accesssoires: Lever Gard
Moderator: RT_Patrick
- 1-handed
- Type: R1200RT
- Bijz: www.1-handed.com
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Sappemeer
- Contacteer:
accesssoires: Lever Gard
vanaf het begin heb ik de Lever Gard ( cardan beschermer ) op de motor
Ze hebben hun producten uitgebreid, zit leuk spul bij
http://guardconcept.de/deutsch.php
BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
- Tourist64
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1200 GS Adventure
- Woonplaats of omgeving: Ede
Re: accesssoires
Ik ben erg benieuwd naar het CamRack voor de R1200RT. Wat hebben ze bedacht om een camera "absolut vibrationsfrei" te monteren?
Op de foto kan ik het niet terugvinden, maar misschien zie ik het over het hoofd.
http://guardconcept.de/bmw_r1200rt_bis_2013.php
Groeten,
Rob
Op de foto kan ik het niet terugvinden, maar misschien zie ik het over het hoofd.
Groeten,
Rob
1992 Yamaha XJ750 Maxim, 1995 Honda VT1100 Shadow, 1999 Yamaha XJ900 Diversion, 2013 een R1200RT en sinds 2018 een R1200 GS Adventure
Ik heb die cardanbescherming ook op de motor, maar vraag mij af hoe effectief die zal zijn.
Hopelijk kom ik daar nooit achter!
Wel heel effectief in het (ook) zekeren van de carbon-afdekking.
Wat betreft die CamRack op de diverse modellen nemen ze zelf geen extra maatregelen om "absolut vibrationsfrei" zo te zien.
Door middel van, bijvoorbeeld, rubbers of iets dergelijks.
Ze maken "handige" adapter-platen die je bij verschillende BMW modellen op verschillende plekken moet monteren.
Zoals op het knipperlicht, bovenzijde koplamp, valbeugels, ruit- of oliekoeler-montagepunten e.d.
Ik vermoed dat ze strategische plekken op de verschillende motororen zoeken waar de werking van je schokbrekers optimaal is.
Op de 1200RT & K1600 foto kan ik hun aangekondigde oplossing vooralsnog niet ontdekken, ik denk dat het gewoon "generieke" afbeeldingen zijn vooralsnog zonder hun "concept".
Maar ik denk dat het wel veilig is te veronderstellen dat het niet bij deze motoren op de ruilmechanisme gemonteerd zal gaan worden.
Het laatste is wat je wilt dat je opnames veranderen samen met de stand van je windscherm. :lol:
De aankomende tijd dus die website & wunderlich in de gaten houden.
Hopelijk kom ik daar nooit achter!
Wel heel effectief in het (ook) zekeren van de carbon-afdekking.

Wat betreft die CamRack op de diverse modellen nemen ze zelf geen extra maatregelen om "absolut vibrationsfrei" zo te zien.
Door middel van, bijvoorbeeld, rubbers of iets dergelijks.
Ze maken "handige" adapter-platen die je bij verschillende BMW modellen op verschillende plekken moet monteren.
Zoals op het knipperlicht, bovenzijde koplamp, valbeugels, ruit- of oliekoeler-montagepunten e.d.
Ik vermoed dat ze strategische plekken op de verschillende motororen zoeken waar de werking van je schokbrekers optimaal is.
Op de 1200RT & K1600 foto kan ik hun aangekondigde oplossing vooralsnog niet ontdekken, ik denk dat het gewoon "generieke" afbeeldingen zijn vooralsnog zonder hun "concept".
Maar ik denk dat het wel veilig is te veronderstellen dat het niet bij deze motoren op de ruilmechanisme gemonteerd zal gaan worden.
Het laatste is wat je wilt dat je opnames veranderen samen met de stand van je windscherm. :lol:
De aankomende tijd dus die website & wunderlich in de gaten houden.
Tourist64 schreef:Ik ben erg benieuwd naar het CamRack voor de R1200RT. Wat hebben ze bedacht om een camera "absolut vibrationsfrei" te monteren?
Groeten,
Rob
Ben ook benieuwd. Vind montage met de suction cup altijd zo'n gedoe, dat ik het maar achterwege laat. Maar met een vast montagepunt op de motor ga ik de Go Pro vast vaker gebruiken.
En fan nog een leuk programma'tje vinden om de boel te monteren. Dat ruwe materiaal is voor jezelf al niet leuk, laat staan wat een ander er van denkt.
Je kunt ook de GoPro plakkeRTs gebruiken, die zitten echt zo vast als een huis en er worden meerdere geleverd bij de GoPro (en de andere merken) action-camera's.
En als je die plakkeRTs wilt verwijderen is het een kwestie van iets opwarmen met een haarföhn en ze komen los.
Daarna de reeds gebruikte plakkeRTs herplaatsen op een andere plek wordt niet aangeraden maar kan soms wel.
En als je die plakkeRTs wilt verwijderen is het een kwestie van iets opwarmen met een haarföhn en ze komen los.
Daarna de reeds gebruikte plakkeRTs herplaatsen op een andere plek wordt niet aangeraden maar kan soms wel.
- Tourist64
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1200 GS Adventure
- Woonplaats of omgeving: Ede
Re: accesssoires: Lever Gard
De foto's op de site zijn vernieuwd en het is blijkbaar toch echt de bedoeling om de camera op het windscherm te plaatsen :shock:Het laatste is wat je wilt dat je opnames veranderen samen met de stand van je windscherm. :lol:
De beugel ziet er mooi afgewerkt uit, maar ik heb toch ernstige bedenkingen bij de bruikbaarheid. Naast de stand van het scherm zullen de trillingen van het scherm ook een behoorlijk impact hebben op de kwaliteit van de opnames.
Rob
1992 Yamaha XJ750 Maxim, 1995 Honda VT1100 Shadow, 1999 Yamaha XJ900 Diversion, 2013 een R1200RT en sinds 2018 een R1200 GS Adventure
Inderdaad!Tourist64 schreef:De foto's op de site zijn vernieuwd en het is blijkbaar toch echt de bedoeling om de camera op het windscherm te plaatsen :shock:Het laatste is wat je wilt dat je opnames veranderen samen met de stand van je windscherm. :lol:
De beugel ziet er mooi afgewerkt uit, maar ik heb toch ernstige bedenkingen bij de bruikbaarheid. Naast de stand van het scherm zullen de trillingen van het scherm ook een behoorlijk impact hebben op de kwaliteit van de opnames.
Rob

keer 3.
keer 1: Ook ik heb mijn bedenkingen hoe trillingsvrij het zal zijn op deze manier.
keer 2: En inderdaad ook de stand van het scherm, ook al is het de onderste montage-punt.
Ik heb net ff gekeken op mijn motor, maar het is toch al snel een flinke afstand en hoekverandering qua beweging dat de camera op die plek zou gaan maken, afhankelijk van de stand van de ruit.
keer 3: Het ziet er inderdaad wel mooi uit.
Ik denk dat er een 4x

Ten slot van rekening kost de Lever Guard ook al 90 euro.
Als je zoekt op "camrack" bij Wunderlich, is vooralsnog alleen degene voor de K1300R te vinden, en die kost 90 euro.
http://www.wunderlich.de/shop/de/cam-rack-5.html
Dus ik vermoed op die basis dat degene voor de RT serie ook 90 euro zal gaan kosten.

- Ton1959
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
1-handed schreef:vanaf het begin heb ik de Lever Gard ( cardan beschermer ) op de motor
Ik ben benieuwd wat er zal gebeuren als je valt met deze bescherming over de uitlaat. Volgens mij zijn er dan ipv alleen de uitlaat ook de bescherming van de uitlaat beschadigd. Maar misschien dat het werkt als de motor alleen maar omvalt. Maar al rijdende denk ik dat je gewoon extra kosten hebt als je valt.
- 1-handed
- Type: R1200RT
- Bijz: www.1-handed.com
- Woonplaats of omgeving: Sappemeer
- Contacteer:
dit lijk mij geen hele stabiele bevestiging
eenvoudig zelf te maken dacht ik zo
dit lijk mij geen hele stabiele bevestiging

eenvoudig zelf te maken dacht ik zo

BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!