1200RT LC vreet achterrem blokjes

Alles over remmen, ABS-problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Lemoi
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

1200RT LC vreet achterrem blokjes

Ongelezen bericht door Lemoi »

Hallo,

Ik was vandaag eens bij Molernaar voorbij gereden en vroeg hem na het snel slijten van de achterem blokjes (2 setjes binnne de 20K km. Hij zei dat ik te rustig rijd :shock:
Het systeem schijnt zo te werken dat als je langzaam remt, de achterrem hoofdzakelijk remt. en als je wat meer vol in de ankers gaat gaan de voorremmen sneller werken.
Of wel, da's lekker :evil: Moet ik me dus aanpassen en wat wilder rijden.
Toch wel een flink minpuntje. Aanpassen was niet mogelijk :cry:
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam

Re: 1200RT LC vreet achterrem blokjes

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Is bekend . . . . zie ook: viewtopic.php?f=32&t=10098
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Lemoi

Hallo Jos,

Nou niet helemaal (of ik heb het niet begrepen), ik had daar nog niet gelezen dat het ABS, als je rustig remt, meer met de achterem werkt (en dus de voorrem (bijna) met rust laat). En als je wat krachtiger remt hij gelijk met de voorremmen begint te remmen en minder met de achterrem. Dus als ik in de toekomst altijd wat krachtiger afrem zouden mijn blokjes achter minder snel moeten slijten.

En ik heb het niet daar in de post geschreven omdat het daar over kosten 10.000 km beurt ging.
Hopelijk is het duidelijk zo
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Wat raar. Iedereen weet dat de voorrem veel meer doet dan de achterrem. Dus waarom zou Herr BMW voor de omgekeerde wereld kiezen?

En dan nog. Als je normaliter pas bij 60K aan de beurt ben voor nieuwe blokken ( voor en achter), waarom zou je dan al na 10K nieuwe blokken nodig hebben, ook al zou je louter met de achterrem geremd hebben.

En een 2e "en dan nog". Als je rustig rijdt en daardoor alleen achter remt, dan zal de slijtage toch moeten meevallen. Juist omdat je rustig rijdt en derhalve minder remwerking nodig hebt.

Volgens mij is het een lulverhaal.
scan
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

Bij de volgende beurt Brembo blokken of Lucas blokken laten monteren.
Wellicht dat je BMW dealer daar niet blij van wordt maar dan toch volhouden dat je die rommel met het etiketje en doosje er omheen van de maker van deze fiets niet meer wilt hebben.
Probleem opgelost.
Ton1959
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

scan schreef:Bij de volgende beurt Brembo blokken of Lucas blokken laten monteren.
Wellicht dat je BMW dealer daar niet blij van wordt maar dan toch volhouden dat je die rommel met het etiketje en doosje er omheen van de maker van deze fiets niet meer wilt hebben.
Probleem opgelost.
Probleem niet opgelost denk ik. De blokken die er standaard inzitten zullen hoogstwaarschijnlijk van Brembo zijn. De andere toeleveranciers van remblokken die de Duitsers over het algemeen gebruiken zijn niet slecht zover ik weet.

Als een dealer zegt dat er niks aan te passen valt dan wil hij eigenlijk zeggen dat zij het niet kunnen aanpassen. Bij voldoende klachten zal de remdrukverdeling binnen één jaar of zo wel aangepast worden. Dat lijkt mij voor de fabrikant iets is wat zeer simpel is om uit te voeren. Maar het is dan weer sneu voor mensen die meteen het nieuwste model aanschaffen. Ooit deed ik dat ook tegenwoordig wacht ik tot ze de laatste van het model uitbrengen. Dan heb je er een waar de meeste fouten van opgelost zijn.
scan
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

De oorzaak hiervan zover mij bekend is dat ze een partij, van laat ik zeggen, minder goede kwaliteit hebben ingekocht.
Natuurlijk om nog één of twee of nog een paar meer centen te kunnen besparen op een motor van tenminste 20K euris.
Ton1959

scan schreef:De oorzaak hiervan zover mij bekend is dat ze een partij, van laat ik zeggen, minder goede kwaliteit hebben ingekocht.
Natuurlijk om nog één of twee of nog een paar meer centen te kunnen besparen op een motor van tenminste 20K euris.

Maar ik ben wel benieuwd waar die informatie vandaan komt.
Bert M
Erelid
Erelid
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Maar bedoelt de dealer dan dat bij zachtjes (bij)remmen alleen achter pakt en bij echt remmen de maximale druk juist voor ligt?

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Ton1959

Ik kan me niet voorstellen dat de motor alleen achter remt bij zachtjes remmen. Er zal bij zachtjes remmen dan wel meer remkracht achter zijn dan bij harder remmen het geval is. Bij harder afremmen verplaatst het meeste gewicht zich naar voor dus dan moet daar het meeste remkracht zijn. Op de achterrem alleen kan je amper afremmen .
Lemoi

Bert M schreef:Maar bedoelt de dealer dan dat bij zachtjes (bij)remmen alleen achter pakt en bij echt remmen de maximale druk juist voor ligt?

[groet]

Bert M
Hallo Bert,

Ja dat is wat de meneer van Molenaar zei
Lemoi

Ton1959 schreef:
scan schreef:Bij de volgende beurt Brembo blokken of Lucas blokken laten monteren.
Probleem opgelost.
Probleem niet opgelost denk ik. De blokken die er standaard inzitten zullen hoogstwaarschijnlijk van Brembo zijn. De andere toeleveranciers van remblokken die de Duitsers over het algemeen gebruiken zijn niet slecht zover ik weet.

Als een dealer zegt dat er niks aan te passen valt dan wil hij eigenlijk zeggen dat zij het niet kunnen aanpassen. Bij voldoende klachten zal de remdrukverdeling binnen één jaar of zo wel aangepast worden. Dat lijkt mij voor de fabrikant iets is wat zeer simpel is om uit te voeren. Maar het is dan weer sneu voor mensen die meteen het nieuwste model aanschaffen. Ooit deed ik dat ook tegenwoordig wacht ik tot ze de laatste van het model uitbrengen. Dan heb je er een waar de meeste fouten van opgelost zijn.
Ja al twee keer orígenes brembo blokken gehad. Nu gesinterd. Dat stelde de man bij molenaar ook voor.
Misschien dat een software update al wat beters bevat. Hopelijk is de mijn software oud en is het in een nieuwere versie al verbeterd
Lemoi

Ton1959 schreef:Ik kan me niet voorstellen dat de motor alleen achter remt bij zachtjes remmen. Er zal bij zachtjes remmen dan wel meer remkracht achter zijn dan bij harder remmen het geval is. Bij harder afremmen verplaatst het meeste gewicht zich naar voor dus dan moet daar het meeste remkracht zijn. Op de achterrem alleen kan je amper afremmen .
ABS is intelligent (helaas) dus zal hij waarschijnlijk de voorrem 'toevoegen' als het nodig is.
maar goed, Herr BMW zal wel zijn redenen hebben om het zo te doen. Jammer dat je als eigenaar ermee moet leven
Ton1959

Lemoi schreef:
Ton1959 schreef:Ik kan me niet voorstellen dat de motor alleen achter remt bij zachtjes remmen. Er zal bij zachtjes remmen dan wel meer remkracht achter zijn dan bij harder remmen het geval is. Bij harder afremmen verplaatst het meeste gewicht zich naar voor dus dan moet daar het meeste remkracht zijn. Op de achterrem alleen kan je amper afremmen .
ABS is intelligent (helaas) dus zal hij waarschijnlijk de voorrem 'toevoegen' als het nodig is.
maar goed, Herr BMW zal wel zijn redenen hebben om het zo te doen. Jammer dat je als eigenaar ermee moet leven

Dan zal hij de voorrem meteen toevoegen een achterrem alleen is voldoende voor stapvoets rijden bij als je 50 rijd en je stopt voor het verkeerslicht weet ik zeker dat die voorrem erbij komt.
Ton1959

Lemoi schreef:
Ton1959 schreef:
Probleem opgelost.

Ja al twee keer orígenes brembo blokken gehad. Nu gesinterd. Dat stelde de man bij molenaar ook voor.
Misschien dat een software update al wat beters bevat. Hopelijk is de mijn software oud en is het in een nieuwere versie al verbeterd
Ik heb zelf gekozen voor organische remblokken dan gaan de remschijven waarschijnlijk ook langer mee.
Lemoi

Ton1959 schreef:
Lemoi schreef:

Dan zal hij de voorrem meteen toevoegen een achterrem alleen is voldoende voor stapvoets rijden bij als je 50 rijd en je stopt voor het verkeerslicht weet ik zeker dat die voorrem erbij komt.
Kan aardig met alleen de achterrem afremmen. Maar goed, ik rij schijnbaar een stuk minder aggresief als andere rijders.
Blijft een feit dat de achterremblokken als een achterlijke verslijten en dat zal niet zijn omdat de voorrem er zo verdomd vroeg bij komt

Maar ga eens met Molenaar praten.
Lemoi

Ton1959 schreef:
Lemoi schreef:
Ton1959 schreef:
Probleem opgelost.

Ik heb zelf gekozen voor organische remblokken dan gaan de remschijven waarschijnlijk ook langer mee.
Tja, ik reed vorig jaar bijna 50K km. Dit jaar zal het zo'n vaart niet lopen (+/- 35K a 40K km). Dus wat is lang? In tijd of km?

En ik rij bijna alleen voor mijn werk. Kan me voorstellen dat hij misschien anders slijt als je af en toe recreatief rijd
Ton1959

Ik zou de remschijfdikte ook eens laten meten. Als hij achter echt zoveel remt en je verslijt de blokken ook snel dan zal het ook niet lang duren voor je een nieuwe remschijf nodig hebt. Ik rijd ook heel rustig met mijn motor en mijn achterremblokken hebben in de laatste 14000km niks geleden. Voor heb ik ze vervangen maar ook die blokken hadden het achteraf bekeken misschien nog wel 30000km uit kunnen houden. Ik verwacht dat het remsysteem van de LC zo aangepast gaat worden of dat ze gaan naar één remschijf voor en twee achter. :lol:
moh_fan
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Ik rijd sinds anderhalve week ook LC. Ik heb de motor naar huis gereden en heb de originele BMW-Brembo-blokken meteen vervangen voor Brembo blokken.
Uit een eerder verschenen remmen-test is gebleken dat BMW haar remblokken duur verkoopt; ze verslijten sneller, hebben minder remkracht en zijn erg duur in aanschaf.
Daarom voor mij Brembo blokken - niet zijnde die van BMW!
Ik rijd daar al jaren mee rond en ze bevallen mij prima!

Ik ben heel benieuwd wat de slijtage van mijn achterremblokken gaat zijn.
Wat mij opgevallen is, is dat al bij heel lichtjes bedienen van de achterrem, de remkracht behoorlijk snel intreed. De bediening vereist een fluwelen voetje zo gezegd.

Verder valt op de website van Brembo ( http://moto.brembo.com/en/results/bmw/r ... /pads/rear ) te lezen dat er behoorlijk wat keuze is!
Ik heb gekozen voor de aanbeveling van Brembo: 07BB28.SP
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Nou, gefeliciteerd met je nieuwe motor dan _004
Ton1959

Brembo van BMW is identiek aan Brembo van Brembo. Het verschil is het doosje en de prijs. Ik kies gewoon een blok die gelijk is aan de standaard gemonteerde blok. En dan maakt het niet veel uit of je Lucas TRW hebt of Brembo denk ik. Ik heb de gewone organische remblokken . Gesinterd vind ik niet nodig de standaard blok voldoet voor mij. En met gesinterde blokken worden je wielen wat viezer en ze zijn iets duurder verwacht ik.
Lemoi

gesinterd 52 euro, BMW brembo 82 euro.
En de wielen viezer? Als dat het enige is :D
Ton1959

Mijn Lucas TRW was twee setjes voor samen 60Euro geen verzendkosten.
Lemoi

Nog even het antwoord van heer BMW zelf:

"Het integrale remsysteem van uw BMW is voorzien van een automatische remkrachtverdeling voor een optimale rembalans tussen de voor- en achterrem. Bij rustig remmen zal er voor de stabiliteit van de motorfiets relatief meer remkracht naar het achterwiel gaan. Daarom kunnen de achterremblokken sneller slijten. Een andere bijdrage aan de slijtage kan het materiaal van de remblokken zelf zijn. Het zou kunnen zijn, dat er op uw BMW organische remblokken zijn gemonteerd en deze kunnen sneller slijten dan gesinterde remblokken. Wij zouden daarom adviseren om bij de volgende vervanging van de remblokken, te kiezen voor de gesinterde variant." (waardoor je remschijf dus sneller slijt)
doov650

Lemoi schreef:Nog even het antwoord van heer BMW zelf:

"Het integrale remsysteem van uw BMW is voorzien van een automatische remkrachtverdeling voor een optimale rembalans tussen de voor- en achterrem. Bij rustig remmen zal er voor de stabiliteit van de motorfiets relatief meer remkracht naar het achterwiel gaan. Daarom kunnen de achterremblokken sneller slijten. Een andere bijdrage aan de slijtage kan het materiaal van de remblokken zelf zijn. Het zou kunnen zijn, dat er op uw BMW organische remblokken zijn gemonteerd en deze kunnen sneller slijten dan gesinterde remblokken. Wij zouden daarom adviseren om bij de volgende vervanging van de remblokken, te kiezen voor de gesinterde variant." (waardoor je remschijf dus sneller slijt)

Die remkrachtverdeling zat al op de 1150 en de luchtgekoelde 1200, dus lijkt me geen oorzaak van de overmatige slijtage op de LC. De kwaliteit van de remblokken is gewoon suspect.
Ton1959

Lemoi schreef:Nog even het antwoord van heer BMW zelf:

Ik geloof dat antwoord van BMW wel. En dan is het een keus vernieuw je vaker de remblokken of de schijven. Ik snap wat ze zeggen al ben ik blij dat ik zelf de remkracht kan verdelen.
Guusvb
Bijz: type 2014
Woonplaats of omgeving: Venray

Ongelezen bericht door Guusvb »

Afgelopen vrijdag mijn 20k beurt laten doen bij 22800 km en géén nieuwe remblokken nodig.
Ik wist niet dat ik zo'n rustige rijder was :mrgreen:
en ik vraag me af wat je ervoor moet doen om ze bij 8000 km versleten te hebben.
Jurgen
Woonplaats of omgeving: Hilvarenbeek

Ongelezen bericht door Jurgen »

en ik vraag me af wat je ervoor moet doen om ze bij 8000 km versleten te hebben.
Antwoord: mooie binnendoorweggetjes rijden en niet over de snelweg blazen. Overigens heeft de motor net zijn 20000-beurt gehad en zijn nu de blokjes niet vervangen. Mijn rijstijl alsook mijn voorkeur voor mooie weggetjes is hetzelfde, dus daarmee is volgens mij aangetoond dat BMW andere blokjes heeft gemonteerd. Bij geen van mijn vorige motoren (Honda Deauville, R1150RT, R1200RT) waren de blokjes zo snel weg.
Lemoi

Ik rij veel snelweg. En ik rem waarschijnlijk (volgens "BMW" ) te rustig (En ik rij af en toe lange stukken binnendoor als mijn tijdschema dat toelaat). Daardoor zouden mijn blokken sneller slijten.Misschien toch ook iets software matigs? We zullen zien...
Blij dat de baas betaald
Henk7777
Type: R1250GS
Bijz: 40 jaar GS editie
Woonplaats of omgeving: Ter Aar

Ongelezen bericht door Henk7777 »

Als ik het dan goed begrijp, moet je gewoon je voetrempedaal in normale omstandigheden niet meer gebruiken...

Alleen je remhendel gebruiken dus...

En het voetrempedaal alleen voor korte bochten (keren) of bij zeer langzaam rijden voor een beter stabiliteit...

Heb er nu 7000km op zitten en achterblokken zijn ongeveer halverwege.

Henk7777
BMW R1250GS 40 jaar GS editie 2021
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Lemoi

ja dat kan je doen. Want het "intelligente" system gebruikt je achterem al optimaal volgens BMW
hv121456

Ongelezen bericht door hv121456 »

Lemoi schreef:Ik rij veel snelweg. En ik rem waarschijnlijk (volgens "BMW" ) te rustig (En ik rij af en toe lange stukken binnendoor als mijn tijdschema dat toelaat). Daardoor zouden mijn blokken sneller slijten.Misschien toch ook iets software matigs? We zullen zien...
Blij dat de baas betaald
Ook mijn LC heeft de 20k beurt gehad incl. vervangen van de achterremblokken. Gelukkig betaald hier ook de baas. Jammer alleen dat ik de baas ben :cry:
Nexus
Woonplaats of omgeving: Noord-Oost Brabant

Ongelezen bericht door Nexus »

Hier ook nieuwe achterremblokken bij 10k beurt. Vond het wel opvallend maar blijkbaar ben ik niet de enige ;).
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Vind het opvallend dat mensen hier 24 k voor een BMW neertellen (net als ikzelf :D ) en dan een probleem maken van 8 tientjes bij een beurt.
Laat ik daar nu echt niet van wakker liggen :$

En als je nu harder remt?? Zijn dan elke 10.000 km de voor remblokken versleten? Dat zijn er 4 dus waarschijnlijk duurder :D
Lemoi

Het geld kan me gestolen worden (want de baas betaald :D ). Het gaat veel meer om het principe. Binnen 10K je blokken al versleten. 2de keer waren ze al na 7K versleten. dat is toch van de zotte. Juist als de motor zo duur is verwacht je niet om de haverklap iets te moeten vervangen. Ken geen ander merk dat zo kort met z'n blokken doet. Ofwel mocht je wat lange ritten maken en flink toeren op vakantie, dan moet je reserve blokken meenemen.

Dus het gaat om kwaliteit (of perceptie daarvan) en helemaal niet om het geld
Viaantje
Type: R1150RT
Bijz: een standaard BWM
Woonplaats of omgeving: Vianen

Ongelezen bericht door Viaantje »

Lemoi schreef:Het geld kan me gestolen worden (want de baas betaald :D ). Het gaat veel meer om het principe. Binnen 10K je blokken al versleten. 2de keer waren ze al na 7K versleten. dat is toch van de zotte. Juist als de motor zo duur is verwacht je niet om de haverklap iets te moeten vervangen. Ken geen ander merk dat zo kort met z'n blokken doet. Ofwel mocht je wat lange ritten maken en flink toeren op vakantie, dan moet je reserve blokken meenemen.

Dus het gaat om kwaliteit (of perceptie daarvan) en helemaal niet om het geld
Hoef je niet eens voor lange ritte te maken of flink toeren, gewoon een Alpenschucht, Stelvio of GrossGlockner oprijden en afdalen... Big RT Smile
Ares
Woonplaats of omgeving: Drenthe

Ongelezen bericht door Ares »

Wat een gezeur. Remblokken zijn slijtageonderdelen, ergo ze slijten. So what.

Gerhard
Ton1959

Ares schreef:Wat een gezeur. Remblokken zijn slijtageonderdelen, ergo ze slijten. So what.

Gerhard

Mij lijkt het geen gezeur. Een set remblokken moet veel langer meegaan. Voor mij is dat een flinke blunder van BMW.
WaltzingMatilda
Type: R1300GS
Bijz: Moto Guzzi V85 Strada, Triumph Tiger 800 Sport
Woonplaats of omgeving: Berg

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Ares schreef:Wat een gezeur. Remblokken zijn slijtageonderdelen, ergo ze slijten. So what.

Gerhard
Uiteraard, maar toch niet binnen 10.000km.
Bij mijn RT uit 2010 zien ze er na 12.000km nog als nieuw uit, zo kan het toch ook. En remmen, geen enkel probleem.
Het is niet alleen dat je er weer €80,- (volgens Luc) voor kwijt bent maar je zult er toch weer een uurtje dealer voor moeten uit trekken.
En het is gewoon niet nodig.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
doov650

Ik deed 60k met zowel voor als de achterblokken bij mijn 2005 RT. Dan is 10k wel erg weinig. Ik zie wel wat er volgnde week gebeurd als het waterhoofd voor de 10k beurt naar de dealert gaat.
Lexrt
Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Best

Ongelezen bericht door Lexrt »

Afgelopen week mijn remblokken laten controleren, nu 9000 km gereden en waren net iets over de helft.

Groeten lexrt _004
Lemoi

... over slijtage... even een vergelijk, dus als je auto binen de 10.000 km nieuwe remmen nodig heeft achter, is dit ok? of je fiets elke 100 km nieuwe banden nodig heeft? of....., of...

en als ik maar 10.000 per jaar rij valt het ook nog mee, maar ~4x a5x per jaar achter remblokken vervangen?

Mijn mening is, zo snel mag dit niet gebeuren. Ik stel wel eisen aan kwaliteit.

Maar ieder zijn mening _004
moh_fan
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Lemoi schreef:Maar ieder zijn mening _004
Ik deel de jouwe!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Ton1959

Jullie hebben natuurlijk gelijk. Ik ben er zeker van dat BMW dit probleem gaat aanpakken . Maar ja daar heb je voorlopig weinig aan.
doov650

Vandaag bij 11000 km de eerste beurt laten geven.
De blokjes waren nog OK !
jaybmw
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

Zijn de remblokken net zoals vele andere delen op de nieuwe BMW's niet Duits maar Chinees ? Schandalig dat BMW zoiets als kwaliteit op het spel zet door goedkope troep uit Azië te gebruiken en toch een fikse aanschafprijs te hanteren , mede door het belachelijke bpm bedrag . Te danken aan onze staat .

De kwaliteit en de service worden er niet beter op zo ....
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Ton1959

jaybmw schreef:Zijn de remblokken net zoals vele andere delen op de nieuwe BMW's niet Duits maar Chinees ? Schandalig dat BMW zoiets als kwaliteit op het spel zet door goedkope troep uit Azië te gebruiken en toch een fikse aanschafprijs te hanteren , mede door het belachelijke bpm bedrag . Te danken aan onze staat .

De kwaliteit en de service worden er niet beter op zo ....
BMW gebruikt nog steeds Brembo als ik de berichten hier mag geloven. En Brembo is gewoon een zeer goede remblok. Sommige denken een BMW Brembo blok te kopen maar dat is natuurlijk diezelfde Brembo blok met een andere stempel en verpakking. Was het maar een remblok probleem dan was het simpel op te lossen.
basplehn
Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
Woonplaats of omgeving: Heesch

Ongelezen bericht door basplehn »

Goedemorgen allen,

14 oktober 2015 gaat ze naar Molenaar voor de 20K beurt.
Gisteren nog visueel de remblokken achter gecontroleerd en ondanks ook bij mij niet de gesinterde remblokken gemonteerd zijn valt de slijtage reuze mee :oops:
Ik durf nu wel oprecht te zeggen dat ik een pittige rijder ben en zodanig anticipeer dat ik nauwelijks rem.

Mijn eerste set Pilot Road 4 GT (10K) zijn daar in tegen langzaam aan vervanging toe. De banden zijn nog mooi rond en vooral op de zijkanten versleten.
Wel merkt het mij op dat de banden voor aan de zijkanten aan het cuppen zijn ondanks altijd met de juiste bandenspanning te rijden 2.5 / 2.6 voor - 2.9 / 3.0 achter.

[groet]
Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
WaltzingMatilda
Type: R1300GS
Bijz: Moto Guzzi V85 Strada, Triumph Tiger 800 Sport
Woonplaats of omgeving: Berg

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

basplehn schreef:Goedemorgen allen,

14 oktober 2015 gaat ze naar Molenaar voor de 20K beurt.
Gisteren nog visueel de remblokken achter gecontroleerd en ondanks ook bij mij niet de gesinterde remblokken gemonteerd zijn valt de slijtage reuze mee :oops:
Ik durf nu wel oprecht te zeggen dat ik een pittige rijder ben en zodanig anticipeer dat ik nauwelijks rem.

Mijn eerste set Pilot Road 4 GT (10K) zijn daar in tegen langzaam aan vervanging toe. De banden zijn nog mooi rond en vooral op de zijkanten versleten.
Wel merkt het mij op dat de banden voor aan de zijkanten aan het cuppen zijn ondanks altijd met de juiste bandenspanning te rijden 2.5 / 2.6 voor - 2.9 / 3.0 achter.

[groet]
Bas

Beste Bas,

Volgens mij heb jij een verhoogde rijvaardigheidstraining in de Eifel, Ardennen en in Luxemburg gehad :mrgreen: _004
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
basplehn
Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
Woonplaats of omgeving: Heesch

Ongelezen bericht door basplehn »

Beste Bas,

Volgens mij heb jij een verhoogde rijvaardigheidstraining in de Eifel, Ardennen en in Luxemburg gehad :mrgreen: _004[/quote]

Klopt WaltzingMatilda, door één van de beste Leermeester uit het Zuiden des Lande _004 Big RT Smile
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Remmen & ABS”