Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Moderator: RT_Patrick
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Iemand hier praktijkervaring met de K1300GT (
Vloeken in de Kerk, maar dan toch :mrgreen: ) en dan speciaal de bescherming tegen wind en regen? (of andere ellende/zwakke punten)

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
- blackers
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Flevoland
Geen ervaring, maar ik vind de kuip zo lelijk. 't Is net of 'the A-team' even snel een bepanserd voertuig in elkaar heeft staan flansen.Baird schreef:Iemand hier praktijkervaring met de K1300GT (Vloeken in de Kerk, maar dan toch :mrgreen: ) en dan speciaal de bescherming tegen wind en regen? (of andere ellende/zwakke punten)
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
- Arjan W
- 2024
- Type: R1150RT
- Bijz: De bestuurder
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
In het kader van de BMW "Speeddate" ga ik volgende week vrijdag op een F 800 GS adventure rijden. Ik ben erg benieuwd.
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
@Baird,
geen ervaring met de K1300GT, wel de K1200GT bj 2006, en die heeft zo op het oog dezelfde kuip.
De bescherming tegen wind en regen is iets minder als op een 1150RT, omdat de kuip wat smaller is en de ruit anders gevormd, lijkt meer op de ruit van de 1200RT, met aan de bovenzijde een ronding die van de bestuurder af loopt, waardoor je relatief ver van de ruit af komt te zitten. Ik had ook de indruk, dat de ruit wat minder hoog komt, maar dat kan er ook aan liggen dat ik een verlengde ruit heb op de 1150.
Voordeel is natuurlijk ook dat de motor zonder koffers toch wel flink smaller is als een R....RT.
Wat verder opviel, is dat het zicht in de spiegels heel goed is, ondanks de hoge plaatsing, je ellebogen zitten niet echt in de weg, voor mensen met multifocale brilleglazen is dit echt beter, je ziet scherp zonder je hoofd naar beneden te draaien.
Maar zoals al vaker geroepen, voor ieder mens is deze ervaring anders, we zijn tenslotte allemaal anders gebouwd, en daar houden ze bij BMW niet altijd rekening mee.
Alleen voor die lelijke potjes op het stuur, zou ik al geen 1300 willen, smaken verschillen...
Groet, Aad
geen ervaring met de K1300GT, wel de K1200GT bj 2006, en die heeft zo op het oog dezelfde kuip.
De bescherming tegen wind en regen is iets minder als op een 1150RT, omdat de kuip wat smaller is en de ruit anders gevormd, lijkt meer op de ruit van de 1200RT, met aan de bovenzijde een ronding die van de bestuurder af loopt, waardoor je relatief ver van de ruit af komt te zitten. Ik had ook de indruk, dat de ruit wat minder hoog komt, maar dat kan er ook aan liggen dat ik een verlengde ruit heb op de 1150.
Voordeel is natuurlijk ook dat de motor zonder koffers toch wel flink smaller is als een R....RT.
Wat verder opviel, is dat het zicht in de spiegels heel goed is, ondanks de hoge plaatsing, je ellebogen zitten niet echt in de weg, voor mensen met multifocale brilleglazen is dit echt beter, je ziet scherp zonder je hoofd naar beneden te draaien.
Maar zoals al vaker geroepen, voor ieder mens is deze ervaring anders, we zijn tenslotte allemaal anders gebouwd, en daar houden ze bij BMW niet altijd rekening mee.
Alleen voor die lelijke potjes op het stuur, zou ik al geen 1300 willen, smaken verschillen...
Groet, Aad
- Baird
- 2024
Ok, bedankt voor de tips maar weer!
Morgen naar Vioma om eens vreemd te gaan op zijn Triumph Explorer 1200, ben benieuwd hoe dat rijdt!
en onderweg nog even proefzitten op een Honda Pan European en nog een paar andere BMW's.
Morgen naar Vioma om eens vreemd te gaan op zijn Triumph Explorer 1200, ben benieuwd hoe dat rijdt!
en onderweg nog even proefzitten op een Honda Pan European en nog een paar andere BMW's.
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
- WaltzingMatilda
- Type: R1250RT
- Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
- Land: LUXEMBOURG
- Woonplaats of omgeving: Kautenbach
Heb jaren Honda PE gereden zonder problemen, 1x km stand 168.000 en 1x 208.000km zonder ook maar 1 enkel probleem.Baird schreef:Ok, bedankt voor de tips maar weer!
Nadeel vond ik het erg hoge gewicht van 335kg. Was heel goed te voelen bij het in- en uitduwen van de garage.
Het was net alsof je aan een dood paard aan het trekken was.
Verder het hoge verbruik tov de RT, 1:16,6 was het gemiddelde verbruik tov 1:20,8 nu.
De altijd opstijgende warmte vanaf het blok, vreselijk bij 30 graden voor een stoplicht.
Het onstabiele stuurgedrag (wobbelen) vanaf 120km/u.
Bandenslijtage max 12.000km waarschijnlijk vanwege het hoge gewicht.
De nu toch wel erg oubollige uitstraling, model is sinds 2003 niet meer veranderd.

Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- Baird
- 2024
Ik heb het thuis eerlijk opgebiecht: ik ben vreemd gegaan met een wilde Engelse meid in een tijgervelletje, een prachtige Triumph Tiger 1200 Explorer: wat een machine zeg, loopt als een halve 6-cilinder, op ieder toerental een berg power om u tegen te zeggen, bij het doortrekken in de toeren ontstaat er een soort F1 geluid achter je en gaat er als een raket vandoor, blok loopt prachtig rond en geen onregelmatigheid te vinden totdat je stapvoets door een dorpje rijdt, dan wordt het iets onrustiger en voel je een beetje speling in de aandrijving. Heb pas dus ook op de R1200RT LC gereden en als je dit blok daarmee vergelijkt dan moet BMW echt aan de bak, ik ben klaar met kreten als 'karakter' en 'het boxer gevoel' etc, we laten ons bespelen door de marketing en het imago.
Het was wel wennen aan de vóórvering want dat heeft BMW dan weer wel voor elkaar, beetje schokkering door de stickslip bij lagere snelheden.
Gisteren nog even op een BMWR1200RT LC gezeten om terug te komen op het slechte zitten met mijn knieën, was dus echt zo maar het ergste was toen ik een beetje kneep met mijn knieën kwam de kuip gewoon naar binnen, leek wel chinees plastic.
BMW: wat je met 'mijn BMW' gedaan
? Het jongetje met de poster van de R75/5 met eronder "Aus Freude Am Fahren" begint van zijn geloof af te vallen.
Nou nog een beetje fondsen verwerven om 'Put your money where your mouth is" te bewerkstelligen.
Het was wel wennen aan de vóórvering want dat heeft BMW dan weer wel voor elkaar, beetje schokkering door de stickslip bij lagere snelheden.
Gisteren nog even op een BMWR1200RT LC gezeten om terug te komen op het slechte zitten met mijn knieën, was dus echt zo maar het ergste was toen ik een beetje kneep met mijn knieën kwam de kuip gewoon naar binnen, leek wel chinees plastic.
BMW: wat je met 'mijn BMW' gedaan

Nou nog een beetje fondsen verwerven om 'Put your money where your mouth is" te bewerkstelligen.
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
- WaltzingMatilda
Baird schreef:Ik heb het thuis eerlijk opgebiecht: ik ben vreemd gegaan met een wilde Engelse meid in een tijgervelletje, een prachtige Triumph Tiger 1200 Explorer: wat een machine zeg, loopt als een halve 6-cilinder, op ieder toerental een berg power om u tegen te zeggen, bij het doortrekken in de toeren ontstaat er een soort F1 geluid achter je en gaat er als een raket vandoor, blok loopt prachtig rond en geen onregelmatigheid te vinden totdat je stapvoets door een dorpje rijdt, dan wordt het iets onrustiger en voel je een beetje speling in de aandrijving. Heb pas dus ook op de R1200RT LC gereden en als je dit blok daarmee vergelijkt dan moet BMW echt aan de bak, ik ben klaar met kreten als 'karakter' en 'het boxer gevoel' etc, we laten ons bespelen door de marketing en het imago.
BMW: wat je met 'mijn BMW' gedaan![]()
? Het jongetje met de poster van de R75/5 met eronder "Aus Freude Am Fahren" begint van zijn geloof af te vallen.
![]()
Zo te lezen is er straks een RT rijder minder op deze wereld :mrgreen:
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- Bert M
- Erelid
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Dat is een eerlijke maar niet heel erg malse recensie! Het komt wel overeen met het beeld dat ik hier in Engeland heb:Baird schreef:...knipperdeknip...Heb pas dus ook op de R1200RT LC gereden en als je dit blok daarmee vergelijkt dan moet BMW echt aan de bak, ik ben klaar met kreten als 'karakter' en 'het boxer gevoel' etc, we laten ons bespelen door de marketing en het imago.
BMW: wat je met 'mijn BMW' gedaan![]()
![]()
Ten tijde van de series van McGregor en Borman (Long Way Round en Long Way Down) kon men hier de producten van BMW niet aan slepen. Kom je nu in de typische motorgebieden (mijn stekkie: Peak District) dan zie je af en toe nog een GS, heel soms een S1000RR, maar voor de rest is het óf Japans, óf Triumph.
En inderdaad die 1200 cc drie cilinder loopt erg mooi!
Succes met fondsen werven, Baird!
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
- EileRT
- Erelid
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Baird . . . beste Bert . . . volg je gevoel . . . er is meer in de wereld dan BMW . . . ik houd het bij "het boxergevoel en zijn karakteristiek"!

Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- Baird
- 2024
Bedankt voor de reacties! Fondsen werven zal de eerste jaren de belangrijkste taak worden. Waarschijnlijk nog wel een paar jaar 35k km/jaar rijden op Bonkige Betty totdat die op de draad versleten is OF de baas moet met een mooi voorstel komen
, we gaan het meemaken.

BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
- Ton1959
- Bijz: R80
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Tja ik blijf ook altijd kijken naar andere motoren. Zo was ik even heel verliefd op de Moto Guzzi V7. Totdat ik er een zag staan van een de eerste types. Die dingen roesten snel. Het frame zit slecht in de lak net hij ziet er gewoon niet meer uit na een jaar of 5. Maar ook bij de Triumphs zie ik dit in mindere mate. Ik zie graag de gewone Bonneville maar die is in Engeland gebruikt een stuk goedkoper. Ik blijf erbij dat de oudere BMW's veel meer uitstraling hebben. Maar hetzelfde geld voor de oude Bonneville. Maar een gewone Kawasaki W800 vind ik ook mooi. Maar ja ik verslijt mijn BMW toch niet snel met de kilometers die ik tegenwoordig rijd. En als die dan op is moet ik meer gaan denken aan een leuke motor waarop ik op een zondag naar een leuk cafeetje rijd en waar ik dan heerlijk naar kan zitten kijken terwijl ik een Trappistje pak. Ga er maar van uit dat alles slechter en duurder word. En wij worden ouder en houden van wat was. Als ik een motor van plastic wil koop ik wel een scooter. Als je zelf een klassieker begint te worden dan moet je niet beginnen aan een moderne motor. Het gaat hetzelfde als met Windows. Je moet weten wanneer je moet stoppen met vernieuwen.
Toen we zaterdag even van motor hebben geruild had ik eigenlijk het idee dat bonkige Betty al tot de draad versleten isBaird schreef:Bedankt voor de reacties! Fondsen werven zal de eerste jaren de belangrijkste taak worden. Waarschijnlijk nog wel een paar jaar 35k km/jaar rijden op Bonkige Betty totdat die op de draad versleten is OF de baas moet met een mooi voorstel komen, we gaan het meemaken.

Het geluid van de drie cilinder is inderdaad mooi maar als de Remus er weer opzit moet je er nog maar eens op rijden , ik ben bang dat je dan helemaal met tegenzin weer op Betty stapt

Groet Peter
- Baird
- 2024
Gaan we doenvioma schreef:Toen we zaterdag even van motor hebben geruild had ik eigenlijk het idee dat bonkige Betty al tot de draad versleten isBaird schreef:Bedankt voor de reacties! Fondsen werven zal de eerste jaren de belangrijkste taak worden. Waarschijnlijk nog wel een paar jaar 35k km/jaar rijden op Bonkige Betty totdat die op de draad versleten is OF de baas moet met een mooi voorstel komen, we gaan het meemaken.
haha nee flauwe k*l je boxer rijdt zoals een rt hoort te rijden
Maar dat is dus niet te vergelijken met mijn fijne drie cilinder , de ruimte in de aandrijving is inderdaad wel voelbaar maar als je meer aan het zeer soepel draaiende gas gewend bent voel je het niet meer of beter gezegd je leert er meer omgaan .
Het geluid van de drie cilinder is inderdaad mooi maar als de Remus er weer opzit moet je er nog maar eens op rijden , ik ben bang dat je dan helemaal met tegenzin weer op Betty stapt![]()
Groet Peter

BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
- Arjan W
- 2024
Vorige week heb ik tijdens de speeddate met een F 800 GS Adventure gereden. Het leek mij iets om uit te proberen en had er eigenlijk geen verwachtingsbeeld bij.
Wat mij er opviel was de scherpte in het sturen. Ook viel het gewicht mij zeer mee (had bijna het gevoel op een veertje te rijden). Soepele koppeling en gelijk lekker doorrijden. Thuis gekomen stapte mijn zoon achter op. Nu kan dat nog maar als hij ouder wordt zal ik toch knieen in mijn zij verwachten.
Ook miste ik de tank tussen de benen en wat erg tegen viel was de wind (tja verwend met een RT). Er is wel een grote plus, ik heb ook wat semi verharde wegen en zandwegen gereden. Hierin voelt deze motor zich erg thuis. Het resulteerde dat ik met een smile aan kwam.
Maar met 90% van mijn km's op snelwegen/80 km wegen houd ik het toch weer bij een RT (als volgende).
Groet,
Arjan
Wat mij er opviel was de scherpte in het sturen. Ook viel het gewicht mij zeer mee (had bijna het gevoel op een veertje te rijden). Soepele koppeling en gelijk lekker doorrijden. Thuis gekomen stapte mijn zoon achter op. Nu kan dat nog maar als hij ouder wordt zal ik toch knieen in mijn zij verwachten.
Ook miste ik de tank tussen de benen en wat erg tegen viel was de wind (tja verwend met een RT). Er is wel een grote plus, ik heb ook wat semi verharde wegen en zandwegen gereden. Hierin voelt deze motor zich erg thuis. Het resulteerde dat ik met een smile aan kwam.
Maar met 90% van mijn km's op snelwegen/80 km wegen houd ik het toch weer bij een RT (als volgende).
Groet,
Arjan
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
- PaPinkelman
- Bijz: BMW F800GT
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Herkenbaar!
Mijn zoon rijdt een F800GSA, laatst een keertje gewisseld en ik kan de ervaring van Arjan onderschrijven. Wat betreft sturen is het vergelijkbaar met een R1200GS, alleen het gewicht is stukken lager. Qua windbescherming ietsjes beter dan mijn GT, maar niet vergelijkbaar met een RT natuurlijk!
Wat betreft snelwegen ben ik het eens, als je 80 -90 % snelwegen rijdt (woon-werk), dan blijft een RT onovertroffen. Maar op de 'binnenwegen' zou mijn voorkeur naar een 800 GSA of GT uitgaan, vele malen 'lichtvoetiger'.
Mijn zoon rijdt een F800GSA, laatst een keertje gewisseld en ik kan de ervaring van Arjan onderschrijven. Wat betreft sturen is het vergelijkbaar met een R1200GS, alleen het gewicht is stukken lager. Qua windbescherming ietsjes beter dan mijn GT, maar niet vergelijkbaar met een RT natuurlijk!
Wat betreft snelwegen ben ik het eens, als je 80 -90 % snelwegen rijdt (woon-werk), dan blijft een RT onovertroffen. Maar op de 'binnenwegen' zou mijn voorkeur naar een 800 GSA of GT uitgaan, vele malen 'lichtvoetiger'.
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
- Beemer-Tycoons
- 2023
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Twee weken geleden samen met Baird op stap geweest op zoek naar een andere motor voor Baird, al zoekende kwamen we langs een BMW K1200RT die mij wel erg aansprak maar na even rond te hebben gekeken zijn we weer verder gegaan op de zoek tocht.
Thuis gekomen bleef het toch kriebelen en ging ik op zoek naar een tweedehands K1200RT in de buurt, uit eindelijk zag ik dat er een K1200RT bij Mofra in Rijen stond en ik kon de verleiding niet weerstaan om een proefrit aan te vragen.
Vanmorgen was het dan zo ver prachtig zonnig weer ideaal dus voor een proefrit, bij aan komst stond hij al klaar en na het regelen van het papier werk en een korte uitleg kon ik onderweg.
Heeeeerlijk een 4 cilinder met een berg vermogen en een trekkracht van een turbo
, de zit is een beetje actief voorover maar niet overdreven sportief maar dat zijn de rijeigenschappen haast wel, heel gevaarlijk( snelheid bekeuringen) met een mega acceleratie helemaal in vergelijking met mijn huidige R1150RT.
De wind bescherming viel ook 100 % mee met de extra spoilers aan de zijkant van het grote windscherm, als het ooit tot een echte koop zou komen dan moet Joke mijn wederhelft natuurlijk ook nog proef zitten want haar oordeel is net zo of misschien nog wel veel belangrijker.
Uiteindelijk zorgde het financiële plaatje aan het eind van de proefrit er toch wel weer er voor dat ik met een klap op moedertje aarde terug viel en na een heerlijke proefrit stapte ik weer op mijn vertrouwde Beemer R1150RT richting huis.

Peter
Thuis gekomen bleef het toch kriebelen en ging ik op zoek naar een tweedehands K1200RT in de buurt, uit eindelijk zag ik dat er een K1200RT bij Mofra in Rijen stond en ik kon de verleiding niet weerstaan om een proefrit aan te vragen.
Vanmorgen was het dan zo ver prachtig zonnig weer ideaal dus voor een proefrit, bij aan komst stond hij al klaar en na het regelen van het papier werk en een korte uitleg kon ik onderweg.
Heeeeerlijk een 4 cilinder met een berg vermogen en een trekkracht van een turbo

De wind bescherming viel ook 100 % mee met de extra spoilers aan de zijkant van het grote windscherm, als het ooit tot een echte koop zou komen dan moet Joke mijn wederhelft natuurlijk ook nog proef zitten want haar oordeel is net zo of misschien nog wel veel belangrijker.
Uiteindelijk zorgde het financiële plaatje aan het eind van de proefrit er toch wel weer er voor dat ik met een klap op moedertje aarde terug viel en na een heerlijke proefrit stapte ik weer op mijn vertrouwde Beemer R1150RT richting huis.

Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400

-
- Type: R850RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Kluisbergen
Na een tussenstop op een K1200GT in het blauw (zoals deze hierboven) die ik heb weggedaan na verschillende technische mankementen, rij ik momenteel op een 850RT, doch ik mis het vermogen af en toe wel. Op zich is de RT een goede (en zelfs heel goede) motor voor niet veel geld (in mijn geval), maar de FJR1300A van Yamaha loert wel gevaarlijk om de hoek. Zo gevaarlijk zelfs dat als ik een mooie prijs krijg voor de RT, ik direct de bestelbon voor een FJR teken.

- CCvW
- Type: Overig R-serie
- Bijz: BMW R850R
- Woonplaats of omgeving: Delft
Omdat ik voor mijn werk mag rijden op soorten motorfietsen, weet ik goed wat er te koop is. Ik werk voor een grote motorfiets dealer. De meeste moderne motoren vind ik erg klinisch en saai aanvoelen. Vooral de FJR1300/GTR1400 achtigen. Maar ook lichtere motoren als een CBR600RR en NC750X vind ik erg duf. Motoren van Ducati en Aprilia rijden erg aggressief en zijn erg luidruchtig, de zit op bijvoorbeeld een Dorsoduro of HyperMotard vind ik super oncomfortabel.
Ik vind BMW's bijna altijd mooi, alleen maak ik altijd wel het onderscheid tussen de Berlijn BMW's en de buitenlandse BMW's. De C650 heeft een blok van een Kymco, net als de G650X. Geen echte BMW dus. Net als de F650. Deze motor heeft niet het kwaliteitsniveau van de Duitse BMW's. Het is eigenlijk een Aprilia met een Oostenrijks blok van Rotax. Dus voor een moderne motorfiets het liefst een echte BMW, een R1200RT LC, of een RnineT. Ik vind de R1150GS ook schitterend, net als de R1200C. Een hele bijzondere motorfiets, en rijdt ook echt heerlijk.
Bijna alle moderne motoren zijn saai, dus zou ik voor iets klassieks moeten gaan.
1. BMW R75/5
https://ultimatemotorcycling.com/2009/1 ... le_review/
2. BMW R1200C (lelijk op de foto, maar mooi in het echt)
http://www.syxxsix6.com/images/bmw-r1200c.jpg
3 Honda MT8 (ik heb een MT5 gehad)
https://www.youtube.com/watch?v=52A02X6PK0E
4. Honda XL500S (paar jaar geleden een XL500 gehad maar liep slecht, zie onderste video)
https://www.youtube.com/watch?v=-jo8asTo3yE
https://www.youtube.com/watch?v=bYwKx4Ed1Jo
5. BMW R1150GS (mooie fiets maar lijkt erg op wat ik zelf heb)
https://www.youtube.com/watch?v=Z_XO4l5zMDI
6. Ducati 748
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/mot ... ousPage=lr
Ik vind BMW's bijna altijd mooi, alleen maak ik altijd wel het onderscheid tussen de Berlijn BMW's en de buitenlandse BMW's. De C650 heeft een blok van een Kymco, net als de G650X. Geen echte BMW dus. Net als de F650. Deze motor heeft niet het kwaliteitsniveau van de Duitse BMW's. Het is eigenlijk een Aprilia met een Oostenrijks blok van Rotax. Dus voor een moderne motorfiets het liefst een echte BMW, een R1200RT LC, of een RnineT. Ik vind de R1150GS ook schitterend, net als de R1200C. Een hele bijzondere motorfiets, en rijdt ook echt heerlijk.
Bijna alle moderne motoren zijn saai, dus zou ik voor iets klassieks moeten gaan.
1. BMW R75/5
https://ultimatemotorcycling.com/2009/1 ... le_review/
2. BMW R1200C (lelijk op de foto, maar mooi in het echt)
http://www.syxxsix6.com/images/bmw-r1200c.jpg
3 Honda MT8 (ik heb een MT5 gehad)
https://www.youtube.com/watch?v=52A02X6PK0E
4. Honda XL500S (paar jaar geleden een XL500 gehad maar liep slecht, zie onderste video)
https://www.youtube.com/watch?v=-jo8asTo3yE
https://www.youtube.com/watch?v=bYwKx4Ed1Jo
5. BMW R1150GS (mooie fiets maar lijkt erg op wat ik zelf heb)
https://www.youtube.com/watch?v=Z_XO4l5zMDI
6. Ducati 748
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/mot ... ousPage=lr
Laatst gewijzigd door CCvW op 15 sep 2015, 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!
- Jeroen1969
- Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
- Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche
Kan sinds een aantal weken op regelmatige basis "vreemd" gaan op een R1200ST. Daarvoor ging ik regelmatig vreemd op een R1150R TwinSpark. De ST is de opvolger van de R als fiets voor mijn vrouw. De R vond ik een heel aardige fiets, de ST, daar ben ik stiekem toch wel een klein beetje verliefd op.... De RT blijft wel "de grote liefde", maar ik vindt het wel wrg prettig dat ik er zo nu en dan met een ST tussen uit kan..

Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
- WaltzingMatilda
Het blijft een aparte motor zo'n ST.
Ik denk dat je hem alleen maar mooi of lelijk kunt vinden, iets er tussenin gaat niet volgens mij (tenzij je er geen mening over hebt natuurlijk)
Blijf het een mooie vinden maar had een paar jaar eerder moeten komen als opvolger van mijn R1100RS en later de R1100S.
Ik denk dat je hem alleen maar mooi of lelijk kunt vinden, iets er tussenin gaat niet volgens mij (tenzij je er geen mening over hebt natuurlijk)
Blijf het een mooie vinden maar had een paar jaar eerder moeten komen als opvolger van mijn R1100RS en later de R1100S.
- Ton1959
Ik had die ST nog nooit eerder gezien ik vind hem zeker niet lelijk.WaltzingMatilda schreef:Het blijft een aparte motor zo'n ST.
- Jeroen1969
- Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
- Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche
Is gewoon een heel fijne fiets!
Ander vreemdgang object: R1200GSA LC, die zou ik ook wel eens willen proberen. Maar dat blijft voorlopig bij "er aan denken". Vandaag ritje gedaan met RS rijders (ZO Friesland en Drenthe) op de ST, het was top (alleen het zadel is wat te zacht.... Wordt een bezoekje Tijger Leathers)
Ander vreemdgang object: R1200GSA LC, die zou ik ook wel eens willen proberen. Maar dat blijft voorlopig bij "er aan denken". Vandaag ritje gedaan met RS rijders (ZO Friesland en Drenthe) op de ST, het was top (alleen het zadel is wat te zacht.... Wordt een bezoekje Tijger Leathers)
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
- aartjw
- Type: R1200RT
- Bijz: BMW Navigator VI
- Woonplaats of omgeving: R'dam
Nou, ik heb er wel een paar op mijn lijstje staan
De RnineT vind ik een mega gave machine en daar zou ik ook op gaan rijden tijdens de BMW Speed Date afgelopen zomer. Maar vanwege het slechte weer ging dat niet door
En op mijn verjaardag werd ik door een vriendin getrakteerd op een proefrit op een Triumph naar keuze (zij rijdt zelf Triumph en probeert mij steeds maar te bewegen ook zo'n Engelsman aan te schaffen). Ik koos voor de Scrambler en ik moet zeggen dat ik daar onnoemelijk veel plezier op heb gehad. Een echte gooi- en smijtfiets. Iedere rotonde die we tegenkwamen namen we drie keer! Als ik geld genoeg had, kocht ik er denk ik wel zo een voor erbij...

De RnineT vind ik een mega gave machine en daar zou ik ook op gaan rijden tijdens de BMW Speed Date afgelopen zomer. Maar vanwege het slechte weer ging dat niet door

En op mijn verjaardag werd ik door een vriendin getrakteerd op een proefrit op een Triumph naar keuze (zij rijdt zelf Triumph en probeert mij steeds maar te bewegen ook zo'n Engelsman aan te schaffen). Ik koos voor de Scrambler en ik moet zeggen dat ik daar onnoemelijk veel plezier op heb gehad. Een echte gooi- en smijtfiets. Iedere rotonde die we tegenkwamen namen we drie keer! Als ik geld genoeg had, kocht ik er denk ik wel zo een voor erbij...

Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
- GertH
- Bijz: Naast deze ook nog een R1100RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Friesland
Ik zou wel eens vreemd willen gaan met de Triumph Trophy 1200 SE. Mooie machine om te zien. Zoals het spreek woord zegt beter goed gejat dan slecht verzonnen gaat voor deze dame wel op. 

- EL SCORPIO
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Ik had weer eens zin om vreemd te gaan op motorgebied en ging bij mijn dealer maar eens kijken naar een Indian en Victory.
Vond de Indian qua afwerking wat minder en de vering ook maar bij de Victory was het allemaal beter afgewerkt en dus een proefrit gemaakt.
Shit ik werd verliefd met het proefrijden en heb de BMW GSA dus ingeruild.
Ben van Duits naar Amerikaans verhuisd dus.
Maar de BMW blijft wel in het hart.
Vond de Indian qua afwerking wat minder en de vering ook maar bij de Victory was het allemaal beter afgewerkt en dus een proefrit gemaakt.

Verandering van spijs doet eten.![]()
- WaltzingMatilda
beemerrichard schreef:Ik had weer eens zin om vreemd te gaan op motorgebied en ging bij mijn dealer maar eens kijken naar een Indian en Victory.
Ben je niet bang dat je spijt gaat krijgen?
Het is toch een beetje van het ene uiterste naar het andere..
- EL SCORPIO
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Ach soms moet je gewoon iets proberen en zullen maar zeggen dat we de economie ook een beetje helpen hiermee.
Het is wel een heerlijk koppelbeest met 1700cc en een heerlijke zit.
Het is wel een heerlijk koppelbeest met 1700cc en een heerlijke zit.
Ik zou wel eens graag met een Harley Davidson Road King willen rijden, gewoon het gevoel maar zou het nooit kopen, ik heb reeds Yamaha, Kawasaki, Bmw & Honda gehad maar ben toch terug gekomen naar
ik voel me er goed bij en zal ermee rijden tot het niet meer kan 

- Wim1961
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Eygelshoven
Ik ben tevreden met mijn BMW R1200RT LC.
Maar als dan toch een droom mag verwezenlijken doe me dan maar een Van Veen OCR 1000.
Maar als dan toch een droom mag verwezenlijken doe me dan maar een Van Veen OCR 1000.
- jaapwess
- Woonplaats of omgeving: Marknesse
Vanochtend met de speeddate bij Simako-BDM op een K1600GT gereden, wat een feest is dat om te rijden zeg. zo'n verschrikkelijk soepel blok, en dat geluid.... qua rijden verschilt het niet zoveel met de R1200RT/LC overigens, alleen de versnellingsbak, nooit geweten dat BMW dus wel soepel schakelende bakken kon maken. Dat was het enige wat weer even wennen was op weg naar huis :-)

---------------------------------------------------
'83 K100, '91 K75, '18 K1600GT, '18 F800GS
- WaltzingMatilda
Mooie motor, ga je hem kopen? Of blijft het bij een oneday stand?jaapwess schreef:Vanochtend met de speeddate bij Simako-BDM op een K1600GT gereden, wat een feest is dat om te rijden zeg. zo'n verschrikkelijk soepel blok, en dat geluid.... qua rijden verschilt het niet zoveel met de R1200RT/LC overigens, alleen de versnellingsbak, nooit geweten dat BMW dus wel soepel schakelende bakken kon maken. Dat was het enige wat weer even wennen was op weg naar huis :-)
- Bert M
- Erelid
Heb je het zo voorzichtig aangedaan?jaapwess schreef:.... qua rijden verschilt het niet zoveel met de R1200RT/LC overigens...

Bert M
Bert M
Bert M
Mooie motor!
, ben ook benieuwd naar jou ervaringen vwbt het gewicht, langzaam rijden en zo.

- jaapwess
- Woonplaats of omgeving: Marknesse
Als je hem van de zijstandaard rechtop zet weet je de eerste keer niet wat je voelt, wil niet echt in beweging komen lijkt wel, maar een tweede keer gaat al een stuk beter. Langzaam rijden is geen enkel probleem, zoals ze in de tijdschriften altijd zeggen "als je eenmaal rolt..." maar dat is echt zo :-)
Maar de bijzondere verrichtingen, met uitzondering van 1x keren op de weg (wat zonder problemen ging) heb ik maar gelaten voor wat ze zijn.
En... ik was 500 meter onderweg en mijn kraagje zat niet lekker. Dus ik stop en hoor achterop "waaaaaaanzinnig, wat is dit fijn". Het zadel is net iets beter gevormd, en het hoogteverschil met mij voorop is iets anders, dus Marina zat supergoed achterop, veel relaxter dan op de R1200RT vond ze. Maar op weg naar huis (lekker binnendoor gereden) vond ze de RT toch ook wel prettig moest ze toegeven.
Maar de bijzondere verrichtingen, met uitzondering van 1x keren op de weg (wat zonder problemen ging) heb ik maar gelaten voor wat ze zijn.
En... ik was 500 meter onderweg en mijn kraagje zat niet lekker. Dus ik stop en hoor achterop "waaaaaaanzinnig, wat is dit fijn". Het zadel is net iets beter gevormd, en het hoogteverschil met mij voorop is iets anders, dus Marina zat supergoed achterop, veel relaxter dan op de R1200RT vond ze. Maar op weg naar huis (lekker binnendoor gereden) vond ze de RT toch ook wel prettig moest ze toegeven.
---------------------------------------------------
- EileRT
- Erelid
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Dat soepele blok daar staan de K's toch bekend om . . . en wij blijven maar gecharmeerd van de "karakteristiek" van het boxer blok. Wat is dat toch?
Eilert

Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- Nico4sen
- 2023
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Dat moest wel twee keer Eilert, anders is het niet in evenwicht (net een boxer) 

- Bert M
- Erelid
Had in het geval van de K1600 eigenlijk 6 keer gemoeten, maar het is al opgelost....Nico4sen schreef:Dat moest wel twee keer Eilert, anders is het niet in evenwicht (net een boxer)

Bert M
Moderator
Bert M
Bert M
-
- Bijz: Full options, Ztechnik Vstream
- Woonplaats of omgeving: Beverwijk
BMW introduceert eindelijk quickshift pro ook op de 2017 K1600GT... Daar wil ik echt wel even mee proefrijden, en misschien ook nog wel wat langer dan dat (als de financiën het toelaat)!
R1200RT 2012, Lightgrey metallic
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
- Arjan W
- 2024
Euhh.. Ik zou wel eens graag op de 310 willen rijden. Eens kijken hoe die rijd en voelt :).
- WaltzingMatilda
Krijg hem binnenkort een dagje mee om te stoeien....Arjan W schreef:Euhh.. Ik zou wel eens graag op de 310 willen rijden. Eens kijken hoe die rijd en voelt :).
- Ton1959
Op deze. Die had ik graag nog een nieuwe willen hebben ook. Een echte motor.
http://motorbike-search-engine.co.uk/cl ... -xt500.jpg
http://motorbike-search-engine.co.uk/cl ... -xt500.jpg
- Jeroen
- 2023
- Bijz: Moto Guzzi Stelvio
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
mmm scheenbeen breker :) wel mooi
Honda CB350 twin
Honda 550 K3
CX 500ES
Yamaha XV920
Honda VF 750 Sabre
BMW K100 RS
BMW K100/2
BMW R1200RT
Honda 550 K3
CX 500ES
Yamaha XV920
Honda VF 750 Sabre
BMW K100 RS
BMW K100/2
BMW R1200RT
- heinvandermeijs
- Bijz: R1200rt uit 2010
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: tilburg
- Contacteer:
Ik ga al vreemd, en het mooiste is. Ik vind het nog lekker ook
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Het leven hoort een groot feest te zijn, waarin niks moet en alles kan
-
- Bijz: midnightblue-metallic N87 is beautiful
- Woonplaats of omgeving: Friesland
Op een Neander
Een draak van een ontwerp maar wat een techniek
http://www.neander-motors.com/motoren/kraftrad/
Hartelijk groeten van iPhone aan alle forumleden
Een draak van een ontwerp maar wat een techniek
http://www.neander-motors.com/motoren/kraftrad/
Hartelijk groeten van iPhone aan alle forumleden
Don't follow me, I'm lost too
- Jeroen
- 2023
- Bijz: Moto Guzzi Stelvio
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
OP deze :)
http://tse1.mm.bing.net/th?id=OIP.M7db0 ... 0&pid=15.1
Mooie techniek met die ovale zuigers
http://tse1.mm.bing.net/th?id=OIP.M7db0 ... 0&pid=15.1
Mooie techniek met die ovale zuigers
Honda CB350 twin
Honda 550 K3
CX 500ES
Yamaha XV920
Honda VF 750 Sabre
BMW K100 RS
BMW K100/2
BMW R1200RT
Honda 550 K3
CX 500ES
Yamaha XV920
Honda VF 750 Sabre
BMW K100 RS
BMW K100/2
BMW R1200RT
- HansD
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Tja, Dan ook deze:

- theotrucker
- Bijz: 2004
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: landgraaf
MV Agusta F4
Oude droom misschien omdat ie onbereikbaar was.
Maar met 64 pas ik er zeker niet meer op.
Theo
Oude droom misschien omdat ie onbereikbaar was.
Maar met 64 pas ik er zeker niet meer op.
Theo
De mooiste weg van A naar B is geen rechte lijn!
- japachap
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Ik heb geen plannen voor een nieuw motor (plan is de huidige 1150RT zo lang mogelijk te houden) maar als ik niet voor BMW zou kiezen dan wordt het iets "buitengewoons' zo als-
Honda Neowing omgekeerd trike
Honda X ADV adventure-scooter
Tja, de GSA blijft heel bijzonder- maar er zijn nog gekker en misschien practischer motoren op komst...
Honda Neowing omgekeerd trike
Honda X ADV adventure-scooter
Tja, de GSA blijft heel bijzonder- maar er zijn nog gekker en misschien practischer motoren op komst...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht