoud is oké (MSA) en als ze het kapot maken mag je zelf dokken voor een nieuwe ABS-pomp (werd er wel netjes vooraf bijverteld)
In april is tijdens de gewone onderhoudsbeurt de achterflens reeds preventief vervangen (van Harten), waarvoor ik dit weekend pas de brief van BMW in de bus kreeg.
daarvoor was de branstofpomp aansluiting/afdichting reeds vervangen op rekening van BMw. dit laatste was direct merkbaar bij mij, daar het na het stallen in de schuur ineens niet meer naar brandstof stonk.
, Willem.
Keep on beeming
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC