intercom schreef:Ik vind de getoonde led erg mooi.
De betreffende LED geeft inderdaad goed licht, zondermeer.
intercom schreef:Deze is volgens het plaatje zeer open van constructie.
De meeste van dergelijke lampjes zijn inderdaad vrij open van constructie omdat anders de omvang anders al snel te groot wordt om door het gat van een "officiële" W5W gloeilamp te kunnen of omdat anders warmte-afvoer (dergelijke LED's worden soms best wel warm) mogelijk een probleem zou kunnen worden.
Of het lichtbeeld naar de zijkanten wellicht te veel beïnvloed zou kunnen worden.
Of gewoon dat het daarmee de LED lampje wat betaalbaarder houdt.
intercom schreef:Is het dan mogelijk om daar er druppeltje krachtlijn op/tussen te laten lopen?
Dan is het afbreek gevaar ook weer minder lijkt mij.
Ik zou dan meer kiezen voor een drupje bisonkit (flexibele lijm) o.i.d want superlijm is in principe geschikt voor dit soort toepassingen in mijn ervaringen.
Je zou eventueel kunnen overwegen zilverlijm te gebruiken maar ook die is mechanisch slecht belastbaar.
Ik zou eerder denken aan een drupje epoxy-lijm of zo.
Normaal gesproken worden SMD componenten, ook LED's, vóór het solderen ook vastgelijmd. (met bijvoorbeeld LocTite ChipBonder 3609)
De vraag is of dat bij dergelijke LED's ook gebeurt. Ik weet het niet.
intercom schreef:Dat van die tape is sowieso een goede hint.
Omdat mij bij het uittesten van de diverse verschillende led-lampjes een paar keer een led-lampje bleef steken in het lamp-gaatje en/of mij iets te gemakkelijk uit het lampvoetje kwam. Stukje ducktape doet wonderen. :lol: