voostellen
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
voostellen
Dag BMW vrienden :) Ik rij geen RT maar een 1200 GSA , nieuw gekocht in maart 2008.
Ik rij puur voor de hobby, er staat pas 30.000 km op de teller. De reden waarom ik op deze site ben belandt is dat ik een vraag tegen kwam van een defecte benzinelint(indicator) bets een groot probleem waar ik BMW NL heb aangeschreven en benadrukt heb dat ze met een blijvende oplossing moeten komen, maar helaas.... ik heb m,n vierde inmiddels laten repareren, de laatste twee zonder betaling omdat het garantie betrof. Ben benieuwd of er nog meer forumleden dit probleem hebben momenteel (maart 2015)
Ik rij puur voor de hobby, er staat pas 30.000 km op de teller. De reden waarom ik op deze site ben belandt is dat ik een vraag tegen kwam van een defecte benzinelint(indicator) bets een groot probleem waar ik BMW NL heb aangeschreven en benadrukt heb dat ze met een blijvende oplossing moeten komen, maar helaas.... ik heb m,n vierde inmiddels laten repareren, de laatste twee zonder betaling omdat het garantie betrof. Ben benieuwd of er nog meer forumleden dit probleem hebben momenteel (maart 2015)
- basplehn
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heesch
Re: voostellen

Helaas kan ik jou niet adviseren maar waarschijnlijk zijn er overige

Desondanks wens ik jou veel veilige kilometers toe met jouw R1200GSA.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
- EileRT
- Erelid
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Hallo Laton,
Welkom op ons
en vele veilige kilometers toegewenst op jouw R1200GSA .
Eilert
Welkom op ons

Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
Hoi,
Ik heb bij mijn 2009 RT de benzine indicator laten vervangen omdat deze defect was.
Intussen ben ik overgestapt op de LC versie. Hopelijk hebben ze de indicator in dit model verbeterd!!
Bekend probleem
Luc
Ik heb bij mijn 2009 RT de benzine indicator laten vervangen omdat deze defect was.
Intussen ben ik overgestapt op de LC versie. Hopelijk hebben ze de indicator in dit model verbeterd!!
Bekend probleem

Luc
Volgens mijn informatie is BMW medio 2009 overgestapt van het meetlint (met verwarmingselement) naar de "oude-vertrouwde" vlotter-model.
Helaas is het vooralsnog geen retro-fit, oftewel vervanging van het meetlint door het vlotter-model, de ZFE is wat dat betreft hard-gecodeerd qua software.
Helaas is het vooralsnog geen retro-fit, oftewel vervanging van het meetlint door het vlotter-model, de ZFE is wat dat betreft hard-gecodeerd qua software.
- WaltzingMatilda
- Type: R1250RT
- Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
- Land: LUXEMBOURG
- Woonplaats of omgeving: Kautenbach
Laton schreef:Dag BMW vrienden :) Ik rij geen RT maar een 1200 GSA , nieuw gekocht in maart 2008.
Had hetzelfde probleem met mijn 2011 R1200R. In totaal 2x laten repareren maar dat loste het probleem niet op.
Het enige dat hielp was de tank niet tot de nok toe voltanken.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- basplehn
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
- Woonplaats of omgeving: Heesch
Ben benieuwd hoe dan de inhoud van de benzinetank van de R1200RT LC gemeten wordt 

BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
Naar verluid is dat dus weer vlotter geworden.
Maar is ook uit te vinden middels een GS911 die geeft ook aan hoe het brandstofniveau gemeten wordt.
Meetstrip of vlotter.
Zoals aangegeven is BMW bij de 1200RT medio 2010 overgestapt op de vlotter.
Bij de 1200GS al wat eerder (2008) naar wat ik heb begrepen.
Maar is ook uit te vinden middels een GS911 die geeft ook aan hoe het brandstofniveau gemeten wordt.
Meetstrip of vlotter.
Zoals aangegeven is BMW bij de 1200RT medio 2010 overgestapt op de vlotter.
Bij de 1200GS al wat eerder (2008) naar wat ik heb begrepen.
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 06 apr 2015, 06:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Hallo Laton,
Welkom op het
. De benzine indicator is idd een heikel punt. Ook mijn GS heeft er problemen mee . . . . 
Misschien moet je ook even zoeken op het GS FORUM >> . . .
Welkom op het

Misschien moet je ook even zoeken op het GS FORUM >> . . .
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- bmwalter
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: nijmegen
Ik heb mijn lint al 3 keer gerepareerd met de piezo ontsteking van een wegwerpaansteker. Kost niks en laat de meter weer maanden perfect werken. Is op dit forum al ruim aandacht voor geweest.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Dit heb ik gemistbmwalter schreef:Ik heb mijn lint al 3 keer gerepareerd met de piezo ontsteking van een wegwerpaansteker. Kost niks en laat de meter weer maanden perfect werken. Is op dit forum al ruim aandacht voor geweest.

Kun je een link maken naar dat eerdere draadje, ik kan het zo snel niet vinden.
Thx
Via de zoekfunctie (rechts bovenaan) van het forum;
viewtopic.php?f=45&t=8430&p=90878
viewtopic.php?f=45&t=8895&p=95525
En zelfs compleet met plaatjes;
viewtopic.php?f=45&t=7832&p=83447
Zoeksleutel "piezo" & "piëzo" ...
Thx Rob!!Inspector Gadget schreef:Via de zoekfunctie (rechts bovenaan) van het forum;

En laat gerust in een nieuw draadje weten of de oplossing ook voor jou werkte.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!