Problemen met 1100 rt
Moderator: RT_Patrick
Problemen met 1100 rt
Hallo even voorstellen ,ik ben Patrick en heb een maand geleden een rt 1100 gekocht ,mensen ,mensen wat een ramp !
Ik ben 54 jaar en heb 30 jaar rijervaring en altijd per Honda gereden en eigenlijk nooit problemen mee gehad maar enkele jaren geleden gestopt met rijden en dacht nu her op te stappen met een BMW ,heb ik me dat al beklaagd ,
Heb hem nu een maand en hij staat constant in panne ,toen ik hem kocht draaide hij niet echt mooi rond en stond wat te trillen en aan het stoplicht viel hij al stil ,heb hem dan binnen gedaan voor een groot onderhoud ,alles gesmeerd nieuwe olie filters enz en een nieuwe halgever want dat zou de oorzaak geweest zijn de riem die er rond hing was bijna versleten en dus ook maar vervangen ,ik ga hem halen met de trailer en rijd ermee naar mijn vakantiebestemming en tot mijn verbazing start hij niet ,hij demarreert wel maar slaat niet aan dus niks rijden met de motor ,ik doe hem maandag terug binnen en krijg te horen ja de starter zal te veel stroom nodig hebben door ouderdomsslijtage en daarom gaat hij misschien niet genoeg rond ,dus ik laat een nieuwe starter steken en ineens ook maar een nieuwe batterij ,ik ga hem gisteravond halen een druk op de knop en hij draait ,terug op de trailer gezet en terug weg ermee ,ik kom er mee thuis haal hem er af en hij zegt foert ,je kan mijn rug op maar ik vertik,het om te starten ,dus ik,zit nog altijd met hetzelfde probleem hij demarreert maar start niet ,dus ik terug bij af en nu staat hij terug op,de,trailer en rijden zal weeral niks worden
Iemand een tip waar het aan zou kunnen liggen want mijn mechanieker zegt dat hij nu ook met zijn handen in zijn haar zit
Alle tips zijn welkom
Groet Patrick
Ik ben 54 jaar en heb 30 jaar rijervaring en altijd per Honda gereden en eigenlijk nooit problemen mee gehad maar enkele jaren geleden gestopt met rijden en dacht nu her op te stappen met een BMW ,heb ik me dat al beklaagd ,
Heb hem nu een maand en hij staat constant in panne ,toen ik hem kocht draaide hij niet echt mooi rond en stond wat te trillen en aan het stoplicht viel hij al stil ,heb hem dan binnen gedaan voor een groot onderhoud ,alles gesmeerd nieuwe olie filters enz en een nieuwe halgever want dat zou de oorzaak geweest zijn de riem die er rond hing was bijna versleten en dus ook maar vervangen ,ik ga hem halen met de trailer en rijd ermee naar mijn vakantiebestemming en tot mijn verbazing start hij niet ,hij demarreert wel maar slaat niet aan dus niks rijden met de motor ,ik doe hem maandag terug binnen en krijg te horen ja de starter zal te veel stroom nodig hebben door ouderdomsslijtage en daarom gaat hij misschien niet genoeg rond ,dus ik laat een nieuwe starter steken en ineens ook maar een nieuwe batterij ,ik ga hem gisteravond halen een druk op de knop en hij draait ,terug op de trailer gezet en terug weg ermee ,ik kom er mee thuis haal hem er af en hij zegt foert ,je kan mijn rug op maar ik vertik,het om te starten ,dus ik,zit nog altijd met hetzelfde probleem hij demarreert maar start niet ,dus ik terug bij af en nu staat hij terug op,de,trailer en rijden zal weeral niks worden
Iemand een tip waar het aan zou kunnen liggen want mijn mechanieker zegt dat hij nu ook met zijn handen in zijn haar zit
Alle tips zijn welkom
Groet Patrick
Re: Problemen met 1100 rt
staat je dodemansknopje niet verkeerd
het kontaktje op je zijstandard nog wel goed,,want bij uitgeklikte zijstandard start hij ook niet
zijn maar paar voorbeelden die ik aan haal ,gezien je nieuwe batterij nieuw is (toch voledig opgeladen ) en nieuwe starter hebt
het kontaktje op je zijstandard nog wel goed,,want bij uitgeklikte zijstandard start hij ook niet
zijn maar paar voorbeelden die ik aan haal ,gezien je nieuwe batterij nieuw is (toch voledig opgeladen ) en nieuwe starter hebt
- JeHo
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 19 jul 2011, 12:23
- Type: R1200RT
- Bijz: kleur schwartz 2 (bmw autokleur)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Zuiden
Re: Problemen met 1100 rt
Begin bij het begin en begin met eerst de kleppen te stellen en daarna een goede synchronisatie uit te voeren.Ook stationair.
Vervolgens het boekje nalopen m.b.t. een grote beurt.Dat de startmotor te veel stroom opneemt door ouderdom is een broodje aap verhaal.
Dat heeft al een hoop geld gekost.Dat je niet naar een BMW dealer gaat kan ik begrijpen maar nu schiet het ook niet op
m.v.g. Jeho
Vervolgens het boekje nalopen m.b.t. een grote beurt.Dat de startmotor te veel stroom opneemt door ouderdom is een broodje aap verhaal.
Dat heeft al een hoop geld gekost.Dat je niet naar een BMW dealer gaat kan ik begrijpen maar nu schiet het ook niet op
m.v.g. Jeho
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2314
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Problemen met 1100 rt
Beste Patrick,
Allereerst van harte welkom op ons mooie
Het lijkt erop dat je een exemplaar gekocht hebt, dat heel veel liefde en onderhoud tekort gekomen is in de afgelopen jaren. Dat is natuurlijk spijtig om te vernemen. En ik hoop dat de aanschafprijs navenant was.
Maar het goede nieuws is dat over het algemeen elke R1100RT weer perfect te maken is. De techniek is redelijk te doorgronden, mits je de zaken systematisch aanpakt. Echter, dat vergt tijd, kennis en soms een geldbuideltje. Tijd kan ik niet over oordelen, kennis is hier op het forum in overvloed aanwezig en geld is een beoordeling die je zelf alleen kunt maken.
De eerste tip die ik je geven wil: ga naar een BMW-specialist, iemand die echt weet wat een boxermotor is en die er eer in schept om een hopeloos (lijkend) verhaal weer goed te krijgen. Hier in Nederland ken ik er wel een paar, in Vlaanderen helaas niet, maar daar kunnen andere leden op dit mooie forum wellicht van dienst zijn...
Ik wens je toch veel succes met het oplossen van de problemen!
Bert M
Allereerst van harte welkom op ons mooie


Het lijkt erop dat je een exemplaar gekocht hebt, dat heel veel liefde en onderhoud tekort gekomen is in de afgelopen jaren. Dat is natuurlijk spijtig om te vernemen. En ik hoop dat de aanschafprijs navenant was.
Maar het goede nieuws is dat over het algemeen elke R1100RT weer perfect te maken is. De techniek is redelijk te doorgronden, mits je de zaken systematisch aanpakt. Echter, dat vergt tijd, kennis en soms een geldbuideltje. Tijd kan ik niet over oordelen, kennis is hier op het forum in overvloed aanwezig en geld is een beoordeling die je zelf alleen kunt maken.
De eerste tip die ik je geven wil: ga naar een BMW-specialist, iemand die echt weet wat een boxermotor is en die er eer in schept om een hopeloos (lijkend) verhaal weer goed te krijgen. Hier in Nederland ken ik er wel een paar, in Vlaanderen helaas niet, maar daar kunnen andere leden op dit mooie forum wellicht van dienst zijn...
Ik wens je toch veel succes met het oplossen van de problemen!
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- MofkaP
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 09 mei 2013, 08:08
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1300GS ASO + F850GS
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amstelland
- Locatie: Juynen aan den Aemstel
- Contacteer:
Re: Problemen met 1100 rt
Met Bert M.
Welkom op dit forum. Ik ben geen technicus, maar als de startmotor draait en de motor wil niet aanslaan kan dat vele oorzaken hebben.
Bijvoorbeeld brandstoftoevoer (te veel of te weinig), afstelling of fout in het elektrisch systeem, bougies, noem maar op.
Zoals Bert zegt: zoek een BMW specialist op.
Hoop dat je nog veel plezier zult beleven aan de
.
Dat trillen is BMW boxer motor eigen, sommigen noemen dat met een liefkozend woord "karakter."
Welkom op dit forum. Ik ben geen technicus, maar als de startmotor draait en de motor wil niet aanslaan kan dat vele oorzaken hebben.
Bijvoorbeeld brandstoftoevoer (te veel of te weinig), afstelling of fout in het elektrisch systeem, bougies, noem maar op.
Zoals Bert zegt: zoek een BMW specialist op.
Hoop dat je nog veel plezier zult beleven aan de

Dat trillen is BMW boxer motor eigen, sommigen noemen dat met een liefkozend woord "karakter."
Groetjes van MofkaP
Klik voor motorreisverslagen, verkeersquiz en foto's.
Klik voor motorreisverslagen, verkeersquiz en foto's.
Re: Problemen met 1100 rt
Bedankt iedereen al voor de reactie s
Alles wat jullie nu aanhalen zou al nagekeken zijn
De mechanieker waar ik naartoe ga is iemand die jaren ervaring heeft met alleen maar BMW ,hij heeft altijd bij een bmwgarage gewerkt en doet nu voor en na bij hem thuis onderhoud ,maar alleen van BMW ,dus ik ga ervan uit dat hij de nodige ervaring zou hebben ,
Het probleem is telkens ik er om ga hij draait zoals een naaimachientje maar als ik er mee thuis kom hij niet meer wil
Misschien houd hij niet van mij ??
Ik heb hem nu terug gebracht en hoop maar op het beste
Zal waarschijnlijk iets onnozel zijn maar daar zoek je meestal het langste achter
Mijn volgende vakantie is binnen drie weken dus hoop maar op het beste
Alles wat jullie nu aanhalen zou al nagekeken zijn
De mechanieker waar ik naartoe ga is iemand die jaren ervaring heeft met alleen maar BMW ,hij heeft altijd bij een bmwgarage gewerkt en doet nu voor en na bij hem thuis onderhoud ,maar alleen van BMW ,dus ik ga ervan uit dat hij de nodige ervaring zou hebben ,
Het probleem is telkens ik er om ga hij draait zoals een naaimachientje maar als ik er mee thuis kom hij niet meer wil
Misschien houd hij niet van mij ??

Ik heb hem nu terug gebracht en hoop maar op het beste
Zal waarschijnlijk iets onnozel zijn maar daar zoek je meestal het langste achter
Mijn volgende vakantie is binnen drie weken dus hoop maar op het beste
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 23:18
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1100GS + R1150RT + R1200GS Adventure + K1100LT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tussen zee en Zaan
- Locatie: Zaanstad
Re: Problemen met 1100 rt
Hou ons op de hoogte als het euvel gevonden is. Zal idd iets onnozels zijn, maar vindt het maar eens?
R1100RT; R1150RT; R1100GS; R1200GSA; K1100LT (ex. Jos WRSM)
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 21 dec 2014, 17:05
- Type: R1250RT
- Bijz: Wit, alle opties behalve radio
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Philippine
Re: Problemen met 1100 rt
Ik zou de TPS opnieuw inleren, daar lag het bij mij aan, wel ronddraaien, maar niet starten, na dit 2 minute klusje startte de machine weer prima
Ook omdat je meld dat de RT slecht loopt is de TPS verdacht, dus even meten kan misschien ook geen kwaad (0.4V bij gas dicht en dan oplopend naar 4.8V)
DIt na kleppen stellen en syncen natuurlijk ;-)
Ook omdat je meld dat de RT slecht loopt is de TPS verdacht, dus even meten kan misschien ook geen kwaad (0.4V bij gas dicht en dan oplopend naar 4.8V)
DIt na kleppen stellen en syncen natuurlijk ;-)
- Ronald K
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 02 jun 2013, 17:20
- Type: R1100RT
- Bijz: Zumo 350,
Xenon,
Laseruitlaat,
Corbin seat - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Spijkenisse
Re: Problemen met 1100 rt
Al gedacht aan het brandstoffilter?
Deze zit in de brandstoftank en wordt nogal eens vergeten. Zeker als de motor een lange tijd stil heeft gestaan, kan de brandstof gaan "gummen" en kan het brandstoffilter verstoppen. Op het forum kun je er vast voldoende over vinden hoe deze te vervangen. Is een klusje van een half uurtje en goed zelf te doen.
Deze zit in de brandstoftank en wordt nogal eens vergeten. Zeker als de motor een lange tijd stil heeft gestaan, kan de brandstof gaan "gummen" en kan het brandstoffilter verstoppen. Op het forum kun je er vast voldoende over vinden hoe deze te vervangen. Is een klusje van een half uurtje en goed zelf te doen.
BMW R1100RT - Honda VFR750 - Honda CX500 - Kawasaki GTR1000 - BMW R1100RT
- AndréO
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 07 apr 2014, 22:01
- Type: R1150RT
- Land: Ned
- Woonplaats of omgeving: Goes
Re: Problemen met 1100 rt
Half uurtje Ronald? Dat is toch wel optimistisch? Of ben ik zo'n prutser. Alles moet er af en dat akelige peil instrument in de tank werkt ook nier mee.
Ik vind het een vervelend klusje.
André
Ik vind het een vervelend klusje.
André
- DesertStrom
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 11 feb 2014, 02:00
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
Re: Problemen met 1100 rt
Behalve de al eerder genoemde dodemansknop en zijstandaard-schakelaar, lijkt het mij dat het ook kan zitten in de bougie-kapjes / -kabels.
Heeeeeel lang geleden ook zo'n akkefietje gehad, bougies eruit gedraaid geven een keurige vonk.
Bougies er weer op zijn plek en maar niet willen starten.
Bleek dat er een miniscuul gaatje zat in 1 van de bougie kapjes die een keurig vonkje trok naar de cilinderkop ipv zijn energie af te geven aan de bougie.
Gewoon 's avonds even het licht uit in de garage en starten, dan zie je het snel genoeg.
Heeeeeel lang geleden ook zo'n akkefietje gehad, bougies eruit gedraaid geven een keurige vonk.
Bougies er weer op zijn plek en maar niet willen starten.
Bleek dat er een miniscuul gaatje zat in 1 van de bougie kapjes die een keurig vonkje trok naar de cilinderkop ipv zijn energie af te geven aan de bougie.
Gewoon 's avonds even het licht uit in de garage en starten, dan zie je het snel genoeg.
- Franky
- Berichten: 985
- Lid geworden op: 15 mei 2013, 21:36
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Re: Problemen met 1100 rt
Mijn beauty bring ik altijd naar Danny, een vriend/collega in de Kempen. Als die afstand geen probleem is kan ik je wel met hem in contact brengen. Stuur maar even een pb anders 

Grts Franky
Re: Problemen met 1100 rt
Hij staat nu al twee weken in de garage alles nagecheckt maar niks te vinden
Had een nieuwe batterij gestoken van BMW eentje van 189 euro eerste keer starten direct na een paar uur tweede keer noppes
Als we er een batterijbooster bij hangen gaat hij direct draaien dus hij heeft waarschijnlijk stroom tekort
Nu heb ik een tweede batterij bijgekocht ook een gel maar deze koste maar 78 euro op het internet en gratis thuis geleverd en deze heeft 22 ah en die van BMW 19 ah dacht die is zwaarder zal wel lukken maar neen hoor hij start er ook niet mee
Als ik de twee batterijen parallel aansluit met startkabels start hij van de eerste slag
Dus nu ga ik de radio laten uitbouwen en daar die tweede batterij bij laten plaatsen dan heb ik 41 ah in totaal en vermits hij dan wel start hoop ik dat we zo verder kunnen ,maar weren we nog altijd niet wat het probleem is maar zou ik deze zomer misschien toch nog eens met de motor kunnen rijden
Had een nieuwe batterij gestoken van BMW eentje van 189 euro eerste keer starten direct na een paar uur tweede keer noppes
Als we er een batterijbooster bij hangen gaat hij direct draaien dus hij heeft waarschijnlijk stroom tekort
Nu heb ik een tweede batterij bijgekocht ook een gel maar deze koste maar 78 euro op het internet en gratis thuis geleverd en deze heeft 22 ah en die van BMW 19 ah dacht die is zwaarder zal wel lukken maar neen hoor hij start er ook niet mee
Als ik de twee batterijen parallel aansluit met startkabels start hij van de eerste slag
Dus nu ga ik de radio laten uitbouwen en daar die tweede batterij bij laten plaatsen dan heb ik 41 ah in totaal en vermits hij dan wel start hoop ik dat we zo verder kunnen ,maar weren we nog altijd niet wat het probleem is maar zou ik deze zomer misschien toch nog eens met de motor kunnen rijden

- jfruiter
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
- Type: R1100RT
- Bijz: Ex politie stage 8 chip John Gemi 1150 injectors
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
- Locatie: Ens
Re: Problemen met 1100 rt
Niet. Normaal dat twee accu's nodig zijn om te starten.
Trekt de startmotor niet te veel ampere's
Massa kabel (goed) vast?
Trekt de startmotor niet te veel ampere's
Massa kabel (goed) vast?
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2314
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Problemen met 1100 rt
Twee batterijen nodig om te starten? Hier gaat iets echt niet goed hoor! Als je dit expirement doorzet, vrees ik dat je heel veel elektronische componenten gaat doorbranden. De optie 'massakabel' lijkt mij echt een heel goed punt om nader te onderzoeken. Nogmaals: pas op dat je de boel niet gaat frituren!
Bert M
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Re: Problemen met 1100 rt
Hoewel 2 x 12 volt accu's parallel schakelen geen kwaad kan moet het natuurlijk niet nodig zijn. Ik zou beginnen met startmotor te demonteren en helemaal door te meten.
gr. Dick
gr. Dick
Re: Problemen met 1100 rt
Startmotor is splinternieuw en pas geplaatst nadat het probleem er al was dus waarschijnlijk voor niks vervangen
-
- Berichten: 998
- Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Maassluis
Re: Problemen met 1100 rt
De 1100RT heeft een redelijk eenvoudig schema. Ik begrijp de gebruikte uitdrukking "hij demarreert maar start niet" niet.
demarreren is aangaan of uitlopen in het Nederlands. Ik denk dat je bedoelt; hij start wel maar slaat niet aan.
Dan kan ik met zekerheid zeggen dat je zijstandaard en het dodemansknopje werkt. Bij de 1100RT kan je niet starten als 1 van deze niet zou werken.
Er zijn een paar dingen die eenvoudig getest kunnen worden. Als je het kontakt aan zet dan moet je even de brandstofpomp horen lopen. Middels dit geluid kan je ook gelijk testen of de zijstandaard veiligheid en het dodemansknopje ook nog werken door deze uit en in te schakelen.
Als je start en de startmotor komt goed rond dan kan het zijn dat er een slechte verbinding ergens in de bekabeling (vaak massa aansluiting) zit. Dit is zichtbaar door tijdens het starten de dashboard lampjes te bekijken. Ze vallen qua sterkte uiteraard wat terug maar mogen zeker niet flauw gaan branden.
De aansturing van het startrelais (ook een matige stroom) loopt namelijk over een ander stuk bedrading en daar staat ook de voeding hall-gevers op.
Als dit allemaal nog goed gaat dan even een losse bougie in 1 van de los te nemen bougiekap plaatsen en kijken of (als de bougie tegen massa ligt) netjes vonkt.
Het is niet onmogelijk dat je bobine inwendig een stukje sluiting maakt waardoor de inductie sterk af neemt en bij een iets lagere spanning dan te kort komt.
De hall-gevers, accu en startmotor zijn vervangen dus die vallen af.
We horen het wel wat er uit de test komt.
demarreren is aangaan of uitlopen in het Nederlands. Ik denk dat je bedoelt; hij start wel maar slaat niet aan.
Dan kan ik met zekerheid zeggen dat je zijstandaard en het dodemansknopje werkt. Bij de 1100RT kan je niet starten als 1 van deze niet zou werken.
Er zijn een paar dingen die eenvoudig getest kunnen worden. Als je het kontakt aan zet dan moet je even de brandstofpomp horen lopen. Middels dit geluid kan je ook gelijk testen of de zijstandaard veiligheid en het dodemansknopje ook nog werken door deze uit en in te schakelen.
Als je start en de startmotor komt goed rond dan kan het zijn dat er een slechte verbinding ergens in de bekabeling (vaak massa aansluiting) zit. Dit is zichtbaar door tijdens het starten de dashboard lampjes te bekijken. Ze vallen qua sterkte uiteraard wat terug maar mogen zeker niet flauw gaan branden.
De aansturing van het startrelais (ook een matige stroom) loopt namelijk over een ander stuk bedrading en daar staat ook de voeding hall-gevers op.
Als dit allemaal nog goed gaat dan even een losse bougie in 1 van de los te nemen bougiekap plaatsen en kijken of (als de bougie tegen massa ligt) netjes vonkt.
Het is niet onmogelijk dat je bobine inwendig een stukje sluiting maakt waardoor de inductie sterk af neemt en bij een iets lagere spanning dan te kort komt.
De hall-gevers, accu en startmotor zijn vervangen dus die vallen af.
We horen het wel wat er uit de test komt.
Re: Problemen met 1100 rt
Ik begrijp dat iedereen een mening heeft en iedereen wil helpen maar alles en ik herhaal nogmaals alles van wat ik hier krijg aangereikt is reeds meerdere malen getest en uitgeprobeerd
Ook alles van wat de vorige schrijver aangeeft
Maar de oplossing is dus nog steeds niet in zicht
Hebben er nu een tweede batterij ingestoken samen met een zwaardere alternator en nu start hij van de eerste slag
Dus iedereen die wil helpen bedankt maar lees eerst eens wat we allemaal al hebben gedaan om tot een oplossing te komen
Vriendelijke groet
Patrick
Ook alles van wat de vorige schrijver aangeeft
Maar de oplossing is dus nog steeds niet in zicht
Hebben er nu een tweede batterij ingestoken samen met een zwaardere alternator en nu start hij van de eerste slag
Dus iedereen die wil helpen bedankt maar lees eerst eens wat we allemaal al hebben gedaan om tot een oplossing te komen
Vriendelijke groet
Patrick
Re: Problemen met 1100 rt
Ondanks nieuwe accu en startmotor kun je beide eenvoudig controleren door de voltageterugval te meten tijdens het starten. Wanneer het voltage dan terugvalt tot minder dan zeg 9,5 volt is óf de accu niet goed (meer) óf de startmotor trekt teveel stroom door b.v. sluiting in de (rotor)windingen of door simpele vervuiling waardoor de rotor (het anker) met teveel weerstand te maken krijgt.
Zakt de spanning weinig terug en draait de startmotor normaal rond, dan toch ergens in het onstekingscircuit.
Let er wel op dat je een snelle voltmeter gebruikt - de motor mocht eens onmiddellijk aanslaan !
gr. Dick
Zakt de spanning weinig terug en draait de startmotor normaal rond, dan toch ergens in het onstekingscircuit.
Let er wel op dat je een snelle voltmeter gebruikt - de motor mocht eens onmiddellijk aanslaan !
gr. Dick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht