Ram bal te groot!?

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Viaantje
Type: R1150RT
Bijz: een standaard BWM
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Vianen

Ram bal te groot!?

Ongelezen bericht door Viaantje »

Even een vraagje aan de GPS experts!
Vorig jaar heb ik een navigatiesteun gekocht met een bal/ram mount (zo'n grote bol/1 inch).
Volgens de verkoper moest je voor de 590 een grote bol hebben.
Vandaag de motor eens buitengezet en even gecheckt. Maar de navigatiehouder voor in de auto past er niet op (die is kleiner) :evil: :cry:
De navigatiehouder die in het zakje zit met de voedingskabel van/naar de accu die moet worden geschroefd is 1"En de navigatieklem heeft ook een grote bol/1".
Destijds vertelde men dat er geen kleinere bollen zijn, gebruikt er iemand een 590LM op een BMW met deze steun (autonavigatiehouder)? Afbeelding
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Helmond

Re: Ram bal te groot!?

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Ik begrijp het niet helemaal, het lijkt alsof je de autohouder direkt op deze bol wilt 'duwen'?
Dat gaat dus niet werken!

Je moet een RAM bol hebben die je op de motorhouder schroeft, zoiets als dit:
1_s300.jpg
En dat met de bekende RAM-"knijper" de motorhouder aan de bol van de navigatiehouder bevestigen:
1_s300 (1).jpg
Anders even naar Waypoint gaan, daar hebben ze alle RAM spullen op voorraad en kunnen ze je prima adviseren wat je nodig hebt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
aantzeetje
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

zit allemaal in de doos van de 590, inclusief de boutjes
Hans Vaessen
Type: Ik heb een andere motor
Woonplaats of omgeving: Wierden

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Voor de helderheid:
Die RAM montage is inderdaad NIET bedoeld voor gebruik met de autosteun! Die steun is sowieso niet voor de motor bedoeld; daarom heet ie ook autosteun ;)
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
PaPinkelman

Ik lees het verhaal van Viaantje nog eens door, en ik begrijp er nog minder van. Het lijkt me handig dat Viaantje nog eens uitlegt wat het probleem is en welke houder (van de twee die in de doos zitten) hij probeert te monteren op de RT....
Groeten,
Frank

Viaantje
Bijz: een standaard BWM
Woonplaats of omgeving: Vianen

Ongelezen bericht door Viaantje »

Ik maak uit jullie woorden op dat je een hele stellage/vuurtoren moet bouwen om je navigatie te plaatsen op die Waypoint/Migsel steun :O
Was mij verteld dat je de navigatie direct op deze kon plaatsen (kennelijk met de autosteun), maar op alle bevestigingen zit zo'n "grote" bal.
Die maat is anders als die van de autosteun, na veel zoeken is dat formaat een Bal A/Tough Ball (0,65").
Begrijp dat de autohouder niet waterdicht is, maar ik gebruik nog geen communicatie dus hoopte nog wat te kunnen horen van de gesproken navigatie-stem.
Hoop dat jullie dit begrijpen.

Kan er anders iemand van jullie een fotootje plaatsen hoe het erbij jullie uitziet?
Als ik het dan goed begrijp, een Ball A, zo'n knijper, en dan de houder met oplaadmogelijkheid (met schroefgaten) :O
Berrybeer
2023
2023
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Wellicht dat dit je een eindje op weg helpt? (de bol en de knijper staan er in ieder geval en volgens mij heb je dat laatste stukje niet nodig..die zit immers al op je Migsel mount)

[media]mH7supdl1ms[/media]
bmwalter
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen

Ongelezen bericht door bmwalter »

Veel duidelijker kan haast niet. Probeer niet de autosteun op de motor te monteren: die is daar echt niet geschikt voor. Bovendien is volume en kwaliteit van het geluid net genoeg voor in de auto. Op de motor met windgeruis en een helm op hoor je daar echt niets van.
Ik doe het al jaren zonder geluid, eerst met de 550, nu met de 590. Je mist wel eens een afslagje maar who cares? Als ik alleen snel en efficient van A naar B had willen rijden had ik wel een Tomtom gekocht.....
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
PaPinkelman

bmwalter schreef:Probeer niet de autosteun op de motor te monteren: die is daar echt niet geschikt voor.
Precies! Gewoon de steun gebruiken die daar voor ontwikkeld is: de autosteun in de auto en de motorsteun op de motor. En je hoeft alleen maar een balletje op de motorsteun te zetten, dat is wel wat anders dan "een hele vuurtoren bouwen".... ;)
Groeten,
Frank

Hans Vaessen
Woonplaats of omgeving: Wierden

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Viaantje schreef: Was mij verteld dat je de navigatie direct op deze kon plaatsen (kennelijk met de autosteun), maar op alle bevestigingen zit zo'n "grote" bal.
Die 'kennelijk' is je eigen interpretatie. En die is dus beslist onjuist.

Die 'vuurtoren' zal je in de praktijk overigens 500% meevallen; niet voor niets rijden velen met die montage.

Waypoint heeft echter voor de 1150RT ook een plaat waar de steun rechtstreeks op geschroefd kan worden (en die is nog de helft goedkoper ook). Wellicht daar eens even opnieuw informeren.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

De Garmin autosteun maakt inderdaad niet gebruik van de RAM-balletjes formaten.
Bij de RAM-mounts heb je de zogenoemde "B", "C" en "D" balletjes, respectievelijk 1 inch, 1,5 inch en 2,25 inch.
Waarbij de "B" ball de "standaard" is.

Het dichtste bij wat wellicht enigszins in de buurt komt is de RAM Mount Snaplink, maar RAM Mount geeft zelf al aan dat het *niet* hetzelfde is;
(vandaar dat ze het ook de "G"-ball noemen, vermoed ik)
http://www.ram-mount.be/nl/product/rap-sba-rgu/
http://www.rammount.com/part/RAP-SBA-RGLU

Maar zoals reeds aangegeven, de autosteun is echt ongeschikt voor gebruik op de motor.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”