hierbij moet ik tot mijn schande een geheim verklappen. Mijn gepensioneerde politiedame, een 1150RT uit 2001, heeft namelijk een fors drankprobleem. Zo erg dat het verbruik niet eens in de poll voorkomt, nl 1:14. Na elke 280 km laat ze zich weer vollopen met 20 l benzine. Nu zult U zeggen "misschien heeft de berijder wel een polsprobleem", maar dat durf ik toch te bestrijden. Ik hou haar keurig tussen de 3000 en 4000 tpm, en ik rij ook niet alleen maar korte ritjes of veel stadsverkeer. Veel heb ik gelezen over het zogenaamde KFR, hier heeft de dame geen last van (kan ook niet hoor ik U zeggen, dat ding staat zo rijk afgesteld dat je hier geen last van KUNT hebben....). Zou kunnen, vandaar ook mijn vraag. Kort geleden zijn de bestaande BRISK bougies vervangen door NGK iridium, oorzaak was nl dat de dame soms wat nukkig in de lage toeren was, met een soms bokkige acceleratie. Dat probleem was opgelost door de NGK's. Verder zijn recentelijk door BMW Enschede de kleppen gesteld, gesynchroniseerd, en een O-ring van de injector vervangen. De dame bleef echter nog steeds erg dorstig. Gelukkig kan ik ook positieve dingen over haar melden: ze rookt niet, ze verbruikt vrijwel geen olie en haar prestaties zijn gewoon helemaal OK. Voor ik met haar naar Tactus ga, zijn er misschien nog suggesties? Kan het bv iets doms zijn dat de choke blijft hangen (staat wel in de 0-stand, maar wie weet)? Zijn er meer berijders van ex-overheidsfietsen die hier iets van herkennen? Ik hou me aanbevolen,
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)