automatische uitschakeling knipperlicht
Moderator: RT_Patrick
automatische uitschakeling knipperlicht
ik ben op zoek naar een mogelijkheid om mijn knipperlicht automatisch uit te laten schakelen.
hierbij bedoel ik na het verlaten van een afslag dat hij zich automatisch uitschakelt
wie kan mij hier een hint geven.
hierbij bedoel ik na het verlaten van een afslag dat hij zich automatisch uitschakelt
wie kan mij hier een hint geven.
- Mariecke
- Type: R1200RT
- Bijz: 2005, Granit-grau, Topkoffer, Xenon
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
Re: automatische uitschakeling knipperlicht
Ik dacht dat dat er al.op zat??
Tenminste, bij mijn 2005
gaat het na de bocht (meestal) automagisch uit..... 
Tenminste, bij mijn 2005

BMW R 1200 RT (2005) 10/2014 -
Suzuki GSF 650 SA Bandit (2005) 05/2007 -
Honda NTV 650 Revere (1989) 06/2006 - 05/2007
Honda V45 Sabre (1988) 03/2006 - 06/2006
When nothing goes right, go left
Suzuki GSF 650 SA Bandit (2005) 05/2007 -
Honda NTV 650 Revere (1989) 06/2006 - 05/2007
Honda V45 Sabre (1988) 03/2006 - 06/2006
When nothing goes right, go left
bij mijn 2007 helaas niet.
vindt het wel jammer.
vindt het wel jammer.
- mikanos
- Land: Zuid-Holland
- Woonplaats of omgeving: Gorinchem
Bij de mijne van 2009 gaat hij ook vanzelf uit. Als ik op de snelweg bij een afrit rij moet ik hem soms 2 a 3 keer aanzetten.
Dat is best vervelend. Maar waar je dit kan instellen weet ik niet.
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
denk dat dat te maken heeft met de tijdsinterval, wat zou betekenen dat jij jou knipperlicht later zou moeten inschakelen.mikanos schreef:Bij de mijne van 2009 gaat hij ook vanzelf uit. Als ik op de snelweg bij een afrit rij moet ik hem soms 2 a 3 keer aanzetten.
- bmwalter
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: nijmegen
Het hoort er gewoon op te zitten. Niet na een bocht maar na een vastgestelde rij-tijd. Volgens mij is die tijd alleen in te stellen door een handige BMW-dealer. Als het niet vanzelf uitgaat met er ergens een storing uit te lezen zijn, lijkt mij.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
- Cobaard
- Bijz: Verlaagd HyperPro, BMW Comfortzadel, VStreamscherm
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Drunen
In de bij mijn R1200RT van eind 2011 geleverde handleiding staat op blz 60/61 onder "richtingaanwijzers" oa het volgende: "na circa 10 seconden rijden of een van afstand circa 200 m worden de richtingaanwijzers automatisch uitgeschakeld. Als je verder op de website van Gerrit Speek ( www.gerritspeek.nl/motor/bmw-r1200rt/r1200rt.html ) onder het kopje "voorkeursinstellingen - elektrisch systeem" kijkt dan zie je dat deze interval door een dealer in te stellen is. Ik weet niet in hoeverre eea ook geldt voor de versie 2005-2009.
Co
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
2006 bouwjaar, idem als beschreven: het kopje "voorkeursinstellingen - elektrisch systeem" kijkt dan zie je dat deze interval door een dealer in te stellen is.
Dus is idd ook voor oudere modellen van toepassing.
Gr.
Easy Louis
Dus is idd ook voor oudere modellen van toepassing.
Gr.
Easy Louis
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Volgens mij gewoon even langs de dealer gaan en laten veranderen (kan je niet zelf).
Op een Honda PC800 zit zo`n schakeling op. ( paar jaar terug gehad)
Misschien kun je die na maken, heb volgens mij ging dat via een terug verende schakelaartje en een sensor of een timer.
Zodra je de schakelaar aan drukte ging de knipperlichten van zelf weer uit.
Maar om deze toe te passen op een BMW gaat dat hoog in de kosten lopen, tenzij dat je het special wilt hebben.
Groet Arno
Misschien kun je die na maken, heb volgens mij ging dat via een terug verende schakelaartje en een sensor of een timer.
Zodra je de schakelaar aan drukte ging de knipperlichten van zelf weer uit.
Maar om deze toe te passen op een BMW gaat dat hoog in de kosten lopen, tenzij dat je het special wilt hebben.
Groet Arno
- Ton1959
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Volgens mij kun je het beste hebben dat het niet automatisch werkt. Ik had ooit een motor waarbij het wel automatisch werkte en het is ofwel te snel uitschakelen of te vroeg.
Hoort er gewoon op te zitten bij een 2007 model.
Mogelijk is de optie uitgeschakelt. FF naar de dealert en je weet het.
Hele fijne optie trouwens. Hoe vaak ik maatjes moet waarschuwen dat ze met knippers aan rijdem..........
Hele fijne optie trouwens. Hoe vaak ik maatjes moet waarschuwen dat ze met knippers aan rijdem..........
- Ton1959
- Bijz: R80
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
doov650 schreef:
Er zijn tegenwoordig ook veel mensen die ze vergeten in te schakelen maar gelukkig hoor ik bij degene die zijn richtingaanwijzers nooit vergeet. Zelfs niet bij een BMW . :lol:
- Baird
- 2024
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Mijn Yamaha XS750 van 1977 had het al, ging pas uit na de bocht, ook al stond je lang voor een stoplicht te wachten, is pas 38 jaar geleden ..................
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- siebke
- Bijz: 2009, import (D)
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Peel en Maas
Uit de Bedienungsanleitung R1200RT (2008-2010) Hoofdstuk 4 Bedienung pagina 57 Blinker
Blinker links einschalten
Zündung einschalten.
Nach ca. zehn Sekunden Fahrt oder nach einer zurückgelegten Strecke von ca.200 m werden die Blinker automatisch ausgeschaltet.
Blinkertaste links 1 betätigen. Blinker links eingeschaltet. Kontrollleuchte Blinker links blinkt.
Blinker rechts einschalten
Zündung einschalten.
Nach ca. zehn Sekunden Fahrt oder nach einer zurückgelegten Strecke von ca.200 m werden die Blinker automatisch ausgeschaltet.
Blinkertaste rechts 2 betätigen. Blinker rechts eingeschaltet. Kontrollleuchte Blinker rechts blinkt.
Blinker ausschalten Taste Blinker aus 3 betätigen. Blinker ausgeschaltet.Kontrollleuchten Blinker aus.
Ben zelf nog niet zover gekomen om het uit te proberen
Blinker links einschalten
Zündung einschalten.
Blinkertaste links 1 betätigen. Blinker links eingeschaltet. Kontrollleuchte Blinker links blinkt.
Blinker rechts einschalten
Zündung einschalten.
Blinkertaste rechts 2 betätigen. Blinker rechts eingeschaltet. Kontrollleuchte Blinker rechts blinkt.
Blinker ausschalten Taste Blinker aus 3 betätigen. Blinker ausgeschaltet.Kontrollleuchten Blinker aus.
Ben zelf nog niet zover gekomen om het uit te proberen

As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
- Andrew
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Zuid-Oost Friesland
Ook mijn "oude" K100LT had deze handige optie.
Helaas niet op de R1100 RT.
Ik vind het wel een gemis
Helaas niet op de R1100 RT.
Ik vind het wel een gemis

juist om die redenen wil ik dat ook hebbendoov650 schreef:Hoort er gewoon op te zitten bij een 2007 model.

heren
bedankt voor jullie reacties en links.
ik heb inderdaad informatie ingewonnen bij de bmw dealer broekhuis te enschede.
zij wisten mij te vertellen dat het niet standaard in geprogemeerd was omdat niet iedereen dat wenselijk vindt.
echter de mogelijkheid is inderdaad aanwezig om de functie op verschillende intervallen in te stellen is.
wel wordt geadviseerd om de interval zo kort mogelijk in te stellen, omdat het geregeld voor komt dat er 2 afslagen op elkaar kunnen voorkomen
en het overige verkeer dan kan denkt dat hij of zij af zou willen slaan terwijl dat miet het geval is.
dit om onvoorziene ongelukken te voorkomen.

zij wisten mij te vertellen dat het niet standaard in geprogemeerd was omdat niet iedereen dat wenselijk vindt.
echter de mogelijkheid is inderdaad aanwezig om de functie op verschillende intervallen in te stellen is.
wel wordt geadviseerd om de interval zo kort mogelijk in te stellen, omdat het geregeld voor komt dat er 2 afslagen op elkaar kunnen voorkomen
en het overige verkeer dan kan denkt dat hij of zij af zou willen slaan terwijl dat miet het geval is.

Toen ik rijles had werd mij geleerd om ruim voor de afrit richting aan te geven. Ik ben het daar nog steeds mee eens. Het is bijzonder irritant als iemand pas bij de afrit zijn richting aanzet als jij er al bijna naast zitpatrickr1200rt schreef:heren
![]()
![]()
![]()

Ik doe dit zelf dus ook maar het resultaat is dat ik de richting meerdere keren aan moet zetten omdat ie voordat de afslag begint alweer uit springt.
Van mij had die optie er dus niet op gehoeven. Ga eens navragen bij de dealer of dit ook uitgeschakeld kan worden of op bijv 500 meter ingesteld kan worden.
Het is inderdaad een instelling op de 1200RT die vooralsnog alleen de BMW dealeRT kan instellen.
Ikzelf wil liever zelf bepalen wanneer het knipperlicht uit gaat, maar dat is natuurlijk puur persoonlijk!
Ikzelf wil liever zelf bepalen wanneer het knipperlicht uit gaat, maar dat is natuurlijk puur persoonlijk!
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 184 Weergaves
-
Laatste bericht door Dirkstra
-
- 3 Reacties