Geen opties en ziet er nog goed uit.
Wordt afgeleverd met een grote beurt, nieuwe banden en accu en bovendien een half jaar garantie.
Prijs €6.500,-
Wie heeft er hier ervaring met een 1200 met dergelijke km stand?
Advies/tips?

Moderator: RT_Patrick
Ach die van mij, uit 2005, met 214000km, op de teller rijdt er gewoon nog een 100000km bij, bij goed onderhoud en als er normaal mee gereden is lijkt het mij geen probleem en de opties zijn alleen maar toevoegingen die niets afdoen aan het rijplezier.WaltzingMatilda schreef:Ik heb de mogelijkheid om een 1200RT te kopen uit 2008 met 138.000 km op de teller.
Wordt afgeleverd met een grote beurt, nieuwe banden en accu en bovendien een half jaar garantie.
Prijs €6.500,-
Advies/tips?
De grote beurt bij een dealer kan dan misschien wel een grote beurt zijn maar het meest belangrijke is dat men de grote beurt goed doet. En volgens mij is dan de persoonlijke instelling van de monteur die er aan werkt zeer belangrijk. Bij genoeg bedrijven wil ik al niet meer verder kijken als ze alleen de olie nog maar verversen. De liefde voor het vak lijkt vaak al jaren niet meer aanwezig. Gelukkig zijn er ook uitzonderingen.japachap schreef:Zal de grote beurt gedaan worden bij een BMW dealer- anders is het geen grote beurt...?
MSA?? Bijvoorbeeld is geen BMW dealer maar vakmanschap is daar meer dan volop aanwezigTon1959 schreef:Gelukkig zijn er ook uitzonderingen.japachap schreef:Zal de grote beurt gedaan worden bij een BMW dealer- anders is het geen grote beurt...?
OK, klinkt goed.Hazeldonk schreef:Ach die van mij, uit 2005, met 214000km, op de teller rijdt er gewoon nog een 100000km bij, bij goed onderhoud en als er normaal mee gereden is lijkt het mij geen probleem en de opties zijn alleen maar toevoegingen die niets afdoen aan het rijplezier.WaltzingMatilda schreef:Ik heb de mogelijkheid om een 1200RT te kopen uit 2008 met 138.000 km op de teller.
Prijs €6.500,-
Advies/tips?![]()
Ben
Er is een kruiskoppeling en lagers vervangen bij 150000km, koppeling vervangen bij 200900km verder geen bijzonderheden of je moet het vervangen brandstofpomp spannend vinden (bij 45000km). verder natuurlijk het gebruikelijke, remschijven en zo maar bij zoveel kilometers hoort dat natuurlijk.WaltzingMatilda schreef:OK, klinkt goed.Hazeldonk schreef:Ach die van mij, uit 2005, met 214000km, op de teller rijdt er gewoon nog een 100000km bij, bij goed onderhoud en als er normaal mee gereden is lijkt het mij geen probleem en de opties zijn alleen maar toevoegingen die niets afdoen aan het rijplezier.WaltzingMatilda schreef:Ik heb de mogelijkheid om een 1200RT te kopen uit 2008 met 138.000 km op de teller.
Prijs €6.500,-
Advies/tips?![]()
Ben
Maar nooit echte problemen gehad zoals, cardan, versnellingsbak, koppeling of andere dure ongemakken?
Motor kan ik kopen bij niet BMW dealer maar wel iemand met verstand van BMW's.
Heb er mijn huidige 1100rt ook gekocht en tot nu toe zonder problemen.
Zoek ik op speurders.nl naar een 1200RT uit 2008 dan zijn die zomaar €3.500,- tot € 5.000,- duurder (maar uiteraard wel met een ton minder gelopen)
Natuurlijk kan ik dat, alles is vervangen, ex BTW 764,46 euro, bij Kenny. In de ochtend brengen, morgen aan het eind van de middag klaar was er bij inbegrepen. Service met eenWaltzingMatilda schreef:Heb je nog enig idee wat het vervangen van de koppeling gekost heeft, ik neem aan dat de koppeling compleet vervangen is met drukgroep etc. etc.
Hazeldonk schreef:MSA?? Bijvoorbeeld is geen BMW dealer maar vakmanschap is daar meer dan volop aanwezig
Absoluut . . . + 1! Ik zou een aankoopkeuring laten doen bij MSA, dat kost je een paar centen, maar dan weet je zeker wat je koopt!Hazeldonk schreef:Als je erg twijfelt, maak dan een lange proefrit met een tussenstop bij Kenny en laat MSA een oordeel vellen, biedt erg veel zekerheid.
Ik vind dat een aparte conclusie.aartjan schreef:volgens mij geen problem. ik heb 2 weken geleden mijn " nieuwe " 1200 opgehaald, 118000 op de teller. rijd gewoon goed en fijn. Ook garantie en beurt, geode banden. ben van mening je er beter 1 met deze km stand kan aanschafen, vaak goed onderhouden want als je veel rijd wil je niet stil komen staan,
groet aartjan
Dingeman schreef:In een ander draadje ben jij op een reeks op dit forum te koop staande RT,s aan het reageren geweest. Daar zit vast en zeker wel wat tussen. Je moet alleen niet "voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten". Als je voornemens ben om inderdaad 25.000 km per jaar te gaan rijden (en dat meerdere jaren aaneen), zou ik zeggen dat je daarin moet investeren.
Laat eerst een aankoop inspectie uitvoeren !WaltzingMatilda schreef:Ik heb de mogelijkheid om een 1200RT te kopen uit 2008 met 138.000 km op de teller.
Prijs €6.500,-
Advies/tips?
Daar heb je gelijk in, ben net terug van een uurtje proefrijden op een "90" jaar 1200RT van 2014.Dingeman schreef:In een ander draadje ben jij op een reeks op dit forum te koop staande RT,s aan het reageren geweest. Daar zit vast en zeker wel wat tussen. Je moet alleen niet "voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten". Als je voornemens ben om inderdaad 25.000 km per jaar te gaan rijden (en dat meerdere jaren aaneen), zou ik zeggen dat je daarin moet investeren.
Dank je wel, Van Harten in Amersfoort.Wolfs RT schreef:Gefeliciteerd! Bij welke BMW dealer heb je 'm gekocht?
Ben benieuwd naar de foto's!
Nog 5 nachtjes slapen.....
Dank je wel, nu maar hopen dat het komend weekend mooi weer gaat worden :mrgreen:Nico4sen schreef:Gefeliciteerd
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!