ABS Bij koude start
Moderator: RT_Patrick
ABS Bij koude start
Hallo,
Ik loop iedere ochtend tegen het zelfde probleem. BMW R1100RT BJ1995
Na de start ABS lampjes om en om, na 10km even uit dan weer starten en dan is het weer oke.
Accu nog geen 1 jaar oud.
Nu heb ik het ombouwen van ABS op de site weer opgezocht, mijn vraag werkt dit ?
Dat pas na het starten de ABS wordt bij geschakeld.
Als ik hier veel positieve rijders over hoor wil ik dit ook gaan uitvoeren.
Vanmiddag net en vriend benaderd om dit samen met mijn te gaan uitvoeren 2 zien meer dan 1 maar volgens hem was het stukje ombouwen ABS duidelijk genoeg.
Graag nog even jullie reactie.
Groeten uit Veendam, Antonie
Ik loop iedere ochtend tegen het zelfde probleem. BMW R1100RT BJ1995
Na de start ABS lampjes om en om, na 10km even uit dan weer starten en dan is het weer oke.
Accu nog geen 1 jaar oud.
Nu heb ik het ombouwen van ABS op de site weer opgezocht, mijn vraag werkt dit ?
Dat pas na het starten de ABS wordt bij geschakeld.
Als ik hier veel positieve rijders over hoor wil ik dit ook gaan uitvoeren.
Vanmiddag net en vriend benaderd om dit samen met mijn te gaan uitvoeren 2 zien meer dan 1 maar volgens hem was het stukje ombouwen ABS duidelijk genoeg.
Graag nog even jullie reactie.
- Ronald K
- Type: R1100RT
- Bijz: Zumo 350,
Xenon,
Laseruitlaat,
Corbin seat - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Spijkenisse
Re: ABS Bij koude start
Dat werkt prima, heb het zelf ook afgelopen jaar gedaan omdat ik die melding zat was.
Zijn voldoende handleidingen voor te vinden hier en elders op het wereld wijde web.
Al met al is het buiten het verwijderen van het kuipwerk een uurtje werk.
IK weet uit de vele berichten op dit en andere fora dat het bij (voor zover ik heb vernomen) iedereen het probleem oplost
Succes
Zijn voldoende handleidingen voor te vinden hier en elders op het wereld wijde web.
Al met al is het buiten het verwijderen van het kuipwerk een uurtje werk.
IK weet uit de vele berichten op dit en andere fora dat het bij (voor zover ik heb vernomen) iedereen het probleem oplost
Succes
BMW R1100RT - Honda VFR750 - Honda CX500 - Kawasaki GTR1000 - BMW R1100RT
- michaelb
- Type: R1100RT
- Bijz: 1998, custom paint blauw/groen
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Westrand veluwe
Ik heb zelf de modificatie afgelopen winter uitgevoerd. Daarna geen storingen meer gehad! Overigens kan ook bij een nieuwe accu een slechte startmotor zoveel capaciteit vragen dat de storing optreedt.
Extra tip: bij mij zat de navi op constante stroom. Door bij het af te splitsen bundeltje meteen een extra draad aan te sluiten zit ook deze netjes achter het startrelais.
Succes met de (redelijk eenvoudige) ingreep!
Extra tip: bij mij zat de navi op constante stroom. Door bij het af te splitsen bundeltje meteen een extra draad aan te sluiten zit ook deze netjes achter het startrelais.
Succes met de (redelijk eenvoudige) ingreep!
Dank voor de reactie, we gaan het de volgende week zaterdag inplannen.
Groet,
Antonie
Groet,
Antonie
- mkoskamp
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Deventer
Ik heb hetzelfe euvel gehad met een nieuwe exide gelaccu. Deze is toen door de dealer vervangen voor een 19ah loodaccu. Dat hielp.
Aangezien ik geen zin had om telkens vloeistof te controleren, heb ik er 2 jaar terug een Odyssee PC680 in gezet.
Sindsdien geen klachten meer. Zelfs bij koude start waarbij je even moet doorstarten, heb ik geen abs storing meer.
Aangezien ik geen zin had om telkens vloeistof te controleren, heb ik er 2 jaar terug een Odyssee PC680 in gezet.
Sindsdien geen klachten meer. Zelfs bij koude start waarbij je even moet doorstarten, heb ik geen abs storing meer.
Hallo,
Nog niet aan toegekomen om de ABS tijdens starten te omzeilen.
Maar wat gereden te hebben deze week, spanning gecontroleerd tijdens het lopen ruim +12Volt.
Krijg ik toch het idee na wat lezen dat het de startmotor het ook zou kunnen zijn waarom: gisteren na een rit de motor even weg gezet na een half uur weer gestart een ja hoor ABS doet niet me. Even gewacht opnieuw starten en ABS doet in 1 keer mee.
Wat denken jullie, ombouwen of andere startmotor, of andere startmotor en ombouwen.
En is het moeilijk om en startmotor om te bouwen ik weet bij mijn k100 koste het wel even wat tijd incl de rubber blokjes.
Hoe het bij de r1100rt zit heb ik nog niet gekeken.
Nog niet aan toegekomen om de ABS tijdens starten te omzeilen.
Maar wat gereden te hebben deze week, spanning gecontroleerd tijdens het lopen ruim +12Volt.
Krijg ik toch het idee na wat lezen dat het de startmotor het ook zou kunnen zijn waarom: gisteren na een rit de motor even weg gezet na een half uur weer gestart een ja hoor ABS doet niet me. Even gewacht opnieuw starten en ABS doet in 1 keer mee.
Wat denken jullie, ombouwen of andere startmotor, of andere startmotor en ombouwen.
En is het moeilijk om en startmotor om te bouwen ik weet bij mijn k100 koste het wel even wat tijd incl de rubber blokjes.
Hoe het bij de r1100rt zit heb ik nog niet gekeken.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht