Waar of niet waar
Geplaatst: 11 apr 2015, 11:07
Hoeveel forums zijn er wel niet, over ik weet niet een hoeveelheid aan onderwerpen. En wie leest er niet eens iets op een of ander forum, bv gezondheid, wetenschap of techniek etc. Daarbij krijg je nog wel eens te horen: "Je moet niet alles voor waar aannemen op een forum".
Zo ook hier op het
. Zo af en toe lees ik nog wel eens "dingen" waar ik nog nimmer van heb gehoord of waarvan ik als leek denk: "Zou dit wel waar zijn". Als ik daar dan een dealer, een monteur of een andere deskundige mee confronteer dan krijg je nog wel eens te horen: "Daar weet ik niets van, daar heb ik nog nooit van gehoord of dat is structureel gezien niet waar. Je moet niet alles voor waar aannemen op een forum".
Natuurlijk zijn er bepaalde forumleden, zoals Kenny of Inspector Gadget en nog enkele anderen forumleden die zich hebben bewezen dat zij wel kennis van zaken hebben. Zij leggen de bepaalde materie dan ook erg duidelijk en begrijpelijk uit.
Ik wil op dit forum niet naar veel voorbeelden gaan zoeken, maar twee wil ik er wel even aanhalen,
1. Als je motor "om is gegaan", en hij wil niet direct starten, olie in de "lage" cilinder. Oplossing bougies er uit en olie uit de cilinder laten lopen. Dit mede ter voorkoming dat je de startmotor aan "gort" helpt.
2. Na het plaatsen van een nieuwe accu, contact aan en voordat je start eerst twee keer rustig de gashandel open en dicht draaien. Daarna pas starten.
Ja, is dit nu waar of is dit nu niet waar. Zijn dit structurele handelingen die je moet verrichten of zijn het incidentele handelingen van deze forumleden die bij hen tot de oplossing hebben geleid?
Zo ook hier op het

Natuurlijk zijn er bepaalde forumleden, zoals Kenny of Inspector Gadget en nog enkele anderen forumleden die zich hebben bewezen dat zij wel kennis van zaken hebben. Zij leggen de bepaalde materie dan ook erg duidelijk en begrijpelijk uit.
Ik wil op dit forum niet naar veel voorbeelden gaan zoeken, maar twee wil ik er wel even aanhalen,
1. Als je motor "om is gegaan", en hij wil niet direct starten, olie in de "lage" cilinder. Oplossing bougies er uit en olie uit de cilinder laten lopen. Dit mede ter voorkoming dat je de startmotor aan "gort" helpt.
2. Na het plaatsen van een nieuwe accu, contact aan en voordat je start eerst twee keer rustig de gashandel open en dicht draaien. Daarna pas starten.
Ja, is dit nu waar of is dit nu niet waar. Zijn dit structurele handelingen die je moet verrichten of zijn het incidentele handelingen van deze forumleden die bij hen tot de oplossing hebben geleid?