(opgelost) Slecht lopende motor 1200rt
Geplaatst: 28 jul 2015, 22:15
Ik heb een vraagje omtrent mijn 1200 rt. Bmw bokt stationair een beetje en valt uit. Als ik er mee ga rijden en ik geef gas. Is het net of de toerenbegrenzer in gaat of dat hij op 1 cilinder loopt. Als hij stationair loopt komen er ploffen uit de rechter cilinder.
Als ik heel rustig het gas opbouw hapert de fiets niet.
Als ik de motor uitlees met de aangekochte gs 911 komen er alleen soms inspuitklep 1 en 2 naar voren.
Ik heb het volgende gecheckt:
bobines laten doormeten bij de dealer (zagen niks geks)
Nokkenassensor vervangen (was nog goed) rond de 600 ohm
krukas sensor gaf ongeveer het zelfde aan.
Compressie op beide cilinders 13 bar.
Injectoren links en rechts gewisseld doet nog steeds raar op de rechter cilinder .
servomotor stationairtoerental van links naar rechts gewisseld.
1 keer kwam de gaskleppositiesensor naar voren deze schoongemaakt en gecheckt via de gs911 zat geen dood punt in.
bougies vervangen.
synchroon gecheckt was ook goed.
Brandstofpomp gecheckt.
Zelf denk ik dat wellicht de rechter klopsensor roet in het eten gooit, alleen snap ik dan niet waarom de gs911 dat niet doorgeeft.
Ik heb het Forum ook al een beetje doorgelezen maar ik zag niet echt een topic met de zelfde problematiek. Wellicht misschien een beetje apart om zo met de deur in huis te vallen aangezien ik nog maar 1 dag op het forum zit.
Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.
Als ik heel rustig het gas opbouw hapert de fiets niet.
Als ik de motor uitlees met de aangekochte gs 911 komen er alleen soms inspuitklep 1 en 2 naar voren.
Ik heb het volgende gecheckt:
bobines laten doormeten bij de dealer (zagen niks geks)
Nokkenassensor vervangen (was nog goed) rond de 600 ohm
krukas sensor gaf ongeveer het zelfde aan.
Compressie op beide cilinders 13 bar.
Injectoren links en rechts gewisseld doet nog steeds raar op de rechter cilinder .
servomotor stationairtoerental van links naar rechts gewisseld.
1 keer kwam de gaskleppositiesensor naar voren deze schoongemaakt en gecheckt via de gs911 zat geen dood punt in.
bougies vervangen.
synchroon gecheckt was ook goed.
Brandstofpomp gecheckt.
Zelf denk ik dat wellicht de rechter klopsensor roet in het eten gooit, alleen snap ik dan niet waarom de gs911 dat niet doorgeeft.
Ik heb het Forum ook al een beetje doorgelezen maar ik zag niet echt een topic met de zelfde problematiek. Wellicht misschien een beetje apart om zo met de deur in huis te vallen aangezien ik nog maar 1 dag op het forum zit.
Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.